دانلود و خرید کتاب زیستن در میان دوران ها جیمز هالیس ترجمه زهرا شریعتی‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زیستن در میان دوران ها اثر جیمز هالیس

کتاب زیستن در میان دوران ها

معرفی کتاب زیستن در میان دوران ها

کتاب الکترونیکی «زیستن در میان دوران ها» از جیمز هالیس و ترجمۀ زهرا شریعتی‌فر است و بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال آن را به چاپ رسانده است.

درباره کتاب زیستن در میان دوران‌ها

جیمز هالیس، نویسندۀ کتاب زیستن در میان دوران‌ها، چندین دهه از زندگی شخصی و حرفه‌ای و آکادمیک خود را صرف مطالعه روی جهان‌بینی یونگ کرده است. یک قرن پیش روانپزشک سوئیسی کارل یونگ مسئلهٔ ناخودآگاه جمعی را عنوان کرد. او به اعماق ناخودآگاه خود سفری را آغاز کرد و با هر هیبتی که سر راهش قرار می‌گرفت گفت‌وگویی داشت و نام این گفت‌وگو و این فرایند را تخیل فعال گذاشت. یونگ با سازوکارهایی که به کار بست باعث شد که روان‌پریشی ما سامان پیدا کند و برای وجودمان انسجام معنا و مقصودی قائل شویم. یونگ از واکاوی درون خود و کلنجاررفتن با بیمارانش و تحقیق مو به موی فرهنگ‌های غربی و شرقی ابزارهایی را در دسترس ما قرارداد تا خودمان را بهتر بشناسیم و درک کنیم و فهم و تفسیر بهتری دربارۀ تغییرات و جنبش‌های فرهنگی داشته باشیم.

 یونگ معتقد است که ما فقط موجودات یک‌ زمان و مکان نیستیم؛ بلکه ساختارهای روانی اجدادمان را هم با خود یدک می‌کشیم. داستان‌های زندگی هر شخصی با شخص دیگر متفاوت است؛ اما موانع مشترکی روبه‌روی ما قرار دارد. در گذشته ترس باعث می‌شد که انطباق‌پذیری داشته باشیم و از نظر جانی ایمن باشیم، ترس کمک می‌کرد تا بزرگ شویم. ولی هم‌اکنون ترس مانع رشد بیشترمان می‌شود. چنین انطباق‌هایی که مشتق‌شده از مراحل اولیۀ رشد ما است در این زمان کارآمد نیست؛ اما این ترس مصمم است جان و توان ما را بگیرد و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دوران بزرگسالی ما را سست کند و ما را در زمان‌های کهن به بند بکشد.

یکی از اصطلاحاتی که یونگ استفاده می‌کند تفرد است که نشان‌دهندۀ مفهوم اصلی و مقصود نهایی مدنظر او است. تفرد به معنای فراخوانی برای تبدیل‌شدن به کامل‌ترین انسان ممکن در طول حیات است و این موضوع فراتر از خودشیفتگی و غرق‌شدن در خود است.

‌فهرست مطالب کتاب زیستن در میان دوران‌ها:

پیش گفتاری برای نسخهٔ فارسی کتاب

مقدمه

فصل یکم: وقتی نقشه قدیمی ناپدید می‌شود.

فصل دوم: زیستن در میانه دوران‌ها

فصل سوم: روان‌شناسی عمق‌نگر چیست

فصل چهارم: ۳ اصل ضروری روان‌شناسی عمق‌نگر

فصل پنجم: آنتیگونه هملت و پروفروک

فصل ششم: شفا چیست؟

فصل هفتم: دوشیزه بی‌دست افسانه‌ای روان‌شناختی

فصل هشتم: پیمایش دوران تغییرات

فصل نهم: نقشه‌ای به‌سوی معنا آنچه از یونگ می‌توان ...

سخن پایانی بازگشت به خانه

کتاب زیستن در میان دوران‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که به روان‌شناسی مخصوصاً روان‌شناسی یونگ علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جیمز هالیس

جیمز هالیس روان‌شناس، نویسنده و روانکاوی است که سال‌ها بر روی آثار یونگ تحقیق می‌کند. هالیس چندین کتاب بر اساس بینش‌های شخصی در روان‌شناسی تحلیلی یونگ نوشته که خوانندگان زیادی را به خود جذب کرده است.

جیمز هالیس در سال ۱۹۴۰ در اسپرینگفیلد چشم به جهان گشود. او مدرک لیسانس خود را در ۱۹۶۲ از کالج منچستر در ایندیانا دریافت کرد و ۵ سال بعد از دانشگاه درو در مدیسون نیوجرسی موفق به دریافت مدرک دکترای خود شد. هالیس تا ۲۶ سال بعد از گرفتن مدرک دکترای خود در کالج‌ها و دانشگاه‌های مختلف به تدریس علوم‌ انسانی مشغول بود. مابین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۲ در موسسه‌ای واقع در سوئیس روانکاوی یونگ را آموخت.

کتاب‌های جیمز هالیس: راهنمای سفر درونی، زندگی معنا، مرداب روح، راه درست زندگی پس از ۳۰سالگی، ۲۱ کار مهم، یافتن معنا در نیمهٔ دوم عمر، بدی‌های خوب‌بودن، خوبی‌های بد‌بودن، التیام روح زن و مرد، رد پای خدایان، خلق معنویت رشدیافته، کتاب گذشته نگذشته، پروژه باغ عدن.

معرفی نویسنده
جیمز هالیس

درباره نویسنده جیمز هالیس

جیمز هالیس روان‌شناس، نویسنده و روانکاو است که سال‌ها بر روی آثار یونگ تحقیق می‌کند. هالیس چندین کتاب بر اساس بینش‌های شخصی در روان‌شناسی تحلیلی یونگ نوشته که خوانندگان زیادی را به خود جذب کردند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۶۶,۶۰۰
تومان