دانلود و خرید کتاب منهاج وحدت بهاءالدین قهرمانی نژاد شائق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منهاج وحدت اثر بهاءالدین قهرمانی نژاد شائق

کتاب منهاج وحدت

معرفی کتاب منهاج وحدت

کتاب منهاج وحدت به‌قلم بهاءالدین قهرمانی نژاد شائق را انتشارات بین‌المللی الهدی منتشر کرده است. این کتاب به معرفی و شرح زندگی شاعران و مدیحه‌سرایان مسلمان از بدو اسلام تا عصر حاضر می‌پردازد.

درباره کتاب منهاج وحدت

مؤثر و دلنشین سخن گفتن بر عمق و میزان تأثیر کلام می‌افزاید و سبب می‌شود تا ارتباط اشخاص نیز از معنا و هدفی والا‌تر برخوردار گردد. این‌جاست که شعر بهترین وسیله برای افزایش اثربخشی کلام است و به مانایی سخن نیز می‌‌افزاید. کتاب منهاج وحدت با هدف معرفی شاعرانی که از صدر اسلام تا عصر حاضر به مدد نفوذ کلام و مهارتشان منادی دین مبین و نیز بیدارکننده و آگاهی‌دهندهٔ قلوب مؤمنین بوده‌اند تدوین و تآلیف شده و در ۵ فصل و به‌ ترتیب تاریخ به شرح زندگی و خدمات آن‌ها پرداخته است.

خواندن کتاب منهاج وحدت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به شعر و ادبیات مذهبی، محققان اشعار آئینی، سخنرانان و وعاظ از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب منهاج وحدت

«سرودن شعر یا کلام منظوم برای رساندن پیام عمیق رسا امر مهمی است که اثر عمیقی در جان‌های مستعد و تشنه باقی می‌گذارد. انسان موجود به ذکر تبارک و به یمن انفاس قدسیهٔ انبیا و اولیا که برگرفته از کلام وحی است، بهترین احساس درونی و جانسوزترین بیان را در قالب شعر ابراز نموده و می‌نماید. زبان شعر اگرچه مانند بسیاری از مواهب خدادادی مورد دستبرد راهزنان این عرصه قرار گرفته است، اما شعرسرایان نامدار با در طبق اخلاص قرار دادن این عطیهٔ ربوبی، جمال جمیل مطلق را ترویج نموده‌اند. بزرگانی که در اصطلاح به نام شعرای اهل‌بیت علیهم‌السلام البته هرکدام به میزان معرفت و درک عمیق و ثبات قدم در عقیده‌شان معروف شده‌اند. اشخاصی همچون فَرَزدَق شامی، حسّان بن ثابت، کُمیت اسدی، سید حِمیَری و همچنین دِعْبِل خُزایی، آن شاعر  جان‌سوختهٔ شوریده‌سر و دریادل نستوه، ازجملهٔ رادمردانی بودند که مزد عمل خالصانهٔ خود را البته هر کدام به میزان ثبات قدم در عقیده، مطابق این کلمات گوهریه دریافت نمودند. اینکه تأکید به این تفاوت می‌شود به جهت تفاوت جدی در معرفت و امام‌شناسی و ثبات قدمی بوده که در راه ولایت داشته‌اند. به همین جهت و در عظمت سرودن شعر خالصانه، امام صادق (ع) می‌فرماید: هر که دربارهٔ ما بیتی سراید، خداوند برای او خانه‌ای در بهشت بنا کند. امام علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) می‌فرماید: شخص مؤمنی که در حق مدح ما شعری سراید، خداوند به وسعت شهری، بنایی در بهشت برای او مهیا کند که از دنیا وسیع‌تر بوده و هر فرشتهٔ مقرب و پیامبری که را که خواهد می‌تواند زیارت کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

حجم

۴۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان