دانلود و خرید کتاب فاصله ها هایدی لین مایبوم ترجمه اسد ناصحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فاصله ها اثر هایدی لین مایبوم

کتاب فاصله ها

معرفی کتاب فاصله ها

کتاب فاصله ها نوشتهٔ هایدی لین مایبوم و ترجمهٔ اسد ناصحی است. نشر بیدگل این کتاب فلسفی را منتشر کرده است؛ کتابی در باب مفهوم همدلی و نقش آن در فهم دیگران از مجموعهٔ «دانش زندگی».

درباره کتاب فاصله ها

کتاب فاصله ها (راز همدلی چیست؟) [The Space Between: How Empathy Works] که نتیجهٔ بیش از شش سال پژوهش است، با رجوع به دنیای فلسفه و روان‌شناسی و ادبیات نشان داده است که برخلاف تصور معمولمان، همدلی به تعصب و جهت‌گیری دامن نمی‌زند؛ بلکه سبب می‌شود در مواجهه‌مان با جهان و دیگران بی‌طرف‌تر و منصف‌تر باشیم. گفته شده است که مسئله این است که ما اساساً دنیا را بی‌طرفانه و عینی نمی‌بینیم؛ جهان امتداد منافع، قابلیت‌ها، دل‌بستگی‌ها و روابط ماست و نگاهمان به آن تابع جایگاه و موقعیتمان در آن است؛ به این می‌گویند دیدگاه و اینکه چه چیزی برایمان اهمیت دارد و وقایع را چطور تعبیر می‌‌کنیم، وابسته به همین زاویه‌دید است. دیدگاه‌ها با وجود منحصربه‌فردبودن همگی شباهت‌ها و اشتراکاتی دارند. به‌گفتۀ هایدی لین مایبوم با بهره‌گیری از قدرت تخیل می‌توانیم در تاروپود علایق، توانایی‌ها و روابط دیگران جای‌گیر شویم، دنیا را از آنجا ببینیم و به این ترتیب به‌شیوه‌ای تازه برای ارزشیابی و تفسیر تجربیاتمان برسیم. این کار فهم و درک ما از دیگران و جهان اطرافمان را بسط می‌دهد و درعین‌حال کمک می‌کند تصویری جامع‌تر و واقعی‌تر از هویت و شخصیت خودمان داشته باشیم. این کتاب قصد دارد تصورات غلط ما دربارهٔ ماهیت و کارکرد همدلی و دلایل نیازمان به آن را تصحیح کند.

خواندن کتاب فاصله ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب همدلی و فهم و درک دیگران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هایدی لین مایبوم

هایدی لین مایبوم فیلسوف و استاد فلسفۀ دانشگاه باسک کانتری و دانشگاه سینسیناتی بوده است. او در نوشته‌هایش اغلب به مفاهیمی همچون همدلی، شرم و مسئولیت‌پذیری پرداخته است. کتاب «فاصله ها» به قلم او، مطالعه‌ای است دربارۀ همدلی که در آن از فلسفه، روان‌شناسی و ادبیات بهره برده است. «مبانی فلسفۀ همدلی» و «همدلی و اخلاقیات» از دیگر آثار او هستند.

درباره اسد ناصحی

اسد ناصحی در سال ۱۳۷۴ به دنیا آمده است. او دانش‌آموختۀ رشتهٔ مهندسی نفت و رشتهٔ سینما است. با شرکت در کارگاه‌های ترجمۀ ادبی وارد فضای ترجمه شد و در حوزه‌های ادبیات داستانی، جستار، فلسفه و سینما دست به مطالعه و ترجمه زد. کتاب‌های «اخترفیزیک: کتابی جمع‌وجور برای بچه‌های عجول»، «روایت‌های تنهایی»، «درمان رنج‌های بشر» و «فاصله‌ها» از آثاری است که با ترجمۀ اسد ناصحی منتشر شده‌ است.

بخشی از کتاب فاصله ها

«احتمالاً دروغی که روایت رسمی از این روش گفته به گوشتان خورده، اینکه غرق مصنوعی احساس غرق‌شدن را «شبیه‌سازی» می‌کند. این‌طور نیست. احساس می‌کنید دارید غرق می‌شوید چون واقعا دارید غرق می‌شوید؛ یا باید گفت دارند غرقتان می‌کنند، منتها به‌آهستگی، تحت‌شرایط کنترل‌شده و در اسارت آنهـایی که مسئـول اعمـال فشـارند. این روش فقـط اسمـش «مصنوعی» است و خودش خیلی هم واقعی است. واقعاً با آب غرقتان می‌کنند. این نکته را همان اول فهمیدم و حساب کار دستم آمد، یعنی وقتی روی سرپوشم که دست‌کم گاهی از لای درزهایش نگاهم به نوری گذرا و دلهره‌آور می‌افتاد، سه لایهٔ دیگر حوله اضافه شد. در این تاریکی، که خبر از وقوع خیلی چیزها می‌داد، با سری رو به عقب و پایین مدتی انتظار کشیدم تا‌آنکه یکباره جریان آهستهٔ آبی را که به درون بینی‌ام سرازیر می‌شد حس کردم. عزمم را جزم کرده بودم حداقل برای سربلندی اجداد دریانوردم، که بارها در دریا تا یک قدمی مرگ رفتـه بودند، مقاومت کنم. نفسم را مدتی در سینه حبس کردم تا اینکه نهایتاً مجبور شدم بازدمی داشته باشم و‌ـ‌ـ‌ـ‌مطابق انتظار‌ـ‌ـ‌ـ‌دم بگیرم. این دم‌گرفتن پارچهٔ مرطوب را چسباند به سوراخ بینی‌ام، انگار چنگال خیس بزرگی یکدفعه به صورتم حمله‌ور شد تا جانم را بگیرد. دیگر دم و بازدمم را از‌هم تشخیص نمی‌دادم و بیشتر از آب، غرق وحشت محض شده بودم. علامتی را که از قبل سرش توافق کرده بودیم نشان دادم و حس کردم لایه‌های الیاف خیس و خفه‌کننده را از روی صورتم برمی‌دارند. کمک کردند از حالت درازکش بلند شوم و و احساس رهایی‌ای داشتم که باورم نمی‌شد دیگر تجربه‌اش کنم. گمانم اصلاً دلم نخواهد بهتان بگویم کل این ماجرا چقدر طول کشید و چقدر دوام آوردم.»

فهرست مطالب کتاب فاصله ها

بخش اول: این پرسپکتیوها/ دیدگاه‌ها اصلاً چه هستند؟

فاصلهٔ بینابینی

دیدگاه/ پرسپکتیو چیست؟

خود به‌عنوان عامل، خود در حکم مشاهده‌گر

خاطیان و قربانیان

در مسیر بین فردیت

بخش دوم: چگونه زاویه‌دیدی دیگر اتخاذ کنیم؟

اتخاذ دیدگاه

شناخت تو

شناخت من

دام همدلی

در مسیر بی‌طرفی و انصاف‌داری

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۵۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷۱ صفحه

حجم

۶۵۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷۱ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان