دانلود و خرید کتاب اختلالات یادگیری آذر یوسفلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلالات یادگیری اثر آذر یوسفلی

کتاب اختلالات یادگیری

معرفی کتاب اختلالات یادگیری

کتاب «اختلالات یادگیری» نوشتۀ آذر یوسفلی است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. این کتاب به شناسایی و درمان اختلالات یادگیری کمک می‌کند.

درباره کتاب اختلالات یادگیری

ناتوانی یادگیری، عدم توانایی یادگیری مطالب و انجام یا اجرای فعالیتی در سطح متناسب بااستعداد یا هوش فرد است و بسیاری از دانش‌آموزان در طی دوران تحصیلی خود دچار افت تحصیلی می‌شوند و بسیاری از مربیان می‌خواهند بدانند که چرا کودکان ظاهراً باهوش نمی‌توانند در مدرسه خوب عمل کنند و متأسفانه تعداد چنین مواردی زیاد است. علت این مسئله بروز یک نوع آشفتگی در مسیر یادگیری آن‌ها است و به میزان هوش آنها ارتباطی ندارد. این مشکلات نه‌تنها باعث افت تحصیلی می‌شود بلکه در بسیاری مواقع به علت نداشتن آگاهی صحیح و درست معلمان و والدین سرزنش و تحقیر دانش‌آموزان را به دنبال دارد و سلامت روانشان را به خطر می‌اندازد.

بسیاری از اختلالات یادگیری قبل از ورود به دبستان قابل‌پیشگیری هستند و می‌توان با روش درست در مدت کوتاهی مشکلات را شناسایی و درمان کرد. اما اگر معلمان و مربیان دانش و مهارت کافی را نداشته باشند ممکن است بسیاری از اختلالات قابل‌حل، در کودک تثبیت شود بنابراین بسیار مهم است که معلمان، مشاوران و حتی والدین نسبت به راهبردهای مفید و اثربخش جهت شناسایی و درمان اختلالات آگاهی پیدا کنند. کتاب اختلالات یادگیری به این امر مهم کمک می‌کند. 

کتاب اختلالات یادگیری شامل ۵ فصل می‌شود. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: اختلال یادگیری چیست؟»، «فصل دوم: اختلال خواندن»، «فصل سوم: اختلال ریاضی»، «فصل چهارم: اختلال بیان نوشتاری» و «فصل پنجم: اختلال یادگیری غیرکلامی».

خواندن کتاب اختلالات یادگیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ روان‌شناسی و همچنین مربیان و مشاوران  کودکان و نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اختلالات یادگیری

«اختلال یادگیری اختصاصی در کودکان یک اختلال عصبی رشدی است که بر اثر تعامل عوامل ارثی و محیطی مؤثر بر توانایی مغز در ادراک یا پردازش مؤثر اطلاعات کلامی یا غیرکلامی تأثیر می‌گذارد. مشخصۀ این اختلال مشکلات پایدار در زمینۀ یادگیری مهارت‌های تحصیلی مربوط به خواندن، بیان نوشتاری و ریاضیات است که در اوایل کودکی شروع می شود و با توانایی هوشی کلی کودک هم‌خوانی ندارد. براي کودکان دچار اختلال یادگیری اختصاصی اغلب همگامی با همسالان در برخی دروس دشوار است. درحالی‌که ممکن است در برخی دروس دیگر عملکرد عالی از خود بروز دهند. مهارت‌های تحصیلی که ممکن است در اختلال یادگیری اختصاصی مختل شوند عبارت‌اند از خواندن روان تک‌واژه‌ها و جملات، بیان نوشتاری و هجی‌کردن و محاسبه و حل مسائل ریاضی. اختلال یادگیری اختصاصی منجر به عدم پیشرفت کودک می شود در حدی که بر اساس توان کودک و نیز فرصت‌های یادگیری او قابل‌توجیه نیست»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۶۸۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان