دانلود و خرید کتاب فناوری مالی و تحول دیجیتال در خدمات مالی بانک جهانی ترجمه طاهره رفیعی آتانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فناوری مالی و تحول دیجیتال در خدمات مالی اثر بانک جهانی

کتاب فناوری مالی و تحول دیجیتال در خدمات مالی

نویسنده:بانک جهانی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فناوری مالی و تحول دیجیتال در خدمات مالی

کتاب «فناوری مالی و تحول دیجیتال در خدمات مالی» اثری از بانک جهانی، ترجمۀ طاهره رفیعی آتانی، محمود محمودی نژاد و ویراستۀ شاهین کریم زاده است و انتشارات به‌پویش آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب فناوری مالی و تحول دیجیتال در خدمات مالی

فعالان حوزه‌های پولی، مالی و صنعت همواره در تلاش بودند که وابستگی فعالیت‌های مالی به زمان و محدودۀ جغرافیایی را به حداقل برسانند. با پیشرفت فناوری اطلاعات این امر تحقق پیدا کرده است. از مزایا و قابلیت‌های فناوری اطلاعات برای صاحبان کسب‌وکار در بازارهای مختلف می‌توان به انتقال سریع و در لحظۀ پول، ذخیره سازی کلان داده‌ها ، پردازش حجم بالایی از اطلاعات در زمان کوتاه و ایجاد ارزش افزوده و مزیت رقابتی از طریق تحلیل داده ها اشاره کرد.

امروزه دیجیتالی‌شدن خدمات مالی در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی به یک ضرورت تبدیل شده است. اعتماد مردم به‌نظام پولی و بانکی یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌های نظام بانکی کشور است. این اعتماد بدون وجود زیرساخت‌های فناور محور قابل‌اتکا به وجود نمی‌آید. رشد و ظهور استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فعال در حوزۀ فناوری‌های مالی به‌عنوان بازیگران جدید خدمات مالی فناور محور، علاوه بر خلق ارزش، نوآوری در نحوۀ ارائه خدمات مالی و ایجاد فرصت‌های جدید کسب‌وکاری، چالش‌ها و تهدیداتی جدی هم برای قانون‌گذاران و سیاست‌های کلان کشور ایجاد می‌کند. باتوجه‌به اینکه نیاز است تا در قوانین کشور در حوزۀ فناوری‌های مالی بازنگری شود و همچنین چالش‌هایی که این حوزه در تنظیم‌گری‌های مالی ایجاد می‌کند، لازم است که میان بازیگران اقتصادی کشور توازن ایجاد شود و فضای رقابتی مناسب میان تمام نیروهای اقتصادی به وجود آید.

کتاب فناوری مالی و تحول دیجیتال در خدمات مالی شرایط حاکم بر فناوری‌های مالی را از زوایای مختلف مورد ارزیابی قرار داده است و پیامدهای هریک از بازیگران در چرخۀ اقتصادی را بررسی می‌کند. این کتاب حاصل تلاش مشترک بانک جهانی و شرکت مالی بین‌المللی است و کارکنان بانک جهانی و بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی آن را تألیف کرده‌اند.

 خواندن کتاب فناوری مالی و تحول دیجیتال در خدمات مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به فعلان حوزۀ اقتصاد و فناوری مالی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فناوری مالی و تحول دیجیتال در خدمات مالی

«واسطه‌های مالی مثل بانک‌ها و شرکت‌های بیمه مانند دلال عمل می‌کنند و مشارکت‌کنندگان معاملات مالی را به هم وصل می‌کنند. اصطکاک‌های اقتصادی به شکل عدم تقارن‌های اطلاعاتی و نیروهای اقتصادی مثل صرفه‌جویی ناشی از مقیاس باعث ظهور واسطه‌های مالی می‌شوند و بازارهای مالی را به وجود می‌آورند. امروزه پیشرفت‌های فناورانه برای امور مالی جدید نیستند، اما نوآوری دیجیتال پیشرفت‌های عمده‌ای در اتصال سیستم‌ها، قدرت و هزینه رایانش داده‌ها داشته است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان