دانلود و خرید کتاب کلیدها و کاربردهای تحقیق علیرضا باوندیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیدها و کاربردهای تحقیق اثر علیرضا باوندیان

کتاب کلیدها و کاربردهای تحقیق

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کلیدها و کاربردهای تحقیق

کتاب کلیدها و کاربردهای تحقیق به‌قلم علیرضا باوندیان را انتشارات شاملو منتشر کرده است. این کتاب، واژه‌نامه‌ای تشریحی - کاربردی از اصطلاحات رایج در ادبیات تحقیق و پژوهش است.

درباره کتاب کلیدها و کاربردهای تحقیق

هر روز تحقیقات و پژوهش‌های زیادی در ایران و جهان انجام و نتایج آن‌ها منتشر می‌شود. عمدهٔ این تحقیقات باید در قالب و فرمی ازپیش‌تعیین‌شده انجام و ارائه شوند و از ادبیات و کلماتی خاص برای نگارش آن‌ها بهره برده شود. اصطلاحات و کلماتی مثل چکیده، اقدامات القایی و... . کتاب پیش رو کوششی است برای گردآوری این واژه‌ها و معرفی آن‌ها به دانشجویان، پژوهشگران و محققان.

خواندن کتاب کلیدها و کاربردهای تحقیق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

هر کسی که مشغول انجام مطالعات و تحقیقات علمی و پژوهشی است یا قصد انجام آن را دارد، از خواندن این کتاب سود خواهد برد.

بخشی از کتاب کلیدها و کاربردهای تحقیق 

«Abstract

چکیده

چکیده، یک بیان قوی، کوتاه و خودشمول از یک کارنوشت (پژوهش‌نامه، مقاله و غیره) است که یک کار بزرگ‌تر را توصیف می‌کند و عبارت است از شرح مختصری از مسئلهٔ تحقیق، اهداف، سؤالات، بیان روش تحقیق، شیوهٔ جمع‌آوری اطلاعات و نتیجهٔ مبتنی برروش تحقیق. خواننده باید با مطالعه چکیده پی به محتوای متن ببرد و درخصوص مناسبت آن با نیاز خود داوری نماید. همچنین چکیده می‌تواند نقش نمایه‌گری داشته باشد. ضمنا اگر خواننده تصمیم بگیرد که کل متن را مطالعه نماید چکیده می‌تواند به‌عنوان نقشهٔ استدلال یا بحث عمل نماید. به‌سخن‌دیگر خواننده با مطالعهٔ چکیده است که متوجه می‌شود چه مطالبی و با چه ترتیبی در متن اصلی وجود دارند. حتی چکیده می‌تواند یک ابزار سودمند برای نویسندگانی باشد که می‌خواهند کار خود را بازسنجی نمایند.

Argument

بحث

هر واژه و مفهومی را که متفاوت با عرف و معیار رایج و به قصد خاصی آن به کار ببریم بحث نام دارد. از این زاویه بحث با گفتمان (گفتم‌آن) بسیار نزدیک است. در فارسی به‌نوعی واژهٔ بحث را با جدل هم‌معنا می‌دانند؛ حتی گاهی در مشاجرات از آن استفاده می‌کنیم . واژهٔ بحث در فرهنگ عامهٔ ما در درون خود معنایی منفی دارد ضمن اینکه معمولاً کمی هم مفهوم احساسی بودن و متعصبانه بودن را منتقل می‌کند. شبیه همین مسئله در مورد واژهٔ Argue نیز در زبان انگلیسی وجود دارد. در این زبان هم در گفت‌وگوهای روزمره Argue الزاماً معنای چندان مثبتی ندارد درحالی‌که در تفکر پژوهشی واژه‌های بحث و Argue و مباحثه معنای کاملاً مثبت دارند. در هر علمی از سلسله‌ای از قضایای متناسب و مرتبط بحث می‌شود. هدف نزدیک پژوهش در آن علم، حل آن قضایا و مسائل اثبات محمولات آن‌ها برای موضوعاتشان می‌باشد. پس در هر علمی فرض آن است که موضوعی وجود دارد و می‌توان محمولاتی را برای اجزاء یا افراد آن اثبات کرد. قرن‌هاست که در حوزه‌های علمیهٔ ما همین اصطلاح مباحثه به همان معنای نقادانه‌اش مورد استفاده قرار می‌گیرد و طلبه‌ها اصطلاحاً به درس و بحث می‌پردازند. حتی در دبستان‌های ما، سلسله‌مراتبی از ادب نفس، ادب بحث، ادب فحص و ادب درس وجود داشته است.

Acculturation

فرهنگ‌پذیری

فرآیند سازگاری با فرهنگ دیگر به‌ویژه ترکیب با اکثریت فرهنگ از اساسی‌ترین پدیده‌های اجتماعی است که از طریق فرآیندی به نام فرهنگ‌پذیری شکل می‌گیرد، تثبیت می‌شود یا تغییر می‌یابد تثبیت فرهنگ با اثرگذاری بر شخصیت انسان هویت وی را شکل می‌دهد.

Accuracy

راستی و صحت

اصطلاحی که در پژوهش‌های پیمایشی برای نمایاندن تطبیق بین جمعیت هدف و نمونه از آن استفاده می‌شود.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۶۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۷۶۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان