دانلود و خرید کتاب تحت تعقیب سارا شپرد ترجمه شادی انجوانی رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحت تعقیب اثر شادی انجوانی رستمی

کتاب تحت تعقیب

معرفی کتاب تحت تعقیب

«تحت تعقیب» نام رمانی از سارا شپرد است که شادی انجوانی رستمی (-۱۳۶۵) آن را به فارسی برگردانده است. این اثر، نخستین کتاب از سارا شپرد نویسنده و فیلمنامه نویس آمریکایی است که در ایران ترجمه شده‌است. شهرت سارا شپرد در دنیا و ایران به سریالهای تلویزیونی برمی‌گردد که شاید معروفترین آنها، با اقتباس از همین کتاب و به کارگردانی مارلین کینگ «دروغگویان زیباروی کوچک» که از سال ۲۰۱۰ در آمریکا پخش شد و مورد استقبال فراوان قرارگرفت. این کتاب داستانی جوان پسند دارد و به شرح ماجرای زندگی چهار دختر جوان که با یکدیگر دوست هستند، می‌پردازد. آنها یک دشمن مشترک دارند و این فرد سعی می‌کند حول یک موضوع مشترک آنها را آزار دهد تا این‌که سرانجام مسبب مرگ یکی از این چهار نفر می‌شود و این موضوع داستان را وارد فاز تازه‌ای می‌کند: از قدیم گفته اند در هر عکسی هزار حرف ناگفته وجود دارد. مثلا یک دوربین امنیتی عکسی از یک زن زیبای موخرمایی بر میدارد که با دستبند تیفانی گرانقیمتی بر دست، به سرعت ساختمان را ترک می کند. یا دوربین یک پاپاراتزی از رابطهٔ یک ستارهٔ جوان و تازه به دوران رسیده با کارگردانی متاهل پرده بر میدارد. اما عکس ها نمی توانند به شما بگویند آن دختر در یک جواهری لوکس فروشنده است و دستبند را برای رییسش می برده یا آنکه آن کارگردان ماه قبل تقاضای طلاقش را به جریان انداخته. راجع به یک عکس خانوادگی چه می توان گفت؟ برای مثال یک عکس از مادر، پدر، خواهر و برادر که نیششان را تا بناگوش باز کرده اند و در ایوان خانه ای مجلل که اغلب تزیینات ویکتوریایی داردکنار هم نشسته اند. حالا از نزدیکتر نگاه کن. خندهٔ پدر کاملا زورکی است، نگاه مادر به خانهٔ همسایهٔ سمت چپی متمایل شده یا شاید هم دارد خود همسایه را دید می زند، برادر چنان به نرده ها چسبیده که کم مانده آنها را بشکند و خواهر لبخند مرموزی بر لب دارد انگار که دارد راز شیرینی را مخفی می کند. نیمی از حیاط پشتی بوسیله بولدوزر زرد غول پیکری درب و داغان شده و انگار کسی در پس زمینهٔ عکس مخفی شده و به انتظار نشسته، در ظاهر کسی نیست اما تصویر محوی از موهای بلوند و پوست مهتابی اش به چشم می‌آید. او یک پسر است یا...یک دختر؟

نظرات کاربران

elnaaz
۱۳۹۸/۰۸/۰۱

داستان نسبتاً خوبی بود و پایان باز کتاب هم جالب بود نه مثل فیلم های ایرانی نصفه می سازن بد اسمش رو می زارن پایان باز

نصیبه
۱۳۹۷/۰۴/۱۲

از اون کتابهایی بود که نمیشد کنار گذاشتش خیلی پیچیده بود و همین پیچیدگیش هیجانش رو بیشتر میکرد هرچند من چند بار برمیگشتم قبل رو میخوندم تا بفهمم چی به چیه😅

neda
۱۳۹۷/۰۱/۱۰

بیشتر کتابایی که رایگانه اصلا محتوای خوبی نداره... نمونش همین کتاب

رضا خلّت
۱۳۹۷/۰۵/۱۳

کتاب خوبی بود ولی متاسفانه غلط املایی زیاد داشت

samira
۱۳۹۷/۰۲/۰۵

عالی بود.

binahayat
۱۴۰۰/۰۲/۱۵

داستان جالبیه اولش برام جالب نبود ولی جذاب شد پایان باز داشت ولی بی سر ته نبود در کل خوب

Ali431
۱۳۹۷/۰۱/۳۱

عالیی بود ولی بنظرم اخرش نصفه تموم شد مشخص نشد الی مرد یا نه

مهدی تمدن رستگار
۱۳۹۷/۰۱/۱۵

عالی است.

ترنم
۱۳۹۷/۰۱/۱۴

عالی بود

AS4438
۱۴۰۰/۱۲/۲۲

تعدد اسامی داستان را شلوغ کرده طوریکه گنگ شده ، نتونستم تمومش کنم اصلن هیجان نداشت یازده بخش خواندم هیچی متوجه نشدم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
آریا سراغ کمدش رفت و قفل را روی رمزش چرخاند. به آرامی زمزمه کرد:"انگار هیچکی یادش نمی آد چه اتفاقی افتاده" نوئل گفت:"شاید این روش مردم برای کنار اومدن با ناراحتی هاست.
Ali431

حجم

۲۰۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۳ صفحه

حجم

۲۰۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۳ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان