دانلود کتاب صوتی پشت پرده‌ ریاکاری با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پشت پرده‌ ریاکاری اثر دن آریلی

دانلود و خرید کتاب صوتی پشت پرده‌ ریاکاری

نویسنده:دن آریلی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی پشت پرده‌ ریاکاری

خلاصه‌کتاب صوتی پشت پرده‌ ریاکاری نوشتهٔ دن آریلی و ترجمهٔ رضا اردلان و با صدای مصطفی طالبیان مقدم است و شنیدار آن را منتشر کرده است. با شنیدن این کتابْ نیمه متقلب را بشناس و آن را رها کن!

درباره خلاصه‌کتاب صوتی پشت پرده‌ ریاکاری

چگونه با شناخت روانشناسیِ تقلب، این پدیده را در خود و دیگران کنترل کنید؟

اکثر افراد دوست دارند باور داشته باشند که انسان‌های خوب و صادقی هستند، دروغ نمی‌گویند و متقلب نیستند؛ اما متأسفانه باوری که ما دربارهٔ خودمان داریم چندان درست نیست. در واقع همه‌ٔ ما کلاهبردار هستیم!

البته شاید ما یک اختلاس‌گر بزرگِ بانکی یا یک دلال متقلب املاک نجومی نباشیم، ولی انگیزه‌ٔ دروغ‌گفتن، فریبکاری و تقلب هر روز صبح همراه با ما از خواب بیدار می‌شود و تا شب همراه با ما قد می‌کشد. وسوسه‌ تقلب همه‌ جا وجود دارد؛ مدرسه، محل کار، خانه و حتی درون ذهن شما!

حالا پرسش اساسی این است: چرا این ناهنجاری تا این حد در ما ریشه دوانده است؟ دن آریلی اقتصاددان رفتاری و نویسنده‌ٔ این کتاب، تحقیقات گسترده‌ای در ارتباط با موضوع تقلب انجام داده است. دن آریلی تقلب را با موضوعاتی همچون اخلاق فردی، خستگی جسمی و روحی، وسوسه‌های مختلف و غیره مرتبط می‌داند. جذابیت کارِ آریلی در این است که او برای توضیح این موارد دست به آزمایش‌های جالبی می‌زند و با نتایج شگفت‌انگیز، درست بودن ادعاهایش را اثبات می‌کند.

در این خلاصه‌کتاب به پرسش‌های زیر پاسخ داده می‌شود:

۱. چرا یادآوری قوانین اخلاقی باعث اجتناب از تقلب می‌شود؟

۲. چرا استفادهٔ آگاهانه از جنس تقلبی روی رفتار شما تأثیر می‌گذارد؟

۳. چگونه تقلب می‌تواند همچون یک بیماری مسری به همه منتقل شود؟

شنیدن خلاصه‌کتاب صوتی پشت پرده‌ ریاکاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شنیدن خلاصه‌کتاب پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب صوتی پشت پرده‌ ریاکاری

«تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید که چرا در یک موقعیت خاص تصمیم می‌گیرید تقلب کنید یا دروغ بگویید؟

با توجه به تصور غالب، یک فرد متقلب به طور منطقی باید بر اساس دلایل عقلانیِ زیر تصمیم به تقلب بگیرد:

ـ چقدر سود می‌کنم؟

ـ احتمال اینکه دستگیر شوم، چقدر است؟

ـ در صورت گرفتارشدن چه مجازاتی در انتظارم است؟

در حقیقت افراد باید با در نظر گرفتن سود در مقابل هزینه، تصمیم به ارتکاب هر عملی بگیرند؛ اما در دنیای واقعی وقتی اسم تقلب می‌آید، افراد چندان عقلانی به آن فکر نمی‌کنند. در این زمینه آزمایش جالبی انجام داده‌ام که اثبات می‌کند احتمال انجام تقلب با افزایش سود، بیشتر نمی‌شود.

بر اساس این آزمایش از شرکت‌کنندگان در دو گروه خواسته شد تا سؤالات ریاضی مشابهی را حل کنند. به هر نفر در ازای پاسخ صحیح مبلغ ۵۰ سنت پرداخت می‌شد. پاسخ‌های کتبی شرکت‌کنندگان در گروه اول توسط یک ناظر بررسی و تصحیح می‌شد. شرکت‌کنندگان در این گروه از بین ۲۰ پرسش، به طور متوسط به ۴ پرسش پاسخ صحیح دادند.

گروه دوم شرایط متفاوتی داشت. پاسخ‌های کتبی در این گروه فاقد سیستم نظارتی بود و شرکت‌کنندگان موظف بودند تعداد جواب‌های صحیح را اعلام کنند. شرکت‌کنندگان در این گروه، از ۲۰ پرسش به طور متوسط به ۶ پرسش پاسخ صحیح داده بودند. با توجه به نتایج مشخص است که گروه فاقد سیستم نظارتی تقلب کرده‌اند. در مرحله بعدی اعلام شد که هر فرد شرکت‌کننده در ازای پاسخ صحیح مبلغ ۱۰ دلار دریافت می‌کند. نتایج به دست آمده جالب توجه است: آمار تقلب کوچک‌ترین تغییری نکرد!

نکته بعدی که باید بدان توجه داشت، احتمال دستگیری است. شاید باور نکردنی باشد، اما احتمال گرفتار شدن نیز تأثیر چندانی روی تصمیم ما در ارتکاب به جرم ندارد. مرحله بعدیِ آزمایش، صحت این ادعا را اثبات می‌کند.

در این مرحله شرکت‌کنندگان به سه گروه تقسیم شدند. شرکت‌کنندگان در گروه اول اجازه داشتند نیمی از برگهٔ پاسخ را پیش از بررسی پاسخ‌ها و دریافت وجه نقد از بین ببرند؛ اما در گروه دوم و سوم اوضاع کمی متفاوت بود. شرکت‌کنندگان این گروه‌ها اجازه داشتند برگهٔ ‌ پاسخ خود را به طور کامل از بین ببرند. علاوه بر این، به شرکت‌کنندگان در گروه دوم صندوقی پر از پول داده شد تا هر کدام به میزان پاسخ‌های صحیحشان، مبلغ جایزه را از درون جعبه بردارند. به نظرتان نتیجه چه بود؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴۶ دقیقه

حجم

۴۲٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۶ دقیقه

حجم

۴۲٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان