دانلود و خرید بهترین ترجمه کتاب کتاب دزد مارکوس زوساک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کتاب دزد

کتاب دزد اثر مارکوس زوساک داستان دختری به نام لیزل را روایت می‌کند که یک دختر نوجوان است و به‌دلیل فقر مادرش با خانواده‌ای دیگر زندگی می‌کند. داستان در آلمان نازی و در ابتدای جنگ جهانی دوم می‌گذرد. این رمان در سال ۲۰۰۵ نوشته شده و یک سال پس از انتشار جایزه‌ی کتاب کاترین مچلین و جایزه‌ی سال National Jewish در بخش ادبیات کودک را به خود اختصاص داده است. انتشارات نگاه این کتاب را با ترجمه مرضیه خسروی منتشر کرده است. نسخه الکترونیکی اثر را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب کتاب‌دزد اثر مارکوس زوساک

کتاب دزد داستانی است رک‌وراست و چشم بیننده‌ را به وقایعی باز می‌کند که انسان‌ها در جنگ جهانی و در زمانه‌ی نازی‌ها از سر گذرانده‌اند. رمان کتاب دزد از آن دسته داستان‌هایی نیست که در یک لحظه مخاطب را به گریه بیاندازد و لحظه‌ای بعد خواننده را بخنداند. در سراسر داستانی که لیزل، شخصیت اصلی، تجربه می‌کند رنج و اندوهی وجود دارد که مخاطب آن را به‌خوبی درک خواهد کرد. کتاب دزد از آن دسته داستان‌هایی است که آنقدر قرص و محکم بنا شده‌اند که هرازگاهی فراموش می‌کنید در حال خواندن یک داستان هستید و با بستن کتاب از آن خلاصی نخواهید داشت!‌

خلاصه داستان

شخصیت اصلی کتاب دزد لیزل دختر نوجوانی است که مادرش از پس هزینه‌های زندگی او برنمی‌آید و سرپرستی او را به خانواده‌ای دیگر می‌سپارد. همه چیز از مرگ برادر بزرگ‌تر لیزل شروع می‌شود. لیزل وارد خانواده‌ای جدید می‌شود و اولین دزدی‌اش یعنی دزدیدن کتاب جیبی گورکن را انجام می‌دهد! او هر شب کابوس می‌بیند و مرگ برادرش دست از سرش برنمی‌دارد. مرگ در این داستان آنقدر بااهمیت و پررنگ است که دیگر شکل و صورت یک عنصر ندارد، تبدیل به یک شخصیت و راوی اصلی داستان شده و توانسته احترام و دلسوزی مخاطب را هم به خود جلب کند.

پایان داستان

یکی دیگر از موضوعات مهم درمورد کتاب دزد پایان‌بندی سحرکننده و ازیادنرفتنی این داستان است. مخاطبان بسیاری از نظر احساسی آنقدر با این رمان همراه و درگیر شده بوده‌اند که در پایان نتوانسته‌اند جلوی ریزش اشک‌هایشان را بگیرند. خلاقیت نویسنده اثری را ارائه داده که مخاطب نه تنها در سراسر داستان با لیزل همراه بماند که در پایان هم شگفت‌زده شود.

خرید و دانلود رمان کتاب دزد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب کتاب دزد داستانی است که اجازه نمی‌دهد وقایع تاریخی و آنچه بر سر انسان‌ها در قرن گذشته رفته را فراموش کنیم. این کتاب مخاطب را به قلب وقایع تاریخی می‌برد و حتی اگر از تاریخ سررشته‌ی چندانی نداشته باشد، می‌تواند در هنگام خواندن این کتاب با کمک گرفتن از اینترنت اطلاعات فراوانی را درمورد وقایع و تاریخ قرن بیستم به دست بیاورد.

کتاب دزد داستانی است که برای نوجوانان نوشته شده، اما این موضوع به هیچ عنوان باعث نشده که با داستانی بی‌رنگ‌وبو یا غیرجدی مواجه باشیم. این کتاب برای نوجوانان تبدیل به یکی از به‌یادماندنی‌ترین داستان‌هایی می‌شود که خوانده‌اند و به آنها درس‌های بی‌نظیری را می‌آموزد.

چرا باید کتاب دزد با ترجمه مرضیه خسروی را بخوانیم؟

جنگ‌های خانمان‌برانداز و خون‌بار نباید از خاطر تاریخ و انسان‌ها پاک شوند و آثار داستانی قرص و محکمی مثل کتاب دزد به‌خوبی این وظیفه را بر عهده گرفته‌اند. داستان این رمان در تاریکی محاصره شده، اما نویسنده از طنازی و خلاقیت بهره گرفته تا به هیچ وجه اجازه ندهد مخاطب از کتاب دلزده شود.

درباره مارکوس زوساک

مارکوس زوساک نویسنده‌ی استرالیایی کتاب‌دزد است که در ۲۵ ژوئن ۱۹۷۵ در سیدنی متولد شد. مارکوس در دانشگاه نیو ساوث ولز در رشته‌ی ادبیات انگلیسی تحصیل کرد و بعد از فارغ‌التحصیلی به نوشتن داستان مشغول شد. او توانسته با کتاب‌دزد جای پای مستحکم و خوبی برای خودش در دنیای ادبیات داستانی پیدا کند.

مارکوس زوساک نویسنده‌ی جوانی است که تا به امروز شش اثر داستانی خلق کرده و دو اثرش جایگاهی جهانی پیدا کرده‌اند و نام او را بر زبان‌ها انداخته‌اند. اولین کتاب‌های مارکوس در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ منتشر شدند، اما اثر نامه‌رسان (یا من یک پیغام‌رسان هستم) در سال ۲۰۰۲ نام او را به‌عنوان نویسنده‌ای جدی و کارکشته در دنیای ادبیات انگلیسی مطرح کرد. کتاب بعدی او کتاب دزد است که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و محدود به ادبیات انگلیسی نماند. این کتاب خیلی زود به زبان‌های دیگر هم ترجمه شد و در سال ۲۰۱۳ از روی آن نسخه‌ای سینمایی اقتباس شد.

عنوان کتاب در زبان انگلیسی

نام اصلی کتاب در زبان انگلیسی The Book Thief است و در فارسی هم با نام کتاب‌دزد ترجمه شده است.

ژانر کتاب

ژانر کتاب دزد داستان‌‌ تاریخی است و با توجه به سال انتشار در داستان‌های قرن بیست‌ویک و با توجه به زمانی که داستان در آن می‌گذرد رمان تاریخی قرن بیستمی است! از این کتاب نسخه‌ی سینمایی ساخته شده، پس در آثار اقتباسی هم می‌توان آن را گنجاند. به‌علاوه‌ی این موضوع که کتاب دزد اثری از نویسنده‌ی استرالیایی است و یک نماینده‌ی بسیار خوب از ادبیات استرالیا به شمار می‌رود.

کتاب دزد مناسب کدام‌ رده‌ی سنی است؟

کتاب دزد داستانی است که برای نوجوانان نوشته شده، اما نظر مثبت بزرگسالان بسیاری را هم به خود جلب کرده. تعداد صفحات کتاب (بیش از پانصد صفحه) و ریتم نسبتا کند آن از جمله انتقاداتی است که کتاب‌خوانان به آن وارد دانسته‌اند، اما جالب اینجاست که حتی چنین انتقاداتی باعث نشده که از ارزش و جذابیت آن برای خوانندگان کم شود.

به‌طور ویژه هرکسی که مخاطب داستان‌های درگیرکننده و تاریخی است و بالاتر از ۱۳ سال سن دارد، قطعا می‌تواند از این داستان لذت ببرد و آن را چندین بار بخواند.

نظرات مجله‌های مشهور درباره کتاب دزد

نام کتاب دزد را در اغلب فهرست کتاب‌هایی که باید خوانده شوند، خواهید دید. این کتاب ظریف، فیلسوفانه و تکان‌دهنده است. نیویورک تایمز آن را درخشان و بلندپروازانه توصیف کرده و پابلیشرز ویکلی آن را رمانی چالش برانگیز و مستحکم قلمداد کرده است.

کتاب دزد چه افتخاراتی کسب کرده است؟

رمان کتاب دزد اثری است که توانست در سال انتشارش جایزه‌ی ادبی کاترین میچل را به خود اختصاص دهدد و سال بعد در بوک بروز برنده‌ی جایزه شود. موفقیت‌ اصلی این کتاب از استقبال خوانندگان در سراسر جهان به دست آمد و پای نویسنده‌اش را اول به دفترهای سینمایی و بعد طرفدارانش را به سالن‌های سینما باز کرد.

نقد کوتاهی بر کتاب

کتاب دزد داستان بی‌نقصی نیست و مخاطبان بسیاری از کندی ریتم آن گفته‌اند، اما نتوانسته‌اند تاثیرگذاری و جذابیت آن را نادیده بگیرند. بنابراین می‌توان این نتیجه را گرفت که کتاب دزد داستانی خواندنی، عمیق و جذاب از کار درآمده و مخاطب را با خود درگیر می‌کند و حرف‌های مهمی را با او به اشتراک می‌گذارد.

از سوی دیگر، نویسنده کنایه‌ای عمیق و تاریخی به انگلستان می‌زند. چراکه بمب‌های انگلستان انسان‌های زیادی را در آلمان به کام مرگ فرستاد و بدبختی و اندوه بیشتری را به زندگی لیزل تحمیل کرد. این کنایه‌ی تاریخی و اندوه ناشی از آنٰ مخاطب را به گریه خواهد انداخت و به فکر فرو خواهد برد.

پیام داستان چیست؟

بار اصلی در رساندن پیام داستان کتاب دزد به مخاطبان بر دوش شخصیت اصلی داستان یعنی لیزل است. او است که در دیوانه‌ترین روزگار آلمان زندگی می‌کند، خانه و خانواده‌اش ویران شده و تنها چیزی که دارد عشق به مطالعه است. تسلیم نمی‌شود و هرآنچه می‌تواند را می‌خواند و هرآنچه که از دستش برمی‌آید را برای شعله‌ی درونی‌اش انجام می‌دهد.

معرفی شخصیت‌های اصلی کتاب

شخصیت‌ها و فضاها در این داستان آنقدر درست و حرفه‌ای خلق شده‌اند که مخاطبان بسیاری اقرار کرده‌اند تا مدت‌ها این داستان در ذهن‌شان زنده باقی مانده. به همین دلیل گاه و بی‌گاه دلتنگ فضاها و شخصیت‌های این داستان (لیزل، رودی، پاپا و...) شده‌اند.

لیزل دختری دوازده‌ساله است که چه از نظر اجتماعی و چه از نظر خانوادگی و چه از نظر اقتصادی در سخت‌ترین موقعیت ممکن قرار گرفته، اما هیچ چیز نمی‌تواند از عشق او به کتاب جلوگیری کند! او به همراه دوستش رودی دست به دزدیدن کتاب‌ها می‌زنند.

اقتباس‌ها از کتاب

سروصدایی که رمان کتاب دزد به راه انداخت، تهیه‌کنندگان سینما را متقاعد کرد که از روی این رمان فیلمی ساخته شود. بعد از ساخته‌شدن این اثر، مخاطبان بسیاری این عقیده را داشتند که نسخه‌ی سینمایی کتاب دزد در اغلب مواقع از رقابت با کتاب بازمی‌مانَد. به همین علت توصیه می‌شود که اگر هنوز هیچ یک را تجربه نکرده‌اید، پیش از نسخه‌ی سینمایی حتما کتاب را مطالعه کنید.

چه ناشران و مترجمانی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

ناشران مختلفی مانند میلکان، نگاه و آتیسا رمان کتاب دزد را وارد بازار کتاب کرده‌اند که البته محصول نهایی انتشارات نگاه بیشتر توانسته رای و دل مخاطبان را به دست بیاورد.

کدام ترجمه از کتاب دزد را بخوانیم؟

کتاب دزد با ترجمه‌ی مرضیه خسروی از انتشارات نگاه توانسته نظر مثبت خوانندگان فارسی‌زبان را به خود جلب کند و به گفته‌ی مخاطبان، این مترجم به‌خوبی از پس ترجمه‌ی زبان استعاری و پر از آرایه‌ی ادبی نویسنده برآمده و همچنین به‌سادگی و روانی داستان را به فارسی برگردانده است.

کتاب دزد چند صفحه است؟

انتشارات نگاه این رمان را با ترجمه مرضیه خسروی در ۵۷۵ صفحه منتشر کرده است.

بخشی از متن کتاب کتاب دزد

حالا اگر دوست داشته باشید برای آنکه گوشه‌ای از مهارت و تردستی بسیارم را نشانتان دهم، نوبت یک امضای سیاه می‌رسد. تاریک‌ترین لحظۀ پیش از غروب آفتاب بود.

این بار سراغ مردی حدوداً بیست‌وچهار ساله رفته بودم. از بعضی جهات تجربۀ خوبی بود. هواپیما هنوز هم سرفه می‌کرد. دود از هر دو ریه‌اش بیرون می‌زد.

هنگامی‌که سقوط کرد سه زخم عمیق در چهرۀ زمین ایجاد شد. حالا بال‌هایش مانند دو دست قطع شده بودند. این پرندۀ آهنی کوچک دیگر بال بال نمی‌زد.

چند واقعیت کوچک دیگر

بعضی وقت‌ها خیلی زود می‌رسم.

گاهی عجله می‌کنم،

و بعضی از آدم‌ها بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کنم

به زندگی می‌چسبند.

بعد از دقایقی کوتاه، دود خود به خود خسته شد. دیگر چیزی برای پس دادن باقی نمانده بود.

ابتدا پسرکی با نفس‌هایی بریده و چیزی که ظاهراً شبیه کیف ابزار بود از راه رسید. با وحشت زیاد به کابین نزدیک شد و به خلبان زل زد، می‌خواست ببیند او زنده است و در آن موقع او هنوز زنده بود. کتاب دزد حدود سی ثانیه بعد از راه رسید.

سال‌ها گذشته بود اما من او را شناختم.

به شدت نفس‌نفس می‌زد.

پسرک از میان آن همه وسایل کیف ابزار، یک خرس عروسکی بیرون آورد.

او آن را از میان شیشۀ شکستۀ هواپیما گذراند و روی سینۀ خلبان گذاشت. خرس خندان میان جسم مرد و لاشۀ خون‌آلود نشست. چند دقیقۀ بعد، من دست به کار شدم. درست وقتش بود.

نظرات کاربران

sᴍMahdi Ziaei
۱۳۹۷/۱۱/۲۲

- امتیاز: ۴.۵ - ژانر: داستان تاریخی، جوانان بزرگسالان(YA) - فکر کنم این اولین اثریه که میبینم امتیازش اینجا بطور قابل توجهی پایین تر از امتیازش تو سایت goodreadsه. - یکی از چیز هایی که از همون اول خیلی خودش رو نشون

- بیشتر
سمانه
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

کاش میشد همه دنیا اینو بخونن من خیلی کتاب خوندم این دومین کتابیه که دلم برای همه چیش تنگ میشه

حمید
۱۳۹۹/۰۷/۲۸

فضای داستان بسیار تاریکه. اما نویسنده به مدد طنزی که در روایت داستان به کار برده مانع دلزدگی مخاطب میشه. قهرمان داستان دختریه که زندگیش در جریان هولوکاست و تحت نژادپرستانه ترین جنگ تاریخ توسط نازیسم آغاز میشه. اکثر داستان

- بیشتر
zhrvhd
۱۳۹۹/۰۱/۳۱

این کتاب جزو پیشنهاد های طاقچه بی نهایت برا من هست ولی نمیتونم دریافتش کنم از بی نهایت ، دوستان میتونید راهنماییم کنید؟

محمد مباشر امینی
۱۳۹۸/۰۱/۱۳

کتاب خوبیه. دقیقا جایی که احساس میکنی خسته شدی و دیگه نمیخوای کتاب رو ادامه بدی داستان تغییر میکنه و وادارت میکنه که ادامه بدی. برای این کتاب وقت بزارید.

یلدا روشن
۱۴۰۱/۰۶/۱۴

۱۳)کتاب ملایم، شیرین و نفس گیر بود داستان کتاب در زمان جنگ آلمان و شلوغ‌کاریهای هیتلر پیش میره. هرچی کتاب جلوتر میرفت من بیشتر دوستش داشتم. از اون دسته کتابهایی بود که تک تک جزئیات به راحتی توی ذهنت تصور میشه و

- بیشتر
pouya parsi
۱۳۹۹/۱۰/۰۵

داستان، بسیار زیبا و جذاب هستش و واقعا لذت بردم ، بشدت تحت تاثیر قرار گرفتم ، فقط ترجمه ضعیفی داشت اینقدر بعضی جاها نامشخص بود که نسخه چاپی از نشر دیگری تهیه کردم و خوندم و خیلی بهتر بود

- بیشتر
گلنار
۱۳۹۷/۰۷/۰۵

موضوع کتاب خوبه اما با ترجمه اش مشکل داشتم ترجمه اش خوب نبود

Kɨო ɦყʊŋ ʝ••ŋg
۱۳۹۷/۰۶/۱۸

من نمونه ش رو خوندم...واقعا داستان قشنگیه و خیلی خوشم اومد اما خیلی گروه نسبت به کتاب های دیگه برای همین برام سخته که بخوام بخرمش....اگه تخفیف بذارن خیلی خوب میشه چون میترسم که این ۱۷۰۰۰ تومان هزینه ای که

- بیشتر
motahareh
۱۳۹۷/۰۷/۰۲

خیلی کتاب خوبیه 👌🏻👌🏻 کمی با ترجمه مشکل داشتم ولی بد نبود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۸۹)
«من کودنم و مهربان. این دو تا با هم، بزرگ‌ترین احمق دنیا رو می‌سازن.
ک مثل کتاب…
ابتدا رنگ‌ها سپس آدم‌ها. معمولاً وقایع را اینگونه می‌بینم یا بهتر بگویم سعی می‌کنم اینگونه ببینم. اینجا یک حقیقت کوچک وجود دارد خواهید مُرد.
سید محسن روحانی
یکی از جملات زن را برید: «می‌شه یه لطفی در حق من بکنی؟» او از بالای اجاق نگاه کرد: «چی؟» «ازت می‌خوام، التماست می‌کنم، می‌توانی فقط برای پنج دقیقه دهنت رو ببندی؟»
آلیس در سرزمین نجایب
همان‌طور که تا الان گفته‌ام تنها عامل نجاتم حواس‌پرتی است. این حواس‌پرتی باعث می‌شود عقلم سرجایش بماند؛ باعث می‌شود با وجود اینکه مدت‌های طولانی است این کار را انجام می‌دهم همچنان بتوانم از پسش بربیایم
sarah
می‌بینید؟ حتی مرگ هم قلب دارد.
lonelyhera
تنها یک چیز بدتر از پسری است که از شما متنفر است پسری که شما را دوست دارد.
ناسارا
«اگر مساوی بشیم، هنوز هم می‌تونم ببوسمت؟» «هزار سال سیاه نمی‌تونی.»
آلیس در سرزمین نجایب
در جای جای خیابان‌های شهر، آدم‌ها حضور داشتند، ولی حتی اگر شهر خالی هم بود، باز غریبه نمی‌توانست بیش از این احساس تنهایی کند.
محمد مباشر امینی
با پشت دست کتاب‌های قفسۀ اول را لمس می‌کرد و در همان حال به صدای ساییده شدن ناخن‌هایش بر ستون فقرات کتاب‌ها گوش سپرده. صدایی شبیه آلت موسیقی یا نت پاهای در حال حرکت، داشت. او از هر دو دستش استفاده کرد. از قفسه‌ای به قفسۀ دیگر می‌رفت و می‌خندید. صدایش در گلویش اوج می‌گرفت و وقتی در نهایت وسط اتاق ایستاد، دقایق بسیاری از قفسه‌ها به انگشت‌ها و از انگشت‌هایش به قفسه‌ها نگاه کرد. به چند کتاب دست زده بود؟ چند کتاب را لمس کرده بود؟ بار دیگر جلو رفت و کارش را تکرار کرد اما این بار بسیار آرام‌تر و با کف دست؛ گذاشت تا نرمۀ کف دستش برجستگی کوچک هر کتاب را حس کند. حسی شبیه جادو، شبیه زیبایی، همانند خطوط نوری که از یک لوستر ساطع می‌شود.
آبرنگ
تنها عامل نجاتم حواس‌پرتی است. این حواس‌پرتی باعث می‌شود عقلم سرجایش بماند؛
Sara.iranne

حجم

۷۰۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۷۵ صفحه

حجم

۷۰۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۷۵ صفحه

قیمت:
۱۴۳,۰۰۰
تومان