دانلود و خرید کتاب کاربرد نانوسیالات در افزایش انتقال حرارت علیرضا بهین راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاربرد نانوسیالات در افزایش انتقال حرارت اثر علیرضا بهین راد

کتاب کاربرد نانوسیالات در افزایش انتقال حرارت

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کاربرد نانوسیالات در افزایش انتقال حرارت

کتاب الکترونیکی «کاربرد نانوسیالات در افزایش انتقال حرارت» نوشتۀ علیرضا بهین راد و سوگند ساعت چی است و انتشارات آذرفر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کاربرد نانوسیالات در افزایش انتقال حرارت

نانوسیال عبارت است از ذرات بسیار ریز جامد در ابعاد بین ۱ تا ۱۰۰ نانومتر که در سیال پایه معلق می‌شوند. فناوری نانو یا نانوتکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری است که جهان را فراگرفته و درواقع می‌توان گفت آینده به این رشته تعلق دارد، نانوتکنولوژی مطالعۀ ذرات در مقیاس اتمی برای کنترل آنهاست. دانشمندانی که در زمینۀ نانوتکنولوژی کار می‌کنند، در مقیاس نانو وارد شده و ذراتی را مطالعه می‌کنند که ۱۰۰ هزار بار کوچک‌تر از قطر مو هستند. فناوری نانو در علوم مهندسی و علوم پزشکی کاربرد فراوانی دارد. نانوسیالات گروه جدیدی از سیالات هستند که با افزایش ضریب انتقال حرارت همراه‌اند که با پراکنده کردن نانوذرات در یک سیال ایجاد می‌شود. امروزه باتوجه‌به رشد روزافزون این شاخه از دانش، کاربرد نانو سیالات در سیستم‌های حرارتی، روغن‌موتورها، روان‌کننده و همچنین مبدل‌های حرارتی، چیلرها، گرمایش خورشیدی آب، ماشین‌کاری و خنک‌کاری موتورها و غیره افزایش‌یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نانو سیالات دارای ضریب انتقال حرارت بالاتری نسبت به سایر سیالات متداول هستند.

کتاب کاربرد نانوسیالات در افزایش انتقال حرارت در ۵ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: مقدمه»، «فصل دوم: تاریخچه نانوسیالات و کاربردهای آن»، «فصل سوم: انتقال حرارت به سیالات»، «فصل چهارم: دانش فنی تولید نانو سیالات حرارتی» و «فصل پنجم: روش ساخت و پایدارسازی نانوسیالات»

خواندن کتاب کاربرد نانوسیالات در افزایش انتقال حرارت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به فعالان حوزۀ نانوتکنولوژی و دانشجویان رشته‌های فیزیک و برق‌و‌الکترونیک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کاربرد نانوسیالات در افزایش انتقال حرارت

«امروزه می‌دانیم که سیلیکات‌های لایه‌ای عموماً باعث بهبود دماي دگرریختی حرارتی ترکیبات ترموپلاستیکی می‌شوند. این ویژگی می‌تواند استفاده از ترموپلاستیک‌های ارزان‌قیمت را برای محیط‌هایی که فقط پلیمرهای گران‌قیمت کاربرد دارند توسعه دهد. به‌عنوان‌مثال ترکیبات پلی‌پروپیلن ارزان‌قیمت، می‌توانند جایگزین پلی‌آمیدهای گران در کاربردهاي نزدیک موتور خودرو شوند. در مورد امکان بهبود پایداری حرارتی (پایداري در مقابل اکسیداسیون) هنوز اختلاف‌نظر وجود دارد؛ زیرا واضح است که در آزمایشات سریع شده در دماي بالا اثرات انسدادی سیلیکات‌ها، باعث جابه‌جایی تعادل به سمت تجزیه کمتر مواد می‌شود. ولی در دنیای واقعی به نظر می‌رسد معمولاً سیلیکات‌ها باعث تجزیه بیشتر مواد در واکنش‌ها می‌شوند. سیلیکات‌ها می‌توانند بر خاصیت اشتعال‌پذیری پلیمرها افزایش دمای انتقال شیشه‌ای (TG) و دمای انحنای حرارتی (HDT) مؤثر باشند. از این ویژگی‌ها می‌توان برای ساختمان‌سازی و استخراج معادن استفاده کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان