دانلود و خرید کتاب تمام آنچه پسر کوچولویم باید درباره دنیا بداند فردریک بکمن ترجمه آذین سرداری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تمام آنچه پسر کوچولویم باید درباره دنیا بداند اثر فردریک بکمن

کتاب تمام آنچه پسر کوچولویم باید درباره دنیا بداند

نویسنده:فردریک بکمن
انتشارات:نشر نون
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۴۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تمام آنچه پسر کوچولویم باید درباره دنیا بداند

کتاب تمام آنچه پسر کوچولویم باید درباره دنیا بداند نوشتهٔ فردریک بکمن با ترجمهٔ آذین سرداری در نشر نون به چاپ رسیده است. این رمان را بکمن خطاب به فرزند تازه‌متولد شدهٔ خودش نوشته و مانند سایر آثارش از نثری طناز و جذاب برای روایت داستان بهره برده است. فردریک بکمن نویسندهٔ کتاب‌ مردی به نام اوه، نویسنده، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس سوئدی است.

«سرشار از طنز... بهترین هدیه برای همۀ پدر و مادرهای تازه‌کار»

آنگلا ویتمان

درباره کتاب تمام آنچه پسر کوچولویم باید درباره دنیا بداند

فردریک بکمن در تمام آنچه پسر کوچولویم باید دربارۀ دنیا بداند طنز همیشگی‌اش را با جسارت بی‌نظیرش ترکیب می‌کند و روایتی شاد و درعین‌حال غافل‌گیرکننده و گاه تکان‌دهنده ارائه می‌دهد. او در این کتاب از بعضی از رازهای زندگی‌اش پرده برمی‌دارد، ازجمله داستان ازدواج خود با همسر ایرانی‌اش و همچنین ماجرای تیر خوردنش در جریان سرقت مسلحانه از یک بانک.

تمام آنچه پسر کوچولویم باید دربارۀ دنیا بداند در ظاهر نامه‌ای است به پسرکی که تازه به دنیا آمده اما درواقع کتابی است جذاب دربارۀ همه‌چیز: انسان بودن، عاشق شدن، پدر و مادر بودن و به‌طور کلی زندگی. بکمن نشان می‌دهد در همه‌جای دنیا انسان‌ها احساسات مشابهی را تجربه می‌کنند و دغدغه‌های مشترک دارند.

کتاب تمام آنچه پسر کوچولویم باید درباره دنیا بداند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به رمان‌هایی با زبان طنز و طرف‌داران سایر آثار بکمن پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تمام آنچه پسر کوچولویم باید درباره دنیا بداند

سخنی با پسرم

پسرم:

می‌خواهم معذرت‌خواهی کنم.

برای تمام کارهایی که قرار است در هجده سال بعد و سال‌های بعد انجام دهم. برای چیزهایی که از دستم خواهد رفت. هر آنچه درک نخواهم کرد. برای تمام نامه‌های جلسهٔ اولیا و مربیان که نمی‌خواهی به من نشان دهی.

برای تمام لحظه‌هایی که باعث شرمندگی‌ات خواهم شد. برای تمام اردوها و سفرهای تفریحی مدرسه که داوطلبانه در آن‌ها شرکت خواهم کرد. برای تمام دوستانی که هرگز دلت نمی‌خواهد برای شام به خانه دعوت کنی. برای اجرای نمایش من و مادرت جلوی بقیه. برای همان مسابقهٔ فوتبال مدرسه که همهٔ والدین دعوت بودند و من زیادی جدی گرفتمش. برای اینکه به معلم ریاضی‌ات گفتم «کله‌فندقی!» برای اینکه با دوستانت محکم دست می‌دهم و صمیمی می‌شوم.

برای خرید مینی‌ون.

برای پوشیدن شلوارک.

برای دیر رسیدن به اولین مهمانی تولدی که دعوت می‌شوی. برای اعصاب‌خردی‌هایم وقتی در شهربازی باید توی صف بایستیم. برای اینکه به دستیار فروشگاه اسکیت می‌گویم «آقا». برای اینکه نمی‌توانم به خودم بقبولانم ژیمناستیک را به فوتبال ترجیح می‌دهی. برای تمام روزهایی که فراموش می‌کنم در حمام را ببندم، چیزی را دیدی که نباید می‌دیدی.

برای تعطیلات. کلاه کابوی. تی‌شرتی که رویش نوشته یه مرد واقعی باید بیشتر از نود کیلو وزنش باشه. نطقی که در جشن فارغ‌التحصیلی دبیرستانت کردم.

برای روزهایی که حسابی سرحال هستم و بارها دربارهٔ دو مرد ایرلندی توی یک قایق جوک می‌گویم. واقعاً از صمیم قلب می‌خواهم برای تمام این چیزها معذرت‌خواهی کنم.

اما وقتی خیلی از دستم عصبانی می‌شوی دلم می‌خواهد یادت باشد که تو برای من همیشه همان پسرک یک ساله‌ای هستی که لخت توی راهرو ایستاده‌ای، با دهانی که هنوز دندان درنیاورده لبخند می‌زنی و یک شیر عروسکی نرم را محکم به سینه‌ات چسبانده‌ای.

هر موقع که زیادی سخت گرفتم، باعث خجالتت شدم، غیرمنطقی رفتار کردم و بی‌انصاف شدم، آن‌وقت می‌خواهم به روزی فکر کنی که نمی‌خواستی به من بگویی سویچ لعنتی ماشین را کجا قایم کرده‌ای.

می‌خواهم یادت باشد که خودت شروع کردی.

پدرت

معرفی نویسنده
عکس فردریک بکمن
فردریک بکمن

فردریک بکمن نویسنده، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس مشهور سوئدی است که در سال ۲۰۱۳ به عنوان موفق‌ترین نویسنده‌ی سوئد انتخاب شد و اغلب افراد نام او را به واسطه‌ی رمان مشهور و اثرگذارش، مردی به نام اوه شنیده‌اند. اگرچه بکمن امروزه به عنوان یکی از مشهورترین نویسندگان سوئدی شناخته شده است، با این حال مسیری که او در این راستا طی کرد مسیری پرپیچ‌وخم، قابل تامل و خواندنی است.

نظرات کاربران

فاطمه
۱۴۰۱/۰۹/۱۲

این کتاب درواقع داستان نیست، یک سری نامه‌ است از طرف بکمن خطاب به پسرش. اتفاقا خیلی شیرین و دوست‌داشتنی بود. من که لذت بردم از خوندنش.

یومی ؛
۱۴۰۲/۰۸/۳۰

انقد قشنگ برای پسرش نوشته بود که یه جاهاییش دلم خواست کاش این نامه برای من نوشته شده بود .. از اون کتابایی بود که دوست نداشتم تموم بشه انقد که راحت و عامیانه بود نوشته های این کتاب ؛ حتما بخونید

- بیشتر
فروغی
۱۴۰۲/۰۱/۲۰

از معدود کتاب‌های خوشمزه‌ای که اصصصلللاااا دلم نمی‌خواد تموم بشه =))

eameli
۱۴۰۱/۰۸/۱۴

این نظر منه ممکنه شما وقتی که دارید این کتاب میخونید دوسش داشته باشید اما این کتاب برای من خیلی خسته کننده بود هیج جذابیت نداشت طنز هم نبود،نصف کتاب رو خوندم و فکر میکردم داستانش بهتر شه اما نشد

- بیشتر
lrigrats
۱۴۰۲/۰۲/۱۲

با این کتاب با بکمن آشنا شدم، چه شروع زیبایی! طنز خوندنی و جذابی داره، گذاشته بودمش برای زمانی که خسته میشم، چند صفحه میخوندم و مغزم رفرش میشد! مثل یه دوست که خاطرات خنده دارشو برات تعریف میکنه🙂 امیدوارم بکمن بازم تو

- بیشتر
parmah🕊
۱۴۰۲/۰۲/۰۴

من مردی به نام اوه و بریت ماری اینجا بود رو از اقای بکمن خونده بودم و واقعا عاشقشون بودم این کتاب هم طنز های کمی و شیرینی قلم نویسنده رو داشت ولی کشش و جذابیت نه زیاد و بیشتر

- بیشتر
parnian
۱۴۰۲/۰۱/۱۵

کتاب خیلی بامزه ایه و شیوه ی حرف زدن نویسنده در مورد عشقی که به خانوادش داره واقعا من رو به وجد آورد و به گریه انداخت و حقیقتا متوجه نشدم که 《 کِی تموم شد؟ 》در نهایت باید بگم

- بیشتر
M
۱۴۰۲/۰۵/۲۰

بسیار جالب و شیرین و خیلی صمیمی.

زهی :)
۱۴۰۲/۰۳/۲۰

این کتابو وقتی گرفتم دستم دیگه متوجه گذر زمان نشدم :) من از کتابخونمون قرض گرفتم واقعا قشنگه شاید روی صحبتش با پدر و مادرا باشه ولی بنظرم اگه هیچکدوم از اینا هم نباشی بازم برات جذابه،از ترجمه مترجمم نگم که

- بیشتر
alen
۱۴۰۲/۰۳/۰۵

شما با یک داستان مواجه نیستید! بلکه با تعدادی نامه رو به رو میشید. یه جاهایی طنز خوبی داشت و یه جاهایی خیلی حوصله سر بر بود. بعضی از نامه ها واقعا مفید بود و بعضی‌هاش رو من به شخصه درک نکردم. در کل

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۱)
بهتر از من باش. هیچ‌وقت حرفت را قورت نده. خودت را کنار نکش. هیچ‌وقت میان‌مایگی را فقط به‌خاطر اینکه جز این از دستت برنمی‌آید انتخاب نکن. هیچ‌وقت مهربانی را با ضعف اشتباه نگیر. هیچ‌وقت از آن آدم‌هایی نباش که در دفتر آژانس تبلیغاتی با پنجره‌های دل‌باز ایستاده‌اند و فکر می‌کنند «خوبی کردن» یعنی حقارت.
Anahid
ما هرگز نباید اجازه دهیم ارزش اشیا از آدم‌ها مهم‌تر بشود.
کاربر ۴۹۰۸۴۲۴
نیمه‌های شب چندین بار بیدار می‌شوم و قبل از اینکه خودم بخوابم نگاه می‌کنم که آیا هر دوی شما نفس می‌کشید یا نه. متوجه هستی چه می‌گویم؟
Yas Balal.جواد عطوی
باید بدانی که در کل زندگی‌ات یک خروار شیء و کالا می‌خری و جمع می‌کنی، برای همین نمی‌توانی به همهٔ آن‌ها وابسته بشوی. اصلاً منطقی نیست، چون هر روز بیشتر و بیشتر هم می‌شوند.
eameli
بازی کن، یاد بگیر، و بزرگ شو. دنبال خواسته‌هایت برو. عاشق شو. همهٔ تلاشت را بکن. هر جا می‌توانی مهربانی کن، و هر موقع نیاز است جدی باش. دوستانت را حفظ کن. و برخلاف جهت فلش‌های کف فروشگاه حرکت نکن. این‌طوری مشکلی به وجود نمی‌آید.
eameli
بعضی‌وقت‌ها، باید از شر لوازم قدیمی خلاص بشویم تا جا برای لوازم جدید باز بشود، بعد دلمان به قدری برای لوازم قدیمی تنگ می‌شود که مجبور می‌شویم لوازم جدید را طوری بسازیم که یادآور لوازم قدیمی بشوند.
ترنج
دلم می‌خواهد همیشه یادت باشد که می‌توانی همانی باشی که می‌خواهی، اما مهم‌تر از آن این است که بدانی تو می‌توانی دقیقاً همان آدمی بشوی که هستی.
ژنرالیسم
چون دوستت داریم. جوابش همین است. ما می‌خواهیم تو بهتر از ما بشوی، چون اگر بچه‌های ما بهتر از خودمان نشوند، آن‌وقت هدف از همهٔ این کارها چیست؟
Yas Balal.جواد عطوی
دنیا مدام در تلاش است به آدم بفهماند که می‌توان مهارت‌ها، صفت‌ها یا ویژگی‌های انسانی را به دو گروه «مردانه» و «زنانه» تقسیم کرد
eameli
هیچ‌وقت مبارزه برای برابری را به‌اشتباه جنگ بین دو جنس مخالف تلقی نکن. هیچ‌وقت بر این باور نباش که زن‌ها لیاقت حقوق برابر یا آزادی یا فرصت‌های برابر با تو را ندارند. امیدوارم متوجه بشوی
Mehrgolll

حجم

۵۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۵۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان