دانلود و خرید کتاب مدیریت تکنولوژی رضا رادفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت تکنولوژی اثر رضا رادفر

کتاب مدیریت تکنولوژی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مدیریت تکنولوژی

کتاب مدیریت تکنولوژی نوشتهٔ رضا رادفر و عباس خمسه است. انتشارات علمی و فرهنگی این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی شرح نگرشی جامع بر تکنولوژی، نوآوری و تجاری‌سازی.

درباره کتاب مدیریت تکنولوژی

رضا رادفر و عباس خمسه در کتاب مدیریت تکنولوژی نگرشی جامع بر تکنولوژی، نوآوری و تجاری‌سازی را شرح داده‌اند. این اثر در هفت بخش و ۱۸ فصل نگاشته است. عنوان بخش‌های این اثر عبارت است از «تکنولوژی»، «نوآوری»، «دورنمای تکنولوژی»، «توسعهٔ تکنولوژی»، «انتقال تکنولوژی»، «مبانی ارزیابی» و «الزامات دانش‌بنیان».

نویسندگان در بخش اول به تشریح ارکان و شالودۀ تکنولوژی پرداخته‌اند. در بخش دوم به مقولۀ نوآوری و مدیریت بر آن پرداخته شده است. این بخش به معرفی نوآوری و ضرورت توجه سازمان‌ها به این مقوله و سیر تکامل و طبقه‌بندی مدل‌های طرح‌شده در این حوزه می‌پردازد. بخش سوم به اهمیت استراتژیک تکنولوژی و ضرورت وجود برنامه با توجه به تغییرات سریع، اساسی و بلندمدت در این حوزه می‌پردازد. در بخش چهارم با نیم‌نگاهی به تجربۀ کشورهای مختلف در توسعۀ تکنولوژی، به تشریح مدل‌ها و الگوهایی که توسط برخی کشورهای منتخب مورد استفاده قرار گرفته‌اند، پرداخته شده است. بخش پنجم با محوریت موضوع انتقال تکنولوژی به مدیریت انتقال تکنولوژی و روش‌های مختلف آن با تأکید بر رویکردهای برون‌زا می‌پردازد. در بخش ششم، ارزیابی تکنولوژی و ارزیابی نوآوری مورد بررسی قرار گرفته و مدل‌های موجود برای انجام ارزیابی در سطوح متعدد شامل بنگاه، صنعت و ملی با تأکید بر ارتقای توانمندی‌های تکنولوژیکی و نوآوری معرفی شده‌اند. در بخش هفتم، به ارتباط بین مقولۀ تکنولوژی و موضوع اقتصاد دانش‌بنیان نگریسته شده و نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در دنیای پررقابت کنونی شرح داده شده است.

خواندن کتاب مدیریت تکنولوژی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ کسب‌وکار و مدیریت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت تکنولوژی

«ویژگی‌های منحصر به فرد شرکت‌های دانش‌بنیان و یا تکنولوژی‌بنیان عبارتند از:

۱. ارزش‌افزایی از طریق کاربرد تکنولوژی: شرکت‌های تکنولوژی‌بنیان، به تکنولوژی به عنوان عامل اصلی خلق ثروت نگاه می‌کنند. آن‌ها یا خودشان از تکنولوژی بهره می‌برند یا آن را تجاری می‌سازند. آن‌ها با تکیه بر نوآوری تکنولوژیک با دیگران رقابت می‌کنند. این بنگاه‌ها با بکارگیری تکنولوژی در قالب فرایندها، سیستم‌ها و تجهیزات منحصر به فرد یا مواد پیشرفته، محصولات و خدمات جدید تولید می‌کنند. این ارزش‌افزایی جزئی از فرایند نوآوری است.

۲. استفاده از تکنولوژی پیشرفته در عملیات شرکت: سازمان‌های تکنولوژی‌بنیان به شدت از روش‌های کامپیوتری، ماشین‌آلات پیشرفته، سیستم‌های ارتباطی پیچیده، جدیدترین مواد و نرم‌افزارها و سایر انواع تکنولوژی جدید در کسب و کار خود استفاده می‌کنند تا از این راه مزیت عملیاتی به دست آورند. همین مزیت عملیاتی به نوبۀ خود باعث عرضۀ سریع محصولات و خدمات بهتر و اقتصادی‌تر می‌شود.

۳. کارکنان تحصیل‌کرده و متخصص: استفاده از تکنولوژی در اجزا، ابزارها، سیستم‌ها و فرایندها، در شرکت‌های تکنولوژی‌بنیان، مستلزم برخورداری از مهارت‌ها و دانش ویژه، و به همان نسبت نیازمند استفاده از روش‌های پیچیدۀ تصمیم‌گیری، کار تیمی و یکپارچه‌سازی در پروژه‌ها است.

۴. جایگزینی کار دستی با تکنولوژی: شرکت‌های تکنولوژی‌بنیان در عملیات خود به شدت از ماشین‌آلات و زیرسیستم‌هایی که به راحتی قابل نصب و کاربرد باشند استفاده می‌کنند، تا ضمن کاهش کار دستی لازم برای تولید محصول، بر ارزش آن بیفزایند. علاوه بر مزایای اقتصادی، این کار معمولاً باعث افزایش سرعت، کیفیت و قابلیت اطمینان نیز می‌شود. به همین علت است که سازمان‌های تکنولوژی‌بنیان بیشتر سرمایه‌بر هستند تا کاربر.

۵. زیرساخت: شرکت‌های دارای تکنولوژی پیشرفته برای عملکرد خود به ابزارها، امکانات، نرم‌افزارها، آموزش و کارآموزی‌های خاص و پیشرفته‌ای نیاز دارند.

۶. هزینه‌های فراوان در بخش تحقیق و توسعۀ محصولات جدید: در شرکت‌های تکنولوژی‌بنیان نسبت هزینه‌های تحقیق و توسعۀ محصولات جدید به رقم فروش یا هزینه‌های عملیاتی، معمولاً بالا است. هزینه‌های تحقیق و توسعه در شرکت‌های دارای تکنولوژی پیشرفته تا ۱۰ درصد فروش آن‌ها هم می‌رسد، که حدوداً دو برابر متوسط سایر شرکت‌ها است. هر چه باشد، رقابت در عرصۀ تکنولوژی بسیار هزینه‌بر است.

۷. ریسک بالا: سرمایه‌گذاری در حوزۀ تکنولوژی، خطرات زیادی هم دارد. سازمان‌های با تکنولوژی پیشرفته به خاطر عدم قطعیت بازار، تغییرات تکنولوژی و ابهامات قانونی، در معرض خطرات زیادی هستند. این شرکت‌ها، برای باقی‌ماندن در عرصۀ رقابت و خلق ثروت، باید فرایندهای تجاری، ابزارهای تصمیم‌گیری و الگوهای رهبری منحصر به فردی در اختیار داشته باشند تا از عهدۀ پردازش مؤثر عوامل ریسک برآیند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۳۲ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۳۲ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان