دانلود و خرید کتاب طراحی آرمانی (خلق آینده سازمان) راسل ایکاف ترجمه مسعود سلطانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طراحی آرمانی (خلق آینده سازمان) اثر راسل ایکاف

کتاب طراحی آرمانی (خلق آینده سازمان)

معرفی کتاب طراحی آرمانی (خلق آینده سازمان)

کتاب «طراحی آرمانی خلق آینده سازمان» اثری از نویسندگان، راسل آیکاف، جیسون مگیدسون و هربرت آدیسون است. این کتاب با ترجمهٔ مسعود سلطانی در انتشارات آریانا قلم چاپ شده است. این نویسندگان کتاب حاضر را درباره طراحی آرمانی در سازمان نوشته‌اند. طراحی‌ای که آینده‌نگر باشد، مشکلات سازمانی را پاسخ‌دهد و برای بهبودی عملکرد سازمان بکوشد.

درباره کتاب طراحی آرمانی خلق آینده سازمان

راسل آیکاف استاد علوم مدیریت دانشگاه پنسیلوانیا است. او نقشی کلیدی در دانشگاه پنسیلوانیا دارد. وی در پیشبرد گروه تحقیق در عملیات و تأسیس انجمن فارغ‌التحصیلان سیستم‌های اجتماعی نقشی به سزا داشته است. جیسون مگیدسون مدیر فرایندهای نوآوری گلاسکواسمیت کلاین است. وی در آنجا کارکنان، تأمین‌کنندگان و مشتریان را به توسعه، نوآوری، بینش‌های جدید و درگیری در فرایندهای بی‌شمار تشویق می‌کند و هربرت آدیسون در زمینه انتشار کتاب کار می‌کند و در ۲۰ سال گذشته ویراستار انتشارات دانشگاه آکسفورد بوده است و کتاب‌هایی در زمینه کسب و کار و مدیریت را برای مدیران، دانشجویان و اساتید دانشگاهی ویرایش کرده‌است.

کتاب طراحی آرمانی خلق آینده سازمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب طراحی آرمانی خلق آینده سازمان

در صورت امکان نماینده تمام ذی‌نفعان باید در گروه طراحی حضور داشته باشد. برای مثال، وقتی دو گروه طراحی برای بازطراحی در شرکت دارویی جان هاپکینز تشکیل شد، در هر دو گروه پزشک، پرستار، پرسنل اجرایی، داروساز و بیمار وجود داشت. در پروژه بازطراحی سقف خانه‌ها نیز گروه‌هایی متشکل از معمارها، پیمانکارها، سقف‌کارها، فروشندگان مصالح ساختمانی و صاحبان خانه تشکیل شد. برای جمع‌بندی، تیمی از مدیران شرکت و کارکنان و مشاوران تشکیل شد.

بهتر است که مصرف‌کنندگان نیز در فرایند طراحی حضور داشته باشند. به تفاوت مصرف‌کننده و مشتری توجه داشته باشید. مشتری کسی است که برای محصول یا خدمت پول می‌پردازد، مصرف‌کننده فردی است که از آن محصول یا خدمت استفاده می‌کند. هر چند مشتری اهمیت دارد و باید به آن توجه داشت اما مصرف‌کننده از اهمیت بالاتری برخوردار است. چون اگر وی محصول تولیدی را نخواهد، توزیع و بازاریابی آن توفیق نخواهد داشت. برخی محصولات یا خدمات– مثل ساعت و خودنویس‌های گران‌قیمت بیشتر هدیه داده می‌شوند. این مسئله فقط در مورد هدیه مصداق ندارد؛ بسیاری از چیزها را زنان برای مصرف تمام خانواده می‌خرند.

پیمایش بازار به تیم طراحی کمک می‌کند، اما به اندازه حضور مصرف‌کنندگان و مشتریان در فرایند طراحی ارزشمند نیست. پیمایش‌هایی که به دنبال خواسته مشتریان و مصرف‌کنندگان هستند، توفیقی ندارند؛ چون مشتریان واقعاً نمی‌دانند چه چیزی می‌خواهند. اما اگر همین سؤال به شکل دیگری از آن‌ها پرسیده شود، می‌توانند به آن پاسخ بدهند. وقتی مصرف‌کنندگان و مشتری‌ها در فرایند طراحی مشارکت داده شوند، فرصت خواهند داشت به آنچه می‌خواهند پی ببرند و خودشان نیز از این کشف متعجب خواهند شد.

طراحان آرمانی فروشگاه لباس مردانه که در فصل اول به آن اشاره کردیم، از این که مشتری‌ها به دنبال چیدمانی بر اساس سایز لباس بودند، شگفت‌زده شدند. طراحان و مالکان فروشگاه‌ها از این کشف به هیجان آمدند. در طراحی آرمانی سقف منازل نیز که گروه‌های مختلفی درگیر آن بودند، معلوم شد که افراد سقف‌هایی با رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت از طرح‌های موجود می‌خواهند.

حضور افرادی که در مورد پیاده‌سازی طرح نهایی تصمیم می‌گیرند، در تیم طراحی مهم است. خروجی تیم طراحی نباید به دیگران توصیه‌ای بکند که در ایجاد آن نقشی نداشته‌اند. بسیاری از چنین توصیه‌هایی به این علت که تصمیم‌گیرنده‌های اصلی در فرایند طراحی و برنامه‌ریزی آن مشارکتی نداشته‌اند، شکست می‌خورند. بنابراین آنان نسبت به کسانی که طرح را داده‌اند تعهدی به پیاده‌سازی آن ندارند.

نظرات کاربران

وحید
۱۳۹۷/۱۰/۲۱

خیلی نفهمیدم حرف حساب کتاب چیه، خب این که خلاقیت چیز خوبی‌ه رو همه میدونیم. این مسیری هم که برای حل مسائل گفته، مسیر عادی حل مسئله ست. البته ترجمه هم متاسفانه زیاد خوب نبود و بعضی عبارات رو متوجه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۴۶۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان