دانلود و خرید کتاب اضطراب امتحان در دانش آموزان سیداحمد زارع
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اضطراب امتحان در دانش آموزان اثر سیداحمد زارع

کتاب اضطراب امتحان در دانش آموزان

معرفی کتاب اضطراب امتحان در دانش آموزان

کتاب اضطراب امتحان در دانش آموزان به‌قلم سیداحمد زارع و فاطمه زارع بیدکی را انتشارات رشد فرهنگ منتشر کرده است. این کتاب به توضیح و تبیین اضطراب امتحان و معرفی راه‌های مقابله با آن می‌پردازد.

درباره کتاب اضطراب امتحان در دانش آموزان

یکی از هیجانات رایج و معمول انسانی، اضطراب است. احساسی توأم با نگرانی و تردید که گاه می‌تواند به عاملی فلج‌کننده تبدیل شود. اضطراب امتحان در دوران تحصیل، یکی از رایج‌ترین انواع اضطراب است که می‌تواند در مواردی پیش‌برنده و محرکی برای تلاش و برنامه‌ریزی بیشتر باشد. اما گاه ممکن است عملکرد دانش‌آموز و دانشجو را تحت‌الشعاع قرار داده و سبب افت بهره‌وری گردد. به همین دلیل نیاز است تا راهنمایی جامع در این مورد در اختیار معلمان و مدرسان قرار گیرد. کتاب اضطراب امتحان در دانش آموزان به‌قلم سیداحمد زارع و فاطمه زارع بیدکی کوشیده تا در ۴ فصل به تعریف و تشریح ماهیت اضطراب، دسته‌بندی انواع آن و نیز ارائهٔ راهکارهایی برای غلبه و مدیریت بر آن بپردازد.

خواندن کتاب اضطراب امتحان در دانش آموزان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

معلمان و مربیان و مشاوران مدارس و نیز والدین دانش‌آموزان و کسانی که مباحث روان‌شناسی علاقه‌مندند، از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب اضطراب امتحان در دانش آموزان

«اضطراب امتحان اضطرابی کلی است که به نوعی اضطراب یا هراس اجتماعی خاص اشاره دارد. این نوع اضطراب فرد را نسبت به توانایی‌هایش دچار تردید کرده و توان او را برای مقابله با موقعیت امتحان، کاهش می‌دهد. فردی که دچار اضطراب امتحان شده است، مواد درسی را می‌داند اما شدت اضطراب وی مانع از آن می‌شود که معلومات خود را هنگام امتحان به ظهور برساند. معمولاً بین نمرات اضطرابی و امتحانی، یک رابطه‌ی معکوس معناداری وجود دارد. به این شکل که هر چه نمرهٔ اضطراب بالاتر باشد، نمرهٔ امتحان کم‌تر خواهد بود و هر چه نمرهٔ اضطراب پائین‌تر باشد، نمرهٔ امتحان بالاتر خواهد بود. این یک واقعیت است که افزایش اضطراب با کاهش کارآمدی تحصیلی مرتبط است. زیرا اضطراب به‌طور موقت کنش‌وری به‌هنجار (توانایی عقلی معمولی) فرد را دچار اختلال می‌کند به‌طوری که فرد مضطرب نمی‌تواند از توانایی‌های عقلی خود خوب استفاده کند. از این روی یا مطالب امتحانی را خوب نمی‌تواند به حافظه بسپارد یا این که اگر قبل از همه مطالب را یاد گرفته باشد، هنگام امتحان به او فراموشی دست می‌دهد و توان بازیابی مطالب آموخته‌شده را ندارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۲۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۷۲۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان