دانلود و خرید کتاب نبوی آنلاین سید ابراهیم نبوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نبوی آنلاین اثر سید ابراهیم نبوی

کتاب نبوی آنلاین

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نبوی آنلاین

«نبوی‌آن‌لاین» گزیده نوشته‌های سید ابراهیم نبوی(-۱۳۳۷) منتقد سیاسی و طنزنویس است. او به عنوان روزنامه‌نگار سال‌های زیادی در ایران فعالیت کرد. کتاب حاضر گزیده‌هایی از نوشته‌های ابراهیم نبوی در قالب وب‌سایت است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

در راستای اینکه ایران عزیز همواره از ابتدای طول تاریخ تا همین امروز که اواسط طول تاریخ است و علی‌رغم اینکه مورد هجوم اقوام خارجی - و بعضاً داخلی - بوده و خواهد بود، اما همواره تسامح و تساهل در آن ریشه داشته است، برخی دلایل تاریخی و جغرافیایی تسامح به شرح زیر عنوان می‌گردد. برخی ازاین دلایل در ۲۵۰۰ سال گذشته، برخی در ۲۵۰ سال گذشته و برخی در ۲۵ سال گذشته موجود بوده یا هست.

۱) تنبلی: یکی از مهم‌ترین دلایل تسامح و تساهل این است که چون حال و حوصله برای برخورد شدید نداریم، دموکرات می‌شویم.

۲) مشکل زبان: در این مملکت اقوام مختلفی با زبان‌های مختلف زندگی می‌کنند. بعضی از این اقوام یا گروه‌های اجتماعی گاهی اوقات به ما حرف‌هایی می‌زنند که معنی آن را نمی‌فهمیم و ما هم حرف‌هایی می‌زنیم که آنها معنی آن را نمی‌فهمند، بنابراین بعد از یک مدت جر و بحث می‌گوییم: باشد، هر کاری دلت می‌خواد بکن.

۳) مشکل تصمیم‌گیری: در این مملکت معمولاً هیچ تصمیم مهمی در فاصلۀ کمتر از یک قرن گرفته نمی‌شود؛ مثلاً الآن حدود ۹۶ سال است که ما قصد داریم قانون در مملکت اجرا کنیم. یا مثلاً متروی تهران ۵۰ سال طول می‌کشد تا کشیده شود. یا اجرای قانون شوراها ۲۲ سال طول می‌کشد. در اثر انتظار معمولاً ملّت دچار شکیبایی و تحمل می‌شود و تسامح و تساهل به‌وجود می‌آید...

نظرات کاربران

r.g
۱۳۹۶/۰۲/۲۳

امان از دست این طاقچه تخفیف نمیده نمیده وقتیم میده فصل نمابشگاه کتاب میده که همه پولمون تو نمایشگاه تموم میشه!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۲۲۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان