دانلود و خرید کتاب نبرد من آدولف هیتلر ترجمه کیمیا مرادقلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نبرد من اثر آدولف هیتلر

کتاب نبرد من

نویسنده:آدولف هیتلر
امتیاز:
۳.۸از ۲۶۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نبرد من

کتاب نبرد من نوشته‌ی آدولف هیتلر است این کتاب تنها کتابی است که انتشار آن در آلمان ممنوع است. آدولف هیتلر در این کتاب تنها کتابی است که انتشار آن در آلمان ممنوع است. آدولف هیتلر در این کتاب دیدگاه‌ها و نگرش‌های خود را بیان می‌کند. این کتاب بر پایه‌ی حزب ناسیونالیسم شد و جهان را درگیر مصیبتی بزرگی کرد.

درباره کتاب نبرد من

کتاب نبرد من بعد از انجیل پرفروش‌ترین کتاب در آلمان بود و حتی تا سال‌ها در مدرسه نیز تدریس می‌شد. بخش اول این کتاب زمانی که آدولف هیتلر در باواریا زندانى بود نوشته شد. در این کتاب درمورد اینکه چگونه هیتلر راهی آن دژ شد و اتفاقاتی که رخ داد صحبت شده است. آن زمان، دوره‌ای بود که ناپلئون امپراطورى آلمان را با خاک یکسان کرده بود و سربازان فرانسوى همه‌جای آلمان بودند. بخش دوم این کتاب بعد از آزادی هیتلر از زندان نوشته شد. از وسط‌های دهه 1930 این کتاب به زوج‌هایی که تازه ازدواج کرده بودند از طرف دولت هدیه داده می‌شد. تا پایان جنگ جهانی دوم حدود یازده میلیون نسخه از این کتاب منتشر شده که یا رایگان توزیع می‌شد و یا به اجبار خریداری می‌شد. از سال 1945 چاپ کتاب نبرد من، متوقف شد. ممنوعیت آن به اسطوره شدن این آن کمک کرد.

هنگام نوشتن بخش‌های اول این کتاب منشی هیتلر در ویرایش این کتاب به او کمک کرد و اکنون بعد از 70سال که از مرگ هیتلر گذشته است، این کتاب به عنوان جریان سیاسی و فرهنگی آن زمان خوانده می‌شود. این کتاب بعد از جنگ جهانی اول این کتاب برای آلمانی‌ها به عنوان شروعی دوباره بود، اما امروزه این کتاب فقط نشان می‌دهد یک دیکتاتور چطور فکر می‌کند و ما را نیز وادار می‌کند مثل او فکر کنیم.

متن کتاب نبرد من از عبارات و کنایه‌ها پر است. آدولف هیتلر نظریات «کارل فون کلاوزویتس» که یک نظریه‌پرداز نظامی است را در کتابش می آورد، هم‌چنین او زبان مبارزه‌اش را از تفکر اجتماعی «داروین» در قرن نوزدهم سرچشمه گرفته است. این کتاب توسط مترجم‌های زیادی در سراسر دنیا ترجمه و به چاپ رسیده است.

چرا باید کتاب نبرد من را مطالعه کنیم؟

اندیشه و تفکرات واقعی هیتلر در این کتاب مشخص است، این کتاب تنها راه شناخت واقعی کسی است که بزرگ‌ترین جهان تاریخ را شروع کرد. در این کتاب متوجه می‌شویم هیتلر چگونه خود را با یک قدرت استثنایی در ارتباط می‌دید.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب برای کسانی مناسب است که به خواندن کتاب‌های تاریخی و تاریخ کشورها علاقه دارند. این کتاب هم‌چنین حقایق زیادی از زندگی شناخته‌شده‌ترین شخصیت آلمان را برای ما آشکار می‌کند.

درباره آدولف هیتلر

آدولف هیتلر در سال 1889 در اتریش متولد شد. او یک سیاستمدار آلمانی و رهبر حزب ناسیونال سوسیالیست کارگران آلمان بود. او در سن 18 سالگی از ارثش استفاده کرد و برای تحصیل هنر به وین رفت اما در دانشگاه قبول نشد. هیتلر در این دوره از زندگیش با ایده‌های ضد یهودی آشنا شد که این مسئله منجر به ایجاد دیدگاه‌های سیاسی فاشیستی‌اش در او شد. وقتی که جنگ جهانی اول شروع شد، هیتلر برای رفتن به ارتش آلمان اقدام کرد. او احساس می‌کرد رهبران به کشورشان خیانت کرده‌اند، و آلمان بسیار تحقیر شده و مجبور است تمام هزینه‌های جنگ را نیز بپردازد. بعد از پایان جنگ هیتلر به کمک همکارانش حزب کارگری سوسیالیست ناسیونالیسم یا نازی را تشکیل دادند.

هیتلر پس از کودتا در سال 1923، دستگیر و به پنج سال زندان محکوم شد که فقط یک سال از آن را گذراند. در همان مدت که در زندان بود، کتاب نبرد من را نوشت. ایدئولوژی‌های هیتلر در تمام کشور در حال پیشروی بود، او مشکلات آلمان را به قدرت‌های خارجی و یهودی‌ها نسبت می‌داد. محبوبیت هیتلر باعث شد حزب ناسیونالیسم در انتخابات بیشترین آرا را در دولت آلمان به‌دست آورد. طی چند سال آینده، هیتلر قدرت خود را تقویت کرد و از موضع خود برای پیگیری یهودی‌ها و سایر اقلیت‌ها در آلمان استفاده کرد. او در سال 1933 بع قدرت رسید و تا زمان مرگش یعنی سال 1945 در قدرت ماند. آلمان در ۶ سال اول حضور هیتلر در راس قدرت شاهد یک احیای اقتصادی بعد از رکود بود، او در این مدت از بند محدودیت‌های تحمیل شده پس از جنگ جهانی اول رها شد و مشغول ضمیمه کردن مناطق آلمان‌نشین اطراف بود. این موضوع باعث شد که هیتلر در میان مردم بسیار محبوب شود.

او ارتش آلمان را قوی کرد و در سال 1938 اتریش را به خاک آلمان اضافه کرد. آلمان به لحاظ استراتژی حمله برق آسا، از لحاظ نظامی موفقیت‌های بسیاری را به دست آورد. او در سال ۱۹۴۱، دستور حمله به شوروی را صادر کرد و تا پایان سال ۱۹۴۱، بیشتر قسمت‌های اروپا و شمال آفریقا را به اشغال خود درآورد. بعد از ۱۹۴۱ آلمان و حمله به روسیه همه چیز تغییر کرد . او کم‌کم فتوحات خود را از دست داد و مرزها به حالت قبلی خود برگشتند و در سال ۱۹۴۵، متفقین ارتش آلمان را شکست دادند. هیتلر به تنهایی هدایت ارتش را بنه دست گرفت و در به دلیل اشتباهات دنباله‌دار، باعث سرنگونی ارتش نازی شد. هیتلر و رژیم نازی در مجموع، ۲۸٫۷ میلیون سرباز و غیرنظامی را در نتیجه عملیات‌های نظامی در جبهه اروپایی جنگ جهانی دوم از دست دادند و او مسئول مرگ ۱۹٫۳ غیرنظامی و اسیر جنگی نیز هست.

آدولف هیتلر در ۲۹ آوریل ۱۹۴۵ با معشوقه‌ی خود اوا براون ازدواج کرد. کمتر از ۲ روز بعد، این زوج برای اینکه توسط ارتش سرخ شوروی اسیر نشوند خودکشی کردند. جسد هیتلر و همسرش را پس از مرگ سوزاندند.

بخش‌هایی از کتاب نبرد من

آنچه را که امروز به‌ نام دولت به ما تحمیل می‌کنند، محصول وحشتناک اشتباهات گذشته‌ای است که غیر از رنج و بدبختی برای ما سودی نخواهد داشت. وقتی ملتی از اشتباهاتی که مرتکب شده رنج می‌برد و در برابرش سر تسلیم فرود آورد و می‌داند که با ناتوانی تمام تسلیم‌ شده و تنها بهانه‌اش این است که غیر از تسلیم شدن چاره‌ای ندارد و کاری از دستش ساخته نیست؛ به‌طور مسلم چنین نسلی و ملتی محکوم‌ به زوال و نابودی است.

شاید افرادی هم گاهی فکر می‌کنند که باید از جای خود تکان بخورند، اما دیگران و کسانی که در ناامیدی فرورفته و همه‌چیز را مشکل می‌دانند به آن‌ها خواهند گفت این کار غیرممکن است و ما در این مجاهدت پیروز نخواهیم شد و پیروزی ما چیزی است که به دست آوردن آن محال است. اما ما به آن‌ها خواهیم گفت این دلایل بی‌پایه است و احمق‌ها هستند که ناتوانی و ضعف را به خود تلقین می‌کنند.

نظرات کاربران

Zeinab
۱۳۹۸/۰۷/۰۲

من ابتدا شروع به مطالعه‌ی این نسخه از کتاب کردم، اما در نیمه‌ی راه، با توجه به نظرات، سراغ نسخه‌ی دیگر، ترجمه‌ی مهدی افشار، رفتم. من از لفظ سانسور استفاده نمی‌کنم، بلکه این نسخه رو باید خلاصه‌ای از کتاب نبرد من

- بیشتر
Milad
۱۳۹۸/۰۳/۲۵

سلام – هیتلر بزرگ مرد تاریخ که در برابر شیطان انگلستان و تمام جهانی پر از ظلم و ستم ایستاد – در مورد تاریخ باید بدانید دولت لهستان آلمانیهای ساکن آن شهرهایی که در جنگ اول از آلمان جدا شده

- بیشتر
sorena
۱۳۹۷/۰۸/۰۱

واقعا تاریخ رو افراد پیروز مینویسن درسته ، مدتی پیش یکی از روزنامه های مهم کشور مطلبی از دیکتاورها رو نوشته بود وراجب اون توضیحاتی میداد جالبه ک اسمی از چرچیل و روزولت نبود فقط گیرشون هیتلر بودش، من کاری

- بیشتر
محسن
۱۳۹۷/۱۲/۲۵

یکی از بزرگترین مشکلات جامعه ما که از کم عمقی علمی ناشی میشه اینه که میبینی یک شخص زیر ده کتاب متفاوت با ده اندیشه متفاوت که بعضا در تقابل کامل با هم هستند، ده تا نظر تعریف و تمجید

- بیشتر
علیرضا
۱۳۹۶/۱۲/۰۵

واقعا اگه هیتلر موفق میشد به هدفش برسه دنیا الان گلستان بود

مهشید
۱۳۹۷/۱۲/۱۷

در نظرات نوشته شده کتاب شدیدا سانسور شده و کم حجم شده. من متوجه این مسئله نشده بودم تا وقتی ریویوهای گودریدز رو خوندم. در ریویوها مسائلی نوشته شده بود که من به هیچ وجه در کتاب بهشون برخورد نکردم. این

- بیشتر
@then@
۱۳۹۷/۰۴/۱۴

من حدود چهار_پنج ماه بخاطر یه پروژه که با دو تا از دوستام تقبل کردیم مجبور بودیم که به طور خیلی سخت روی آلمان و باز به طور خیلی پیشرفته تر روی هیتلر-این مرد پر رمز و راز!-تحقیق و مطالعه

- بیشتر
آناهیتا
۱۳۹۷/۰۱/۱۳

بهترین ترجمه کتاب نبرد من از اقای عنایت الله شکیبا پور هستش ..خیلی زیبا و‌کامل ترجمش کردن

YasmineGh
۱۳۹۷/۰۵/۱۸

واقعا کتاب خوبی بود. چقدر آلمان سال های ۱۹۱۵ به بعد شبیه امروز کشور ماست. یکی از راه هایی که برای نابودی هر ملتی میشه استفاده کرد اینه که به ذهن مردم اون کشور نفوذ کرد و بین دولت ملت

- بیشتر
Rayan
۱۳۹۹/۰۲/۱۰

شخصیته عجیبی داره خصوصا بااون همه رنجیکه در کودکیش کشیده سختی به ارزوهای ادما روح میده واونارو زنده میکنه ادمو سخت وخشن بار می یاره ازاین ادما کم تو تاریخ نبودن بااین همه هنوز تو المان محبوبه البته به طور

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۶۱)
البته فساد مالی خود در دگرگون کردن یک جامعه، از یک جنگ واقعی موفق تر است!
mhk
این که دانش آموز بداند تاریخ وقوع جنگ ها چه زمانی بوده و مارشال چندم در چه تاریخی به دنیا آمده است بی فایده است. چیزی که در جنگ ها مهم هست، علت وقوع جنگ و تحقیق درباره نبردها و حوادث تاریخ است.
بابک
مردی که تمام عمر خود را به بدبختی، فقر و ناکامی‌گذرانده نمی‌توانست اجازه دهد که پسرش شغلی غیر از کارمندی را ادامه دهد چون از نظر او برای بدبخت ها راه فراری جز کارمندی نبود.
بابک
هر چقدر یک عقیده مخالفان بیشتری داشته باشد طرفداران بیشتری را به سمت خود جذب می‌کند
Mohammad Nobakht
تبلیغات سیاسی اصول خود را دارد، مثلا نباید در تبلیغات، دشمن را به سخره گرفت و او را کوچک کرد.
Mojtaba Movahedi
این روزها حتی انسان های ساکن آمازون و سیاه پوستان که دور از تمدن بوده اند و مانند حیوانات زندگی کرده اند با قوانین انسانی آشنا شده‌اند اما یهودیان از آنها هم بی تمدن تر و بی احساس تر عمل می‌کردند.
Danial Nezami
دولت به معنی ملت است و اگر دولت از ملت نباشد دولت زوال پذیر خواهد بود.
mhk
اعتقاد من همیشه این بود که دوران جوانی بهترین فرصت برای کسب تجربه و سرمایه گذاری برای آینده است و آنان که در سال های کهنسالی پیروز و موفق هستند در دوران جوانی به سرمایه گذاری و کسب تجربه پرداخته اند.
sepehr
تاریخ بارها به ما نشان داده که ملتی که از راه زور، اسلحه را کنار گذاشتند با بدترین شکل ممکن حقارت و ننگ را پذیرفته است.
Mohammad Nobakht
طبیعت مرز سیاسی نمی‌شناسد. هرکس قدرت و زور بیشتری داشته باشد می‌تواند طبیعت را مهار کند و هرکس از همه قدرتمندتر باشد می‌تواند همه جهان را داشته باشد.
sajad

حجم

۲۹۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

حجم

۲۹۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان