دانلود و خرید کتاب درباره روحانیت علی شریعتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درباره روحانیت اثر علی شریعتی

کتاب درباره روحانیت

نویسنده:علی شریعتی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درباره روحانیت

«درباره روحانیت» مجموعه‌ای است تامل‌برانگیز از عقاید علی شریعتی در باب روحانیت و می‌تواند امیدی باشد برای آغاز قضاوتی برادرانه و منصفانه درباره او و دیدگاه‌هایش، و تکمیل پازلی از عقاید او که به عمد یا سهو قطعاتی از آن در گذر زمان مفقود شده بود. به دیگر سخن درباره روحانیت سه‌گانه‌‌‌ای است که خواننده را با بازگشت به سه ضلع گمشده تمدن اسلامی، یعنی «علم» و «مسئولیت» و «حرکت» ‌فرامی‌خواند. بخش نخست؛ ترسیم نظام معقول، عادلانه و کمال‌گرایانه علمی در مکتب اسلام، بخش دوم نقش مسئولانه اجتهاد و مجتهد به عنوان مغز متفکر و پوینده جهان اسلام و به عنوان عنصر همیشه زنده مکتب و آخرین و سومین بخش، نقش روشنفکر مسئول و متعهد برای آگاهی‌بخشی، حرکت‌بخشی و نقد درون ساختاری نظام علمی حاضر و دفاع از این جامعه علمی و آن روحانی راستین، حتی به قیمت تهمت‌ها و بدخواهی‌ها. و خلاصه آن‌که؛ چه‌بخواهیم و چه‌نخواهیم، «درباره روحانیت» اعلامیه‌ایست ناخواسته در دفاع از شریعتی و آراء و عقاید بد فهمیده شده او در باب روحانیت و نیز اعلامیه‌ای در دفاع از روحانیت راستین.

نظرات کاربران

نسرین حیدری
۱۳۹۶/۰۶/۲۱

جالبه که هیچ کس کتاب های دکتر شریعتی رو نمی خونه و نظری هم نمیده! هیچ کس وقت خوندن این کتاب ها رو نداره ولی همه وقت صرف وقت توی نت یا خوندن کتاب هایی که چندان ارزش مفهومی ندارند

- بیشتر
ثمین
۱۳۹۸/۰۴/۰۱

درست است حرف شما راجع به مطالعه اما خیلی از کتابخوان ها به کتاب های بهتری که میدانند نظرات نویسنده علمی تر و اسلامی تر است را میخوانند تا از آن تفکرات استفاده کنند پیشنهاد می کنم شما کتاب وحید خضاب

- بیشتر
msa
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

این اولین کتابیه که از دکتر شریعتی خوندم طبیعتاً تصور خاصی از ایشون به خصوص از نگاه‌شون به حوزه و روحانیت داشتم.. الان هم نمی تونم قضاوتی بکنم چون بقیه آثار و مطالب و نکات افراد دیگه رو در مورد ایشون نخوندم ولی

- بیشتر
Mahdi Akbari
۱۴۰۲/۰۹/۱۹

شریعتی ضد روحانیون نبود شریعتی با روحانیت که حدیث جعل می کرد مشکل داشت

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
به گفتهٔ پرفسور شاندل: «پارسیان بودند که زبان و ادب عربی را به اعراب آموختند!»
کتاب باز
آنچه این فاجعه را پدید آورده است این است که انسان دانشمند و مقتدر و برخوردار امروز یک کلمه دربارهٔ خود و دربارهٔ جهان نمی‌داند. بر طبیعت مسلط است، اما تسلط خویش را ـ حتی به اندازهٔ گذشته‌ای که اسیر طبیعت بود ـ از دست داده است. از دل اتم تا عمق کهکشان خبر دارد و اندیشه‌اش از منظومهٔ خویش بیرون رفته است، اما یک گام در سرزمین اسرارآمیز و تاریک و بستهٔ خویش برنداشته است و حتی از آنجا که در گذشته رفته بود، عقب‌تر آمده است.
msa
مردم محروم که ناچارند فرزندانشان را در مدارس دولتی (که دارد تبدیل می‌شود به مدارس افراد بی‌بضاعت و چهرهٔ مؤسسات خیریه را می‌گیرد و رنگ یتیم‌خانه و پرورشگاه و دارالتأدیب را) بگذارند و به جرم محرومیت اقتصادی، باید از امتیازات تحصیلی مدارس ملی (یعنی خصوصی) هم محروم باشند.
کتاب باز
فلسفهٔ مکتب، باسواد شدن بود. و بنا بر این اصل، مکتب به کودک می‌گفت که «هر وقت توانستی تو را خواهم پذیرفت؛ زیرا باسواد شدن هیچ‌وقت دیر نیست. هیچ عاملی، نوجوان را از باسواد شدن نمی‌تواند محروم کند.»
کتاب باز
در زیر ویرانه‌های کهن تمدن و تاریخ و فرهنگ و علوم و فکر و ایمان و هنر و ادب و اخلاق و سنن ما گنجینه‌هایی می‌توان یافت که ما را در تجدید بنای جامعه و تمدن امروز به کار می‌آید و از آنچه فرهنگ خود ما به ما می‌آموزد، تجربه‌ها و درس‌هایی می‌توان فرا گرفت که در آنچه به نام تمدن بر ما عرضه می‌کنند، وجود ندارد و حتی برخی، نمی‌تواند وجود داشته باشد.
کتاب باز
ابراهیم شاگرد یک بت‌تراش از قبیلهٔ گمنام آرامی‌های منحط، بنیان‌گذار بزرگ‌ترین انقلاب بت‌شکنی می‌شود و نهضت توحید و بنای فرهنگ عمیق سامی؛ و موسی، چوپانی آواره از صحرای قفر سینا، بر مصر متمدن می‌تازد و تمدن یهود را پی می‌ریزد؛ و مسیح، جوان پابرهنه‌ای از میان قومی اسیر، در ناصره طلوع می‌کند و رم را تسخیر می‌نماید؛ و محمد، چوپانی که در قراریط گوسفندان مردم مکه را می‌چرانَد و از تعلیم و تربیت محروم است و امی است، ناگهان از قلب تافته و سینهٔ خشک و سوختهٔ صحرایی که تمدن در آن زندگی نمی‌تواند کرد، بر جامعه‌های بزرگ زمین می‌تازد و بزرگ‌ترین تمدن‌های بشری را دگرگون می‌سازد و برای تاریخ، طرحی دیگر می‌افکند.
msa
یکی از این قالب‌های جامد که با طبیعت انسانِ قالب‌شکن و متحول ناسازگار است و موجب تضییع فاجعه‌آمیز انسان می‌شود، دوره‌های ثابت و مشترک تحصیلی است.
کتاب باز
«الطُرُقُ اِلی اللّه‌ِ بِعَدَدِ اَنفُسِ الْخَلایق» نشان می‌دهد که هر نفسی خود اصلی است و در مسیر طبیعت و حیات، انتخابی دارد و روندهٔ راهی است
کتاب باز
یکی از برجسته‌ترین خصائص نوع انسان فردیت و به عبارت بهتر، شخصیت است.
کتاب باز

حجم

۱۳۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۳۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان