دانلود و خرید کتاب شهر خرس فردریک بکمن ترجمه الهام رعایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب شهر خرس

کتاب شهر خرس نوشته‌ی فردریک بکمن داستان قهرمانانی است که برای رونق گرفتن شهرشان مبارزه می‌کنند. بکمن نویسنده‌ای عجیب است، او به‌خوبی می‌تواند احساسات مخاطب را درگیر عواطف و رفتارهای شخصیت‌های داستان‌ بکند و بسیار خوب می‌داند چطور از زندگی آدم‌های معمولی داستانی‌های غیرمعمولی و زیبا خلق کند.

شخصیت‌های فراوانی در این داستان حضور دارند، شخصیت‌هایی که زندگی ورزشی و معمولی آن‌ها همراه با غم و شادی‌ها روایت می‌شوند.

درباره کتاب شهر خرس

شهر خرس شهری دورافتاده در کشور سوئد کنار جنگلی سرد و تاریک است که با امکانات کم خود روز‌به‌روز بیشتر در حال از دست دادن رونقش است. «شهر خرس» شهری سردسیر است که در آستانه فروپاشی است و مردم این شهر برای حفظ آن باید بهای سنگینی بپردازند. ورزش هاکی ورزش موردعلاقه مردم این شهر است و می‌دانند اگر تیم نوجوانان برنده مسابقات شود و به فینال راه پیدا کند سرمایه‌گذاران و اسپانسرهای زیادی به این شهر می‌آیند و شهر رونق می‌گیرد. او داستان را در دل امید و رویاهای بازیکنان تیم هاکی تعریف می‌کند. فریدریک بکمن داستان شهر خرس را به شیوه‌ی دانای کل روایت می‌کند و خواننده را با فضاهای مختلف این شهر کوچک و افراد آن آشنا می‌کند.

فردریک بکمن در داستان شهر خرس نشان داد که به ورزش علاقه دارد. او داستان را به‌گونه‌ای شروع می‌کند که خواننده از همین ابتدا احساس می‌کند با جنایتی مواجه است و قرار است یک شهر با اتفاقاتی عجیب روبه‌رو شوند. این بار هم بکمن یک قصه‌ی تلخ را برای ما تعریف می‌کند. او با داستان تجاوز قصه‌ای ترسناک را در قصه‌ی شاد خود پنهان می‌کند.

فردریک بکمن در داستان‌هایش زندگی آدم‌ها را هر بار از دریچه‌ی تازه‌ای نگاه می‌کند. طنزی که در عمق کلمات نویسنده در این کتاب وجود دارد این امکان را به ما می‌دهد تا حوادث تلخ را هم بپذیریم و با این حوادث همراه شویم. کتاب شهر خرس داستانی است پر از اسامی و شخصیت‌های مختلف که ابتدا یکباره وارد داستان می‌شوند اما کم‌کم در طول داستان خواننده با شخصیت‌های آنان آشنا می‌شود. نویسنده در یک شهر کوچک ما را با شخصیت‌های دلنشین و صمیمی آشنا می‌کند و این مسیر را باز می‌گذارد تا این آدم‌ها را به عنوان آدم‌های زندگی روزمره‌ بپذیریم.

مضامین اصلی کتاب صداقت، همکاری، کارگروهی، تلاش و ارزش‌های انسانی است که در قالب شخصیت‌ها به مخاطب منتقل می‌شوند. نیویورک‌تایمز در توصیف این کتاب می‌نویسد: «رمانی خیره‌کننده و عمیق درباره‌ی آدم‌ها، خاطره‌ها و عشق‌ها.»

چرا باید کتاب شهر خرس را مطالعه کنیم؟

رمان شهر خرس پر است از تحلیل‌های درونی انسان‌های امروزی که در شرایط‌های مختلف باید نقش‌های مختلفی مثل مادر، پدر، دوست، هم‌گروهی و نوجوان در جامعه را به عهده بگیرند. فردریک بکمن در داستان‌هایش از مفاهیم انسان‌دوستانه‌ بسیار استفاده می‌کند.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب برای طرفداران این نویسنده می‌تواند بسیار جذاب باشد؛ هم‌چنین این رمان پر از ارزش‌های انسانی است و با خواندن آن قطعا نکاتی را یاد خواهیم گرفت.

درباره کارل فردریک بکمن

کارل فردریک بکمن نویشنده و وبلاگ‌نویس سوئدی که در سال ۱۹۸۱ در استکهلم به دنیا آمده است، برای روزنامه‌های متفاوت مقاله نوشته و همکاری خود را با مجله‌ی مترو شروع کرده و شهرتش به خاطر وبلاگ‌نویسی بوده است. سپس در سال ۲۰۱۶ کتاب مردی به نام اوه را نوشت و بیشتر از ۶۰۰ هزار نسخه فروش رفت و در رتبه‌ی اول پرفروش‌های نیویورک تایمز و سوئد را از آن خود کرد، او با همسر ایرانی خود و دو فرزندش ساکن سوئد است و از آثار دیگرش می‌توان به کتاب‌های تمام آنچه پسر کوچولویم باید درباره دنیا بداند، مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است و ... اشاره کرد.

عکس فردریک بکمن

فردریک بکمن به‌تازگی به‌عنوان یکی از گنجینه‌های ملی سوئد شناخته شده است، او با رمان «مردی به نام اوه» به شهرت جهانی رسید. رمان جدید او «شهر خرس» از نطر بسیاری از منتقدان «متفاوت‌ترین» اثر او تاکنون نام گرفته است.

تکه‌هایی از کتاب شهر خرس

وقتی ایزاک را از دست دادند، آرزو می‌کردند کاش دشمنی داشتند کسی که تقصیر از او بود فقط برای اینکه کسی باشد که برای آن اتفاق مجازات شود. بودند کسانی که توصیه‌شان این بود که با خدا در این باره حرف بزنند، اما پدر و مادر که باشی نمی‌توانی با لحن درستی با خدا حرف بزنی. سخت است وقتی سرانگشتانت اشک‌های روی سنگ قبر فرزندت را لمس می‌کند به نیرویی برتر اعتقاد داشته باشی. تقصیر ریاضیات نیست؛ محاسبه‌ی طول عمر خیلی ساده است: چهار عدد سمت راست سنگ قبر را می‌گیری و از چهار عدد سمت چپ کم می‌کنی و حاصل را در سیصد و شصت و پنج ضرب می‌کنی. بعد به ازای هر سال کبیسه یک روز اضافه می‌کنی. اما حتی اگر همه‌ی این کارها را هم بکنی، باز هم بی معناست. می‌شماری، دوباره می‌شماری، و دوباره، اما درست درنمی‌آید. هرچقدر هم که جمع کنی، باز کافی نیست؛ روزها کمتر از آن‌اند که زندگی به حساب بیایند.

مردم می‌گفتند «سرنوشت». حالشان از این کلمه به هم می‌خورد، چون سرنوشت ملموس نیست. آن‌ها احتیاج به یک آدم داشتند؛ یک مجرم که تقصیرها را بیندازند گردن او، وگرنه همه‌ی تقصیرها می‌افتاد گردن خودشان. خیلی خودخواه بودند، خودشان هم می‌دانند، اما وقتی کسی را پیدا نکردند که مجازاتش کنند آن وقت تنها آسمان ماند که سرش داد بکشند، و بعد خشمشان عمیق‌تر از آن بود که بنی بشری تاب آن را داشته باشد. آن‌ها یک دشمن می‌خواستند. حالا یکی دارند اما نمی‌دانند باید کنار دخترشان بنشینند یا برخیزند و به شکار او بروند؛ زندگی دخترشان را نجات دهند یا مرگ این دشمن را به چشم ببینند. مگر فرقی هم می‌کند؟ تنفر خیلی ساده تر از عشق است.

معرفی نویسنده
عکس فردریک بکمن
فردریک بکمن

فردریک بکمن نویسنده، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس مشهور سوئدی است که در سال ۲۰۱۳ به عنوان موفق‌ترین نویسنده‌ی سوئد انتخاب شد و اغلب افراد نام او را به واسطه‌ی رمان مشهور و اثرگذارش، مردی به نام اوه شنیده‌اند. اگرچه بکمن امروزه به عنوان یکی از مشهورترین نویسندگان سوئدی شناخته شده است، با این حال مسیری که او در این راستا طی کرد مسیری پرپیچ‌وخم، قابل تامل و خواندنی است.

نظرات کاربران

حمید
۱۳۹۷/۱۱/۱۳

فراموشی ، این امتیاز بشر، گاهی به ضررش تموم میشه. وقتی که نوجوانی رو پشت سر میگذاریم و به جوانی و بعد میانسالی خودمون میرسیم و پخته تر از قبل میشیم ،فراموش میکنیم جوانی و نوجوانیمون رو . فراموش میکنیم

- بیشتر
farez
۱۳۹۸/۰۹/۲۱

از کتاب: کاتیا فکر میکند چه حسی دارد که آدم اینقدر غمگین باشد که نتواند غمش را به کسی بگوید... این جمله روکه خوندم یاد یه تیکه ای از شعر محمدعلی بهمنی افتادم که میکه: گاه آدمی تنهاتر از آن است که

- بیشتر
مردی باعینک یک چشم
۱۳۹۹/۰۸/۲۶

من چون آثار بکمن رو ازهمون اولی که نشر" نون" نامی آثارشو ترجمه کرد دنبال کردم انتظار چنین رفتاری رو با مخاطب نداشتم. متاسفانه چاپ این رمان آلوده شده بود به مناسبات اقتصادی و ضربه ش رو ادبیات و دوستداران

- بیشتر
Dentist
۱۳۹۶/۱۱/۰۸

"شهر خرس" داستان شهریه که در اون زندگی تمام اهالی شهر به هاکی گره خورده. هاکی ورزشیه که چندین ساله به طور حرفه ای در این شهر انجام میشه و همه ی مردم شهر عاشقش هستن. از طرف دیگه، اقتصاد

- بیشتر
motahareh
۱۳۹۹/۰۶/۲۵

امان از سانسور!!! سانسور این کتابو تیکه تیکه کرده! کلا برای خواندن کتاب های فردریک بکمن اصلاً سمت ترجمه نرید که کل شخصیت هارو عوض میکنند! با سانسور قلم این نویسنده رو کامل تغییر دادن!! راستی نوازنده ی باس هم

- بیشتر
سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۶/۰۹

هرچند به خاطر سانسور بخش هایی از کتاب رو باید حدس میزدی ولی در مجموع خوب بود.😊

vala
۱۳۹۶/۰۸/۲۷

در ابتدا اینکه نسخه ترجمه شده مشخص نیست که تا چه حد به نسخه اصلی وفادار مونده بطور مثال استفاده از کلمه منحرف به جای همجنسگرا ست بنابراین قضاوت کردن و آمارآوردن از کشور نویسنده کلا خطا هست چون شاید

- بیشتر
Hamed
۱۳۹۷/۰۶/۲۹

بی صبرانه منتظر کتا ب ما در برار شما هستم

morteza_ja97
۱۳۹۶/۱۰/۱۶

ب نسبت گرون هست متاسفانه چیزی ک حقیقتا وجود داره اینه ادم اگه بخواد دنبال سیگار و دود و دم یا مطالب غیر اخلاقی بره خیلی براش ارزونتر در میاد تا به شخصه طرف بخواد کتاب بخونه این با این

- بیشتر
محمد امین رضازاده جزی
۱۳۹۹/۰۲/۱۳

بیورن استاد همیشه دوم بوده. و حالا تیم هاکی روی یخ جوانان شانس قهرمانی و اول شدن را دارد.اما این اتفاقات بیرون زمین یخ است که این شهر را برای همیشه دگرگون میکند و عشق،فداکاری،دوستی ها و روابط خانوادگی مستحکم که

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳۷)
تعرض برای متعرض فقط چند دقیقه طول می‌کشد، اما برای قربانی تا ابد.
Marie Rostami
هیچ اهمیتی به نظر دیگران نده. وقتی برنده بشیم، همه دوستمون خواهند داشت
مهدی
اگر صادق باشی، سرت کلاه می‌گذارند، اما صادق باش. اگر مهربان باشی، از سر خودخواهی متهمت می‌کنند، اما مهربان باش.
عادل
پدر و مادر بودن باعث می‌شود احساس کنی پتویی هستی که همیشه کوچک‌تر از آنی است که باید باشد؛ مهم نیست چقدر سعی کنی همه را بپوشانی، همیشه کسی هست که سردش است.
ehsan
مادرش گاه دم گوشش می گوید: «به آدمی که تو زندگیش چیزی رو نداره که بی دلیل عاشقش باشه اعتماد نکن.»
masomeh
دین امری است بین شما و دیگر مردم؛ پر از تفسیر و تئوری و عقاید مختلف. ولی ایمان... فقط بین تو و خداست.
akbar74
انسان خطاهای بسیاری می‌کند که بدترینشان غرور است.
Marie Rostami
وقتی شانس برنده شدن داری که خواستت برای برد بیشتر از ترست از باخت باشد. هیچ‌کس وقتی که ترسیده برنده نمی‌شود.
Marie Rostami
اما شاید آدم وقتی مدام بترسد به جایی می رسد که از ترسیدن خسته می شود.
bud
آدم‌ها نمی‌توانند دلایلی را که باعث شد عاشق چیزی بشوند به یاد بیاورند،
عادل

حجم

۳۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۳۹۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان