دانلود و خرید کتاب مدیریت کلاس درس در مدارس ابتدایی جاسم احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت کلاس درس در مدارس ابتدایی اثر جاسم احمدی

کتاب مدیریت کلاس درس در مدارس ابتدایی

معرفی کتاب مدیریت کلاس درس در مدارس ابتدایی

کتاب مدیریت کلاس درمدارس ابتدایی نوشتهٔ جاسم احمدی ویژه دانشجومعلمان و معلمان و مدیران مدارس ابتدائی است که در انتشارات آزادی قلم چاپ شده است. فنون مدیریت کلاس به وسیلهٔ عوامل مشخص کننده موقعیت معلم و دانش‌آموز اندازه‌گیری می‌شوند و نگرش‌های دانش‌آموزان درکلاس رسمی و رشد آنان با مهارت‌های مدیریتی معلم در کلاس توسعه می‌یابد. گرچه کارایی معلم براساس نگرش، نیات و شخصیت از یک سو و همه جانبه بودن او براساس مهارت در توانمند‌سازی دانش‌آموزان از سوی دیگر سنگ بنای مدیریت کلاس درس است، اما معلم به مهارت‌ها و فنونی سازمان‌دهنده نیاز دارد تا شرایط بهینه‌ای را برای تحقق یادگیری خلق کند. مدیریت کار‌آمد معلمان و ایجاد شرایط لازم برای تسهیل در امر یادگیری در کلاس که مطابق نیازها و ویژگی‌های فراگیران باشد، لازمهٔ جامعهٔ امروزی و راه‌گشای بسیاری از مشکلات نوجوانان است. اینکه در فضای آموزش فعلی به جای اینکه به دانش‌آموزان توصیهٔ نظم و انضباط شود، باید به معلمان یادآوری گردد که در ادارٔ کلاسشان از روش‌های مدیریتی نوین استفاده گردد. و معلمان با توانمندی مدیریتی خود می‌توانند پایگاه و منزلت واقعی خود را حفظ کنند.

درباره کتاب مدیریت کلاس درمدارس ابتدایی

امروزه، نظام‌های آموزشی برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده خود از عوامل گوناگونی بهره می‌گیرند. یکی از اساسی‌ترین عواملی که قسمت اعظم تحقق هدف‌های مذکور در گرو آن است، معلمان و شیوه عمل آنها در مدارس و کلاس‌های درس است، به‌طوری که همه فعالیت‌های آموزشی و سرمایه‌گذاری‌هایی که در امر آموزش‌‌و‌پرورش صورت می‌گیرد به‌دلیل حضور معلمان در کلاس درس و تحقق تدریس مطلوب است، زیرا با این امر است که تمامی هدف‌های آموزش و پرورش تحقق می‌یابد. اساسی‌ترین عنصر در تدریس مطلوب را می‌توان مدیریت کلاس در نظر گرفت. مدیریت کلاس یکی از چالش‌های اصلی و اساسی معلمان امروز محسوب می‌شود، به‌طوری که طبق یکی از گزارش‌های مؤسسه بین‌المللی آموزش و پرورش در سال ۲۰۰۴ حدود یک سوم معلمان در پنج سال اولیه تدریس خود از امر تدریس و شغل معلمی دست می‌کشند و آن را رها می‌کنند. این مؤسسه خاطر نشان می‌کند که کمبود مهارت، آسودگی، و اطمینان در مدیریت کلاس دلایلی بودند که معلمان برای ترک شغل و حرفه خود عنوان کرده‌اند.

پیشرفت هر جامعه ای به چگونگی کیفیت آموزش و پرورش آن جامعه بستگی دارد. آموزش و پرورش اگر راه دموکراسی و روش علمی پیش گیرد زمینهٔ ایجاد جامعه‌ای پیشرفته را مهیا می‌سازد. به منظور رسیدن به این دموکراسی، رعایت قانون و نظم و ایجاد نگرش مثبت در این زمینه و اعمال آن توسط افراد یک جامعه، به‌خصوص متو لیان امر خطیر تعلیم و تربیت، ضرورت می یابد. در این مقاله، سعی بر این است که به موارد زیر پرداخته شود:

- اهمیت و ضرورت نظم و انضباط در کلاس

- روش تدریس مناسب

- راه ها و فنون ایجاد نظم کلاس و یا مدیریت کلاس

- ویژگی های رفتاری و اخلاقی یک معلم و رابطه ی آن با ایجاد نظم کلاس

کتاب مدیریت کلاس درمدارس ابتدایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به معلمان و مسئولین شاغل در مدارس ابتدایی پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان