دانلود و خرید کتاب پاداش (خلاصه کتاب) دن آریلی ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پاداش (خلاصه کتاب) اثر دن آریلی

کتاب پاداش (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب پاداش (خلاصه کتاب)

کتاب پاداش (خلاصه کتاب) نوشتهٔ دن آریلی و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب نیروی پنهانی که به ما انگیزه می‌دهد.

درباره کتاب پاداش (خلاصه کتاب)

کتاب پاداش (خلاصه کتاب) یافته‌هایی را بر اساس آزمایش‌ها و پژوهش‌های علمی در بر گرفته است که استفاده از آن‌ها می‌تواند بسیار راهگشا باشد. در این خلاصه‌کتاب نباید به‌دنبال یک فرمول ساده و واحد برای شناخت انگیزه بود؛ بلکه می‌توان امیدوار بود که با درک نکات و یافته‌های گفته‌شده و استفاده از آن باتوجه‌به شرایط شخصی و شغلیمان، زندگی و کسب‌وکارمان را بهبود دهیم. این اثر دربارهٔ سازوکار پیچیدهٔ انگیزه در وجود انسان صحبت کرده و نشان داده است که انگیزه چیزی فراتر از دستیابی به موفقیت‌های مالی است. نویسنده معتقد است که انگیزه‌های مالی، محرک‌هایی قوی هستند، اما در طولانی‌مدت برای اینکه بتوانیم در مسیر ثابت‌قدم بمانیم، باید سراغ کارهایی برویم که به ما معنا می‌دهند. کتاب «پاداش» به قلم دن آریلی اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شد.

خواندن کتاب پاداش (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب نیروی پنهانی که به ما انگیزه می‌دهد، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دن آریلی

دن آریلی در ۲۹ آوریل ۱۹۶۷ به دنیا آمده است. او دانشمند حوزهٔ روان‌شناسی و اقتصادِ رفتاری و اهل ایالات متحدهٔ آمریکا است؛ همچنین استاد دانشگاه دوک است. او به‌دلیل دستاوردهای فوق‌العاده‌ای که داشته از سوی دانشگاه لقبی نیز دریافت کرده است. ویدئوی سخنرانی‌های دن آریلی در TED بسیار بازدید شده است. او جوایزی همچون جایزهٔ ایگ‌نوبل را نیز دریافت کرده است. «پاداش»، «نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر»، «پشت پرده‌ی ریاکاری»، «مصائب زندگی صادقانه» و «سزا؛ منطق پشت‌پرده‌ی انگیزه‌های‌مان» عنوان کتاب‌های دن آریلی هستند.

بخشی از کتاب پاداش (خلاصه کتاب)

«بهترین انگیزه‌دهنده‌ها درونی هستند

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا به دنبال یک شغل خوب هستید؟ آیا دلیلش حقوق خوب است؟ یا مهیا کردن یک زندگی همراه با رفاه برای خانواده؟ یا شاید دلیل اساسی‌تری پشت آن قرار داشته باشد: یعنی شادی.

اندیشه رسیدن به شادی و داشتن یک زندگی شیرین و زیبا، به خودیِ خود یک انگیزه و محرک اساسی محسوب می‌شود. اما مسیری که برای رسیدن به شادی، طی می‌کنیم اغلب ما را به سمتی دیگر می‌برد.

برای مثال دنبال کردن اهداف مادی و به دست آوردن پول نمی‌تواند شادی واقعی و استواری که به دنبالش هستیم را برای ما ایجاد کند. حقیقت آن است که یک چِک که مبلغ زیادی درون آن نوشته شده یا یک اتومبیل پورشه برای ما شادی نمی‌آورد. بنابراین اگر دنبال انگیزه و شادی بلندمدت هستیم، نباید به نیروهای خارجی دل ببندیم بلکه این انگیزه و نیرو باید از درون ما ریشه بگیرد.

برای مثال فکر کنید مدیر شما حاضر است یکبار برای ارسال ۱۵ ایمیل بیشتر نسبت به یک روز عادی، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به شما پاداش دهد. شما این کار را انجام داده و پاداش خود را دریافت می‌کنید. حال سوال اینجاست، اگر پاداشی در کار نباشد، روزهای دیگر هم به سختی این روز کار خواهید کرد؟

این همان موضوعی است که من مورد مطالعه قرار داده‌ام. در آزمایشی در سال ۲۰۱۳، من به کارمندانی که در شرکت اینتل در بخش مونتاژ کار می‌کردند چنین پیشنهادی می‌دهم: اگر آن‌ها قول دهند که تا پایان روز به تعداد مشخصی از مونتاژ برسند در ابتدای روز پول خود را دریافت خواهند کرد (این پیشنهاد تنها برای یک روز به آن‌ها داده شد).

این پیشنهاد موثر واقع شد و افراد مونتاژهای بیشتری انجام دادند. اما روز بعد و حتی روزهای بعدتر عملکرد کارکنان کاهش یافته و به کمتر از حالت معمولی خود رسید. علت این موضوع آن بود که وقتی آن‌ها دیگر پولی اضافی دریافت نمی‌کردند، دیگر دلیلی هم برای سریع‌تر و بهتر کار کردن نداشتند.

برای نمونه مثالی که ذکر شد را دوباره در نظر بگیرید. این‌بار به افراد گفته شد در صورتی که تعداد مشخصی از قطعات را مونتاژ کنند در پایان روز یک نوشته «خسته نباشید، کارتان واقعا خوب بود.» دریافت خواهند کرد. شاید عجیب باشد اما در آخر روز، تعداد قطعات مونتاژ شده نسبت به حالت عادی به طور چشمگیری افزایش یافت.

هرچند که بازهم عملکرد افراد در روزهای بعدی کاهش یافت اما این کاهش به اندازه حالتی که به افراد پاداش مالی داده می‌شد، نبود. در واقع یک جمله تعریفی و ساده «خسته نباشید، کارتان واقعا خوب بود.» توانست انگیزه‌های درونی افراد را بیدار کرده و آن‌ها را به سمت هدف حرکت دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸ صفحه

حجم

۱۱٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان