دانلود و خرید کتاب داپلر ارلند لو ترجمه شقایق قندهاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داپلر اثر ارلند لو

کتاب داپلر

نویسنده:ارلند لو
انتشارات:نشر ثالث
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب داپلر

«داپلر» رمانی از نویسنده نروژی، ارلند لو، با ترجمه شقایق قندهاری (-۱۳۵۵) است. «داپلر» شخصی است که پس از مرگ پدرش و یک رویداد به ظاهر کلیدی دیگر دچار دگرگونی‌های ذهنی شده و از خانواده و شلوغی زندگی در شهر دل کنده و برای زندگی به جنگل رفته است. روایت ظریف و در عین حال طنازانه لو در این رمان برای نقد جامعه شهری مدرن و ارزش‌های نوظهور در آن و جسارتی که در نقد زندگی و فرهنگی مدرن کشور خودش به خرج می‌دهد، این رمان را به اثری درخور توجه مبدل کرده‌است. ارلند لو در سال ۱۹۶۹ در شهر ترونیم در کشور نروژ به دنیا آمد. پیش از آن‌که به عنوان منتقد روزنامه، روان‌پزشک بیمارستان و معلم مدرسه کار کند، در زمینه فرهنگ عامه، مطالعات فیلم و ادبیات ادامه تحصیل داد. وی مؤلف شش رمان و چهار کتاب کودک است. بسیاری از آثارش در بیست و یک کشور جهان ترجمه و منتشر شده‌اند. بخشی از این اثر: من یک روز تمام را در حالی سپری می‌کنم که با شور و حال ترانه‌ای را زیر لب زمزمه می‌کنم که یادم هم نمی‌آید چه ترانه‌ای است. همان‌طور که با روحیه‌ای شاد و سرحال پوسته پیکره نمادین را تراش می‌دهم، حس می‌کنم روی ابرها هستم و کل جهان مال من است. خرده‌تراشه‌ها در جنگل پخش شده و به هوا بلند می‌شود. حوالی شب بخش‌هایی از متن ترانه به ذهنم می‌آید، و من بی‌هیچ نقد و نظری مدتی همین‌طور متن ترانه را با آواز می‌خوانم تا این‌که یک دفعه عرق سردی می‌کنم و تازه متوجه می‌شوم چیزی که دارم همین‌طور پشت سرهم برای خودم می‌خوانم، آهنگ اصلی یک برنامه تلویزیونی از کشور استرالیاست به اسم موزهای پیژامه‌پوش. یعنی من حتا این‌جا در جنگل هم از دست تیرهای زهرآگین فرهنگ بچه‌ها در امان نیستم. درست مثل یک مرض می‌ماند.

نظرات کاربران

mojtaba
۱۴۰۰/۰۸/۲۵

داستانی ساده و آرام و در عین حال تفکربرانگیز که بیان کننده زندگی انسانیست که از آداب و رسوم اجتماعی، فرهنگی و مادی‌گرای زندگی انسان مدرن خسته شده و برای همین به جنگل پناه برده، ترجمه کتاب روان و ساده

- بیشتر
f a
۱۳۹۸/۰۱/۱۱

ساده عمیق و شگفت آور⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
می‌گویم: «تو از قافله عقب مانده‌ای. بگذار مردم ادیان مختلف به صورت متقابل دچار سوءظن و بدگمانی باشند، و بی‌آن‌که باورهایشان را رها کنند، همدیگر را از بین ببرند. راحت بنشین و به چیز دیگری فکر کن.»
سعید
این فروشگاه در کارش به خوبی جا افتاده و موفق هم عمل کرده است. یکی از مدرن‌ترین سوپرمارکت‌های کشور است. تا جایی که چشم کار می‌کند، یخچال‌های انواع مواد غذایی دیده می‌شود که برحسب اتفاق هم شامل گوشت ژامبون پارما ست که چند هزار کرون می‌ارزد،
مهدی تمدن رستگار
می‌گویم: «ای مرد نازنین، تا به امروز حاصل اوج دستاورد بشری، شیر بدون چربی است. همیشه هر آدم خنگ و خرفتی توانسته شیر گاو معمولی تهیه کند، ولی پیشرفت تا سرحد شیر بدون چربی به بارقه‌ای از هوش سرشار و تکنولوژی تفکیک شاخصی نیاز دارد که این امر صرفآ در عصر حاضر میسر شده است.
سعید

حجم

۱۵۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۷ صفحه

حجم

۱۵۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۷ صفحه

قیمت:
۹۳,۵۰۰
تومان