دانلود و خرید کتاب زندگی و مبارزات شهید آیت الله بهشتی علی کردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی و مبارزات شهید آیت الله بهشتی اثر علی کردی

کتاب زندگی و مبارزات شهید آیت الله بهشتی

معرفی کتاب زندگی و مبارزات شهید آیت الله بهشتی

کتاب الکترونیکی زندگی و مبارزات شهید آیت الله بهشتی نوشتۀ علی کردی است و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است. کتاب زندگی و مبارزات شهید آیت الله بهشتی، به بررسی زندگی این شخصیت برجسته انقلاب پرداخته است.

درباره کتاب زندگی و مبارزات شهید آیت الله بهشتی

بررسی نقش نیروهای تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی می‌تواند یکی از راه‌های شناخت این تحول بزرگ سدهٔ بیستم میلادی باشد. در بحث شخصیت‌ها و میزان تأثیرگذاری آنها بر روند پیروزی انقلاب، عواملی همچون گرایش‌ها فکری، سابقهٔ مبارزاتی و برنامه‌ریزی برای پیشبرد و حفظ پیروزی، بسیار باارزش است. در واقع، بدین‌طریق است که ماهیت انقلاب و نقش افراد و گروه‌ها به‌خوبی روشن می‌شود. انقلاب اسلامی محصول فرایندی است که با داشتن زمینه‌ها و پتانسیل موجود در تودهٔ مردم مسلمان، از سال ۱۳۴۲ به رهبری حضرت امام خمینی آغاز گشت و با تبعید ایشان، هدایت و پیشبرد این فکر بر عهدهٔ تعداد دیگری از رهبران مذهبی و سیاسی قرار گرفت. از همان زمان تعدادی از رهبران مذهبی با توجه به زیر ساخت های مبارزاتی و درس هایی که از قیام پانزده خرداد گرفته بودند، به ساخت کادرهایی برای مبارزات آینده بر اساس معیارهای اسلامی پرداختند. از جمله افرادی که نقش بارزی در تربیت جونان و آگاه ساختن نسل جدید با تعالیم انسان ساز اسلام داشت و آن را به صورت یک مکتب مبارزه معرفی کرد ، آیت الله دکتر محمد حسینی بهشتی از علمای برجستۀ حوزه بود. کتاب زندگی و مبارزات شهید آیت الله بهشتی، باتوجه‌به اسناد به‌جا مانده که بیانگر نحوهٔ فعالیت‌های سازندهٔ دکتر بهشتی است در دو محور اساسی تبیین شده است. بخش اول که دوران مبارزه و عصر قبل از انقلاب را شامل می‌شود، فعالیت‌های دکتر بهشتی به منظور روشنگری نسل جوان جامعه و احیای آرمان نظام اسلامی در اندیشه و عمل جوانان ذکر شده است. بخش دوم کتاب در صدد اثبات فداکاری مخلصانۀ دکتر بهشتی در حفظ و بقای نظام اسلامی است.

خواندن کتاب زندگی و مبارزات شهید آیت الله بهشتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به موضوع تاریخ سیاسی ایران مناسب است.

بخشی از کتاب زندگی و مبارزات شهید آیت الله بهشتی

«خاندان مادری سید محمدحسینی بهشتی نیز از سلسله‌ی جلیله‌ی روحانیت و عالمای دینی بودند. پدربزرگ او میرمحمد صادق خانون آبادب نوه‌ی میرسید ابوالقاسم مدرس خاتون آبادی از مدرسین مدرسه‌ی چهار باع اصفهان و از شاگردان آقا محمد بیدآبادی، ملااسماعیل خواجویی، حاج سید مهدی بحرالعلوم و آقا حسین خوانساری بود و آثار و تألیفات متعددی چون: تعلیقات بر کتاب کافی، تعلیقات بر کتاب من لایخضره الفقیه، تعلیقات براستبصار و تفسیر قرآن مجید از او بر جای مانده است.

این عالم مشهور در اواخر ذیحجه ۱۳۰۲ از دنیا رفت و در ایوان علما در نجف اشرف به خاک سپرده شد...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۳۴۵ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۳۴۵ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان