دانلود و خرید کتاب طلوع فلسفه اشراق عزیزالله افشار کرمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طلوع فلسفه اشراق اثر عزیزالله افشار کرمانی

کتاب طلوع فلسفه اشراق

معرفی کتاب طلوع فلسفه اشراق

کتاب طلوع فلسفه اشراق نوشته عزیزالله افشار کرمانی است. این کتاب را انتشارات همشهری برای معرفی چهره‌های مشهور ادبیات و فرهنگ ایران منتشر کرده است.

درباره کتاب طلوع فلسفه اشراق

مجموعه ۵۰ جلدی اندیشه‌‌مندان ایران و اسلام برای آشنایی نسل جوان و دانش‌‌دوست با بنیادگذاران ایرانی‌ - ‌اسلامی فرهنگ و تمدن بشری، نه فقط از جنبه شناخت تاریخ، افکار و آثار این بزرگان بلکه برای ساختن پایگاهی که باتکیه‌بر آن و باتوجه‌به دانش‌های روز بتوانند به قله‌‌های جدید معارف بشری صعود کنند، منتشر شده است.

این جلد از این مجموعه به آثار شیخ شهاب‌الدین سهروردی می‌پردازد.

شیخ شهاب‌الدین یحیی سهروردی در سال ۵۴۹ هجری قمری در روستای سهرورد از روستاهای زنجان متولد شد. او بعد از فراگیری ادبیات عربی و فارسی، در سن ۱۳ سالگی به شهر مراغه رفت. سهروردی در سال ۵۷۷ هجری قمری، قبل از اینکه ۳۰ساله شود، از شهر اصفهان به دیاربکر عراق رفت. دیاربکر در آن روزها، جزو قلمرو سلجوقیان در آسیای صغیر بود. سهروردی وقتی وارد دیاربکر شد، با استقبال حاکم سلجوقی آنجا مواجه شد و در آن شهر ماند. اما علمای این شهر، مانند سهروردی نبودند. تنگ‌نظری و حسادت آن‌ها سبب شد که تحمل افکار سهروردی را نداشته باشند و او را مورد بی‌توجهی و حتی آزار و اذیت قرار دهند.

شهاب‌الدین سهروردی بعد از مدتی دیاربکر را به مقصد آناتولی ترک کرد و از شهر آناتولی به سوریه رفت. او بعد از مدتی به حلب رفت و در مدرسه حلاویه حلب، به تدریس مشغول شد. این دوره از زندگی سهروردی هم‌زمان با حکومت پسر صلاح‌الدین ایوبی در سوریه بود. ملک ظاهر پسر صلاح‌الدین ایوبی که از عمق دانش سهروردی اطلاع داشت، مناظره‌هایی را برای معرفی سهروردی به علمای آن دیار ترتیب داد. صلاح‌الدین ایوبی که برای تأیید حکومت خود به تأیید علما نیاز داشت متوجه مشکلات بین علما و سهروردی و شد و دستور زندانی کردن او را صادر کرد. او دستور کشتن سهروردی را در نامه‌ای برای ملک ظاهر فرستاد. سهروردی به زندان افتاد و از خوراک محروم شد. پس از مدتی در اثر گرسنگی و تشنگی جان باخت.

سهروردی در زندگی‌اش آثار مهم و بسیاری نوشته است که توانسته شاخه‌ای متفاوت در مسیر تفکر و عرفان اسلامی به وجود آورد. این کتاب آثار او را بررسی کرده است.

خواندن کتاب طلوع فلسفه اشراق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حکمت و فلسفه ایرانی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۵۴,۶۰۰
تومان