دانلود و خرید کتاب دموکراسی برای اقلیت (سیاست و حکومت در آمریکا) مایکل پرنتی ترجمه محمد شجاعیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دموکراسی برای اقلیت (سیاست و حکومت در آمریکا) اثر مایکل پرنتی

کتاب دموکراسی برای اقلیت (سیاست و حکومت در آمریکا)

معرفی کتاب دموکراسی برای اقلیت (سیاست و حکومت در آمریکا)

کتاب دموکراسی برای اقلیت (سیاست و حکومت در آمریکا) به‌قلم مایکل پرنتی و ترجمهٔ محمد شجاعیان و محمد عرب زاده را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب به تحلیل نظام حاکمیتی آمریکا و نقد ساختارهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن می‌پردازد.

درباره کتاب دموکراسی برای اقلیت (سیاست و حکومت در آمریکا)

نام آمریکا همیشه تداعی‌کنندهٔ قدرت و ثروت بوده است و سبب شده تا از این کشور با عنوان سرزمین فرصت‌ها یاد شود. اما واقعیت این است که در این کشور، عمدهٔ فرصت‌ها در هر زمینه‌ای در انحصار اقلیتی ثروتمند و بانفوذ است و برای همگان امکان رشد و ترقی به‌سرعت و سهولت فراهم نیست. کتاب پیش رو که به‌قلم مایکل پرنتی، نویسنده، منتقد و پژوهشگر آمریکایی‌ایتالیایی و فعال ضدجنگ، در این کتاب با توجه به آمار و اطلاعات و تحقیقات خود به نقد ساختارهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آمریکا می‌پردازد و می‌کوشد به خواننده دید روشنی دربارهٔ وضعیت آمریکا بدهد.

خواندن کتاب دموکراسی برای اقلیت (سیاست و حکومت در آمریکا) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و پژوهشگران رشته‌‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

درباره نویسنده

آثار مایکل پرنتی را اغلب به متن روان، اطلاعات تکان‌دهنده و جامع‌نگری می‌شناسند. او که در سال ۱۹۳۳ در نیویورک و در خانوادهٔ دورگهٔ ایتالیایی و آمریکایی به دنیا آمده، یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان و منتقدان معاصر آمریکا در زمینه‌های اقتصاد سیاست و تاریخ است. او مدرک دکترای خود را در رشتهٔ علوم سیاسی از دانشگاه بیل گرفته و هم‌اکنون به تدریس، پژوهش و تألیف در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در کشورهای مختلف اشتغال دارد. وی یکی از فعالان ضدجنگ و حامیان حقوق مدنی نیز هست. پرنتی بیش از ۲۱ عنوان کتاب و ۳۰۰ مقاله نوشته که از میان کتاب‌های او می‌توانیم به «نزاع فرهنگی»، «عقاید مخالف»، «تاریخ به‌مثابه یک معما»، «واقعیت سازی» و «دام تروریسم» اشاره کنیم. شاید بتوان گفت مهم‌ترین و مشهورترین اثر او کتاب «دموکراسی برای اقلیت» است که به‌صورت گسترده‌ای در مجامع دانشگاهی آمریکا و سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته و حتی به‌عنوان کتاب درسی شناخته می‌شود.» 

بخشی از کتاب دموکراسی برای اقلیت (سیاست و حکومت در آمریکا)

«نظام سیاسی و اقتصادی

سیاست امروزه همه‌چیز از سقط‌جنین گرفته تا مراسم مذهبی مدارس را در بر می‌گیرد. اما بخش اصلی سیاست عمومی به اقتصاد باز می‌گردد. از این روست که برخی نویسندگان، از اصطلاح ساختار سیاسی - اقتصادی استفاده می‌کنند. جمع‌آوری مالیات و خرج کردن آن دو کار‌کرد بسیار حیاتی حکومت‌اند. این دو کارکرد برای هر اقدامی که دولت انجام می‌دهد از پست کردن نامه گرفته تا به راه انداختن جنگ ضروری‌اند. نگاه کوتاهی به نهادهای دولت مرکزی هم این ارتباط نزدیک با اقتصاد را نشان می‌دهد. وزارتخانه‌هایی چون بازرگانی، کار، کشاورزی، حمل‌و‌نقل و دارایی و سازمان‌هایی مانند شورای فدرال تجارت، شورای ملی روابط کارگری، شورای بازرگانی بین ایالتی و شورای بورس و اوراق بهادار، به‌صورت مستقیم درگیر اقتصاد هستند. بسیاری از کمیسیون‌های کنگره را هم می‌توان با توجه به کارکردهای اقتصادی‌شان تعریف کرد که مهم‌ترین وظیفهٔ آن‌ها مالیات‌بندی و تخصیص (هزینه کردن) مالیات است. سیاست و اقتصاد دو روی یک سکه‌اند. اقتصاد یعنی تولید و توزیع منابع محدود. این کار سبب بروز تنش میان طبقات اجتماعی و گروه‌ها یا افراد درون طبقات می‌شود. کار اصلی سیاست به تأخیر انداختن این تنش‌هاست. سیاست و اقتصاد با بقا و رفاه مادی میلیون‌ها انسان سروکار دارند. سیاست و اقتصاد هر دو به شرایط بنیادین زندگی اجتماعی می‌پردازند. چنین پیوند تنگاتنگی میان سیاست و اقتصاد نه بی‌طرفانه است و نه صرفاً تصادفی. حکومت‌هایی در طول تاریخ با هدف محافظت از انباشت ثروت و دارایی تکامل یافته‌اند. در جوامع چادرنشین و شکارچی که تنها مقدار اندكی ثروت مازاد وجود داشت، حکومت ابتدایی و معمولاً اشتراکی بود در جوامعی که ثروت و دارایی تحت کنترل یک طبقهٔ خاص قرار گرفته است، دولتی برای محافظت از منافع داراها در مقابل ندارها، شکل می‌گیرد.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۹۲ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۹۲ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان