دانلود و خرید کتاب کارآمدی و ناکارآمدی جنسی زنان الیزابت کوستانتینی ترجمه حسین شاره
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کارآمدی و ناکارآمدی جنسی زنان

کتاب کارآمدی و ناکارآمدی جنسی زنان نوشتۀ الیزابت کوستانتینی و دوناتا ویلاری و ماریا ترسا فیلوکامو با ترجمۀ حسین شاره و سهیلا سلطانی اصل هریس و رقیه بی‌آزار املشی و ندا بیات در نشر قطره به چاپ رسیده است.

درباره کتاب کارآمدی و ناکارآمدی جنسی زنان

کتاب کارآمدی و ناکارآمدی جنسی زنان پیش از هر چیز با این مسئله آغاز می‌شود که دیدگاه‌های زیادی وجود ناکارآمدی‌های جنسی در زنان را زیر سؤال می‌برند. این در حالی است که ۳۰ تا ۵۰درصد از زنان میل جنسی پایین را گزارش می‌دهند و ۱۲درصد از آنان این مشکل را آشفته‌ساز و پریشان‌کننده توصیف می‌کنند. به‌علاوه، با افزایش سن، شیوع میل جنسی پایین افزایش می‌یابد.

کتاب کارآمدی و ناکارآمدی جنسی زنان از مجموعه مقالات منتشرشده در پایگاه اطلاعاتی اشپرینگر گردآوری شده است. نویسندگان هر فصل، از پژوهشگران مطرح حوزهٔ مطالعات جنسی هستند و درک عمیقی از پیچیدگی مسائل زنان دارند. این کتاب به بررسی همهٔ جنبه‌های رفتار و تمایلات جنسی در زنان می‌پردازد. در این کتاب، به‌طور خاص به مطالعهٔ طیف وسیعی از بیماری‌های مهم پرداخته شده است. هدف کتاب، توجه به نیازها و واقعیات جنسی مرتبط با زنان است و در آن دیدگاه جدیدی در رابطه با این موضوع ارائه شده است که به متخصصان زنان، پزشکان و روان‌شناسان حوزهٔ اختلالات جنسی و متخصصان مجاری ادرار کمک شایانی خواهد کرد تا مراقبت حداکثری را به زنان ارائه دهند. همچنین، به خود زنان کمک می‌کند تا از مشکلات جنسی مرتبط با میل، برانگیختگی، ارگاسم و درد جنسی آگاهی یابند و به حل آن‌ها بپردازند. در این کتاب، جنبه‌های روان‌شناختی رفتار و تمایلات جنسی زنان و اثرات افزایش سن، بارداری و زایمان به‌طور دقیقی بررسی شده‌اند. سپس، ملاحظات وسیعی در حوزهٔ اثرات انواع بیماری‌ها بر کارکرد جنسی و مباحثی مربوط به هویت جنسی و بدریختی‌هراسی ارائه شده‌اند.

کتاب کارآمدی و ناکارآمدی جنسی زنان در ۱۷ فصل تدوین شده است. عنوان فصل‌ها عبارت‌اند از:

فصل ۱: ملاحظات اجتماعی ـ فرهنگی

فصل ۲: توصیف کالبدشناختی و فیزیولوژیکی رفتار جنسی زنان

فصل ۳: تمایلات و رفتار جنسی زنان: یک حالت ذهنی

فصل ۴: سیستم‌های سنجش کارکرد جنسی زنان

فصل ۵: زن شدن: ملال جنسیتی چه زمانی و چرا ممکن است مراحل اساسی هویت جنسی زنان را به چالش بکشد؟

فصل ۶: آندومتریوز و مسائل جنسی زنان

فصل ۷: افتادگی لگن (POP) و اثر جراحی بر زندگی جنسی زنان

فصل ۸: بی‌اختیاری ادرار و توری‌های میان‌مثانه‌ای: اثر آن بر زندگی جنسی زنان چیست؟

فصل ۹: زندگی جنسی زنان در طول سرطان

فصل ۱۰: ابعاد جنسی در زوج‌های دارای مشکلات باروری

فصل ۱۱: احساس و رفتار جنسی بعد از تجاوز

فصل ۱۲: ناکارآمدی جنسی زن در سوءمصرف الکل و مواد

فصل ۱۳: کارکرد جنسی زن در طول ناکارآمدی جنسی مرد و بالعکس

فصل ۱۴: جنسیت زنانه در درد مزمن لگن

فصل ۱۵: کارکرد جنسی زنان و بیماری عصب‌شناختی

فصل ۱۶: جراحی زیبایی تناسلی زنان

فصل ۱۷: نقش درمان جسمانی در درمان ناکارآمدی‌های زنان

خواندن کتاب کارآمدی و ناکارآمدی جنسی زنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های روانشناسی عمومی و ازدواج و خانواده پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کارآمدی و ناکارآمدی جنسی زنان

«به رویکرد پدرِ نظریهٔ روان‌تحلیلی دربارهٔ رفتار جنسی بازمی‌گردیم. فروید در پایان، دو نوع زنانگی را پیشنهاد داد که می‌توان در زنان بزرگسال یافت: یکی نوع‌دوستانه، مادرانه، مازوخیستی و پذیرنده و در مقابل، دیگری خودشیفته‌وار، اغواگرانه، خودتحریک که فاقد آمادگی عشق همراه با خلوص است ـ دو پیش‌گونهٔ متضاد و عملاً ناسازگار. این تقسیم‌بندی دوگانهٔ زنانگی که شکافی را بین نقش‌های زایندهٔ مادرانه و اروتیک خلق می‌کند، زمینهٔ همهٔ نزاع‌های متعاقب بزرگ را برای رهایی و رستگاری در کشورهای صنعتی در قرن بیستم مهیا می‌سازد. بااین‌حال، نهایتاً اثبات شده است که دستیابی به احساس کلی آزادی «درونی»، رها از الگوهای هویت/نقش درونی دیرینه (مادر/همسر) دشوار است. بدون شک، در دستیابی به «حقوق» زن و صیانت از سلامتی و مادرانگی‌شان پیشرفت وجود داشته است، اما هم‌زمان، حرکت به‌سوی دستیابی به فرصت‌های برابر در پرداختی‌ها و نقش‌های اجتماعی مهم همچنان دشوار و با نابرابری همراه است. آنچه آشکار است این است که اصول و قواعدی که رفتار جنسی مردان و زنان را مورد مطالعه قرار می‌دهند، در دهه‌های اخیر در رویکردهای علمی و فرهنگی خود دستخوش انقلاب شده‌اند و این مسئله وقتی بیشتر صدق می‌کند که موضوع ناکارآمدی جنسی زنان (FSD) مطرح می‌شود. امروزه یک مفهوم به‌طور روشن قد علم کرده است ـ رفتار جنسی زنان پیچیده است. نمی‌توان آن را به‌طور کلی در بافت حوزه‌های آناتومی و فیزیولوژیکی جای داد؛ بلکه، باید در همهٔ تظاهراتش که شامل حیطه‌های بیولوژیکی، روان‌شناختی و اجتماعی ـ فرهنگی است درک و بافتاربندی شود. همهٔ این‌ها بنا بر محدودیت‌های فرهنگی باید در سناریویی جای گیرند که جنبه‌های تبعیض‌آمیز اقتصادی، نژادی و مذهبی را کم‌برآورد نمی‌کند و تصدیق می‌کند که زن در جهانی از تعارضات و جنگ‌هایی به سر می‌برد که متأسفانه به خشونت جنسی نظام‌مند منجر می‌شوند. درواقع، حتی امروزه بالغ بر ۱۳۵ میلیون زن در سراسر جهان بالاجبار به تبع آداب و رسوم تحت ناقص‌سازی جنسی قرار گرفته‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
تومان