دانلود و خرید کتاب تاثیر (خلاصه کتاب) رابرت بی سیالدینی ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاثیر (خلاصه کتاب) اثر رابرت بی سیالدینی

کتاب تاثیر (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب تاثیر (خلاصه کتاب)

کتاب تاثیر (خلاصه کتاب) نوشتهٔ رابرت بی سیالدینی و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی فنون متقاعدسازی.

درباره کتاب تاثیر (خلاصه کتاب)

کتاب تاثیر (خلاصه کتاب) دربردارندهٔ خلاصه‌ای از کتاب «تأثیر» نوشتهٔ رابرت بی سیالدینی است. نویسنده در این اثر فنون متقاعدسازی را برای مخاطب شرح داده است. رابرت بی سیالدینی پس‌از سال‌ها مطالعه و تحقیق در این زمینه، در کتاب حاضر به بررسی عواملی پرداخته که باعث می‌شود به درخواست‌های دیگران پاسخ مثبت بدهیم. با مطالعهٔ این اثر درمیابی که افراد سودجو چگونه می‌توانند از این عوامل برای رسیدن به خواسته‌های خود سوءاستفاده کنند.

از جمله نکاتی که نویسنده در این کتاب یادآوری می‌کند عبارت است از «میان‌برهای ما در قضاوت می‌توانند علیه خودمان استفاده شوند»، «انسان‌ها نیاز شدیدی به جبران لطف و محبت دیگران دارند»، «هرچه فرصت‌ها کم‌یاب‌تر شوند، بیشتر خواستار آن‌ها می‌شویم»، «کالاها و اطلاعات ممنوعه خواستنی‌تر به نظر می‌رسند» و...

خواندن کتاب تاثیر (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ توسعهٔ فردی و علاقه‌مندان به آثار موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاثیر (خلاصه کتاب)

«ما اغلب در انتخاب‌هایمان از دیگران تقلید می‌کنیم و این تمایل هنگامی به اوج می‌رسد که فرد مورد نظر شبیه خودمان باشد. برای مشاهده این مسئله فقط کافی است به نوجوانان نگاه کنید. عقاید و سلیقه آن‌ها در انتخاب لباس و مد کاملاً تحت تأثیر هم سن و سالان خودشان است.

به همین دلیل بازاریاب‌ها از تبلیغاتی استفاده می‌کنند که در آن‌ها مصاحبه‌های (اکثراً ساختگی) با مردم عادی در کوچه و خیابان وجود دارد. ما تمایل داریم فکر کنیم که این افراد شبیه خودمان هستند. به همین دلیل هنگامی که آن‌ها محصولی را تائید کنند، نظرشان را نشانه قابل اعتمادی از بالا بودن کیفیت آن محصول در نظر می‌گیریم.

هم‌چنین تمایل ما در تقلید کردن از دیگران آمار ناخوشایندی در پی دارد: پس از این‌که یک خودکشی به‌شدت در رسانه‌ها توجه همگان را جلب می‌کند، در هفته‌های بعد، تعداد افرادی که در سقوط هواپیما یا تصادف‌های رانندگی جان خود را از دست می‌دهند به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد. پدیده‌ای که در نگاه اول گیج‌کننده و عجیب به نظر می‌رسد.

به نظر می‌رسد که برخی پس از خواندن در مورد آن خودکشی در روزنامه، تصمیم می‌گیرند که برای تقلید از قربانی، جان خود را بگیرند. به دلایل متعددی، برخی ترجیح می‌دهند مرگشان تصادفی به نظر برسد. از بین آن‌ها، تعدادی تصمیم می‌گیرند این کار را هنگام رانندگی یا پرواز انجام دهند. به همین دلیل تعداد تصادفاتِ بی‌دلیل افزایش پیدا می‌کند.

این پدیده به اثر وردر ۱۰معروف است و بر اساس یک کتاب قرن هجدهمی نام‌گذاری شده است که موجی از خودکشی‌ها را به تقلید از قهرمان داستان در سراسر اروپا به راه انداخت. به نظر می‌رسد که در افرادی که بیشترین شباهت را به فرد شروع‌کننده این موج دارند این اثر شدیدتر است.

هنگامی که جوانان از خودکشی یک جوان با روحیات مشابه خود باخبر می‌شوند، دست به خودکشی می‌زنند و خودروهایشان را از روی پل به پایین پرتاب می‌کنند؛ در حالی که افراد مسن‌تر به اخبار خودکشی دیگر سالخورده‌ها واکنش نشان می‌دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۷ صفحه

حجم

۲۳٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۷ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان