دانلود و خرید کتاب دیوان اولو عارف چلبی فریدون بن محمد اولو عارف چلبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیوان اولو عارف چلبی اثر فریدون بن محمد اولو عارف چلبی

کتاب دیوان اولو عارف چلبی

معرفی کتاب دیوان اولو عارف چلبی

کتاب «دیوان اولو عارف چلبی» نوشتۀ فریدون بن محمد اولو عارف چلبی و تصحیح توفیق هـ. سبحانی است و  انتشارات دوستان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب دیوان اولو عارف چلبی

اولو عارف چلبی، پسر بزرگ سلطان ولد و نوۀ مولانا بود. ازآنجایی‌که فرزندان قبل از اولو عارف چلبی از دنیا می‌رفتند، تولد او برای همه به‌خصوص مولانا بسیار شادی‌بخش بود. فاطمه خاتون بعد از وفات مولانا، شبی او در خواب می‌بیند که به او می‌گوید: «چرا برای خاطر من تا این حد ناراحت شده‌ای؟ اگر دنبال من می‌گردی، من درون گهوارۀ عارفم. مرا در آنجا جستجو کن انوار و اسرار من در کنار اوست».

اولو عارف چلبی، عارف و شاعر، متصوف و انسانی اندیشمند مانند پدرش در پیدایش و ترویج آیین مولویه نقش مهمی داشت. او به شهرهای مختلفی سفر کرد تا طریقت مولویه را اشاعه دهد. کتاب مناقب‌العارفین که شامل قدیمی‌ترین اطلاعات دربارۀ مولانا و مولویه می‌شود، به دستور اولو عارف چلبی نوشته شده است. مریدش، احمد افلاکی مناقب العارفین آن را تدوین کرد. دیوان اولو عارف چلبی که دکتر ابراهیم کنت و استاد دکتر محمد وانلی اوغلو آن را آماده کرده‌اند، نشان می‌دهد که او هم مانند مولانا سرشار از عشق به خدا و پیامبر بوده است. اشعار اولو عارف چلبی به زبان فارسی و در قالب غزل و رباعی سروده شده است. اشعار او ویژگی شعرهای شاعران تصوف را دارد و به موضوعاتی مانند عشق، وصال خداوند، عدم دلبستگی به دنیا می‌پردازد.

فهرست مطالب دیوان اولو عارف چلبی عبارت است از: «تقدیم»، «زندگانی اولو عارف چلبی»، «بررسی اسلوب دیوان اولو عارف چلبی»، «بررسی محتوای دیوان اولو عارف چلبی»، «موضوعات عمومی - اجتماعی در دیوان اولو عارف چلبی»، «موضوعات مربوط به دین در دیوان اولو عارف چلبی»، «موضوعات مرتبط با تصوف در دیوان اولو عارف چلبی»، «بعضی ملاحظات دربارۀ سخنانی در اشعار اولو عارف چلبی که افراطی به نظر می‌آیند»، «زبان و شیوۀ بیان در دیوان اولو عارف چلبی»، «آرایه‌های به‌کاررفته در دیوان اولو عارف چلبی»، «توصیف نسخه‌هایی که در آماده‌سازی دیوان اولو عارف چلبی مورد بررسی قرار گرفته است»، «شیوۀ به‌کاررفته در تدوین دیوان و روش ترجمه»، «کتابشناسی»، «آیات»، «نام‌ها»، «غزلیات» و «رباعیات»

خواندن کتاب دیوان اولو عارف چلبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به شعر کهن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دیوان اولو عارف چلبی

«اولو عارف چلبی از نظر منش نه شبیه پدر خود سلطان ولد و نه همانند جدش جلال‌الدین بود. او اندکی سلطان‌العلما و به مقدار زیادی شمس‌الدین تبریزی را به‌خاطر می‌آورد. از اولیایی بود که آشنایان به تصوف آن را جلالی می‌خوانند. بیش از حد حساس و فوق‌العاده تندمزاج و بسیار عجول بود. تقریباً هیچ مجلسی نبود که در آن حضور یابد و فتنه‌ای برپا نکند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۱۳۲,۰۰۰
تومان