دانلود و خرید کتاب مامان، بابا چرا حالم خوب نیست؟ داود ماه زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مامان، بابا چرا حالم خوب نیست؟ اثر داود ماه زاده

کتاب مامان، بابا چرا حالم خوب نیست؟

معرفی کتاب مامان، بابا چرا حالم خوب نیست؟

کتاب مامان، بابا چرا حالم خوب نیست؟ نوشتۀ داود ماه زاده است. نشر مهاجر این کتاب راهنما را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب مامان، بابا چرا حالم خوب نیست؟

کتاب مامان، بابا چرا حالم خوب نیست؟ نوشتۀ داود ماه زاده و نتیجهٔ تلاشی است که طی ۲۵ سال تجربۀ آموزشی و درمانی در کنار مطالعات و تحقیقات پیوستهٔ علمی و روان‌شناختی، در اختیار شما قرار گرفته است. متاسفانه بیشتر والدین یا حتى متخصصان کودک، توجه و تمرکزشان بیش از کودکان بر کارهای روزمره و مشغولیات شخصی خودشان است. آن‌ها بیشتر به کارهای خودشان واکنش نشان می‌دهند، تا فکر کردن به آینده سالم فرزندانشان. همین سهل انگاری باعث می‌شود دیگر فرصت و انرژی کافی برای پرداختن به فرزندانشان را نداشته باشند. در این کتاب نویسنده این مسائل و مشکلات را ریشه یابی، پیشگیری و درمان می‌کند.

به همین دلیل ممکن است برخی مسائل علمی و حقایقی که در این کتاب بدانها اشاره خواهد شد برخی از افراد را ناراحت و یا حتی عصیانی کند. ممکن است برخی کتاب را به کناری بیاندازند و دیگر به آن مراجعه نکنند ولی بالعکس، مطمئن هستم که بیشتر والدین و افراد مسئول و شجاع، این نکات ضعف را که نشانگر ضعف كل بشریت است را مورد بررسی و تفکر قرار خواهند داد و در آرامش درباره آنها تصمیم خواهند گرفت و در پایان کتاب بدرستی قضاوت خواهند کرد.

خواندن کتاب مامان، بابا چرا حالم خوب نیست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب به تمام والدین پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مامان، بابا چرا حالم خوب نیست؟

«حتی متخصصان، کودک توجه و تمرکزشان بیش از کودکان بر کارهای روزمره و مشغولیات شخصی خودشان است و بیشتر به این موضوعات واکنش نشان می‌دهند تا به فکرکردن یا به‌تصویرکشیدن آینده سالم و پر بار فرزندانشان کارهای بی پایانی که به‌اصطلاح خودشان ضروری‌تر از مشکلات فرزندانشان محسوب می‌شود و مجبورند که شبانه‌روز درگیر آن باشند و همین سهل‌انگاری باعث می‌شود دیگر فرصت و انرژی کافی برای پرداختن به فرزندانشان را نداشته باشند.

به همین دلیل ممکن است برخی مسائل علمی و حقایقی که در این کتاب بدان‌ها اشاره خواهد شد برخی از افراد را ناراحت و یا حتی عصیانی کند. ممکن است برخی کتاب را به کناری بیندازند و دیگر به آن مراجعه نکنند؛ ولی بالعکس، مطمئن هستم که بیشتر والدین و افراد مسئول و شجاع این نکات ضعف را که نشانگر ضعف کل بشریت است را مورد بررسی و تفکر قرار خواهند داد و در آرامش درباره آنها تصمیم خواهند گرفت و در پایان کتاب به‌درستی قضاوت خواهند کرد.

چرا افراد ازدواج می‌کنند و خانواده‌های جدیدی را تشکیل می‌دهند؟ چرا یک زن یا مرد تصمیم می‌گیرند به یکدیگر بپیوندند و فرزندان جدیدی را پرورش دهند؟ چه چیزی ما را به چنین انتخابی وادار می‌کند؟ آیا این واقعاً یک تصمیم آزادانه و آگاهانه است؟ یا تنها یکی از حربه‌های پنهان غریزه بقا و حیات است؟

پاسخ این سؤال ابعاد گسترده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد حوزه‌هایی همچون ارزش خانواده فرد و گروه اهداف متفاوت افراد در این باره دیدگاه و باورهای کهن و ناخودآگاه جمعی پیروی از سنن اجتماعی و فرهنگی کسب امتیاز در جامعه احساس بلوغ و ده‌ها موضوع دیگر که مجموعه این انگیزه‌ها وابسته به این اقدام مهم از سوی مرد و زن در هر فرهنگ یا سرزمینی است.

پاسخ صحیح به این سؤال و تفکر انتقادی در باب آن برای هر مرد و زنی ضروری است. به‌خصوص برای افرادی که یا هنوز ازدواج نکرده‌اند یا تصمیمی برای فرزند آوری نگرفته‌اند و یا پیش از باردارشدن در شرایط جدایی و متارکه هستند.

این پاسخ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگرچه همه مردم به دلایل مختلفی از جمله ازدواج اجباری عشق شور و اشتیاق امنیت ایجاد وضعیت بهتر فرار از فشارهای خانواده و محیط امید برای بهترشدن شرایط زندگی انجام یک سنت قابل‌احترام از سوی جامعه گریز از تنهایی عدم خود و اهداف زندگی و صدها موضوع دیگر ازدواج می‌کنند ولیکن تمام این دلایل غیرواقعی و کاذب به یک نکته مهم اشاره دارند و آن این است که از دیدگاه ایشان ازدواج یک نهاد اساسی و اجباری در همه جوامع است که هیچ گریزی از آن نیست.»

نظرات کاربران

دينا
۱۴۰۲/۱۱/۰۷

متاسفانه ذهن آشفته نویسنده باعث شده انتقال مطلب خیلی سخت انجام بشه، از اول تا آخر صفحه میخونید اصلا نمیفهمید نویسنده چی میخواد بگه تکرار و تکرار، افراد علمی و دانشگاهی در ایران متاسفانه فکر میکنند هر چی سخت تر

- بیشتر
کاربر 7092852
۱۴۰۲/۰۹/۱۲

کتاب کاملیه ، برای تربیت فرزندان , لازمه هر پدر مادری همچنین کتابی رو بخونه ، با تشکر از آقای ماهزاده نویسنده ی کتاب

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

حجم

۲۷٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

قیمت:
۱۸۰,۰۰۰
تومان