دانلود و خرید کتاب بلندی های بادگیر امیلی‌جین برونته ترجمه فروزنده دولت یاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بلندی های بادگیر اثر امیلی‌جین برونته

کتاب بلندی های بادگیر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بلندی های بادگیر

کتاب «بلندی های بادگیر» نوشتۀ امیلی‌جین برونته و ترجمۀ فروزنده دولت یاری و ویراستۀ نسرین نظری راد است و انتشارات آتیسا آن را منتشر کرده است. بلندی‌های بادگیر یکی از معروف‌ترین آثار کلاسیک جهان است. 

درباره بلندی های بادگیر

بلندی‌های بادگیر یک رمان عاشقانه است. داستان با ورود شخصی به نام لاک‌وود،‌ مستأجر جدید آقای هت کلیف به خانه‌اش شروع می‌شود اما او از این آشنایی با صاحبخانه‌اش چندان خوشحال نیست و به نظرش آقای هت کلیف مردی است که رفتار دوستانه ندارد و احتمالاً با او مشکلاتی پیدا خواهد کرد. آقای لاک‌وود خدمتکاری به نام الن دارد و شخصیت الن درواقع راوی زندگی و سرگذشت هت کلیف می‌شود و توضیح می‌دهد چگونه یک عشق زندگی ۲ خانواده را خراب می‌کند. بلندی‌های بادگیر داستان عشق و انتقام است. عشق کاترین ارنشاو و هت کلیف که پدر کاترین او را روزی در دوران کودکی کاترین، با خود به خانه‌ آورد و بعد از مرگ پدر،‌ با رفتارهای زشت و تحقیرآمیز برادر کاترین روبه‌رو می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مهم کتاب بلندی‌های بادگیر این است که از همان فصل آغازین خواننده را جذب می‌کند و او را به دل داستان می‌کشاند. همچنین این کتاب به دلیل خوش‌خوان بودنش هم خوانندگان معمولی و عادی را راضی می‌کند و هم خوانندگان حرفه‌ای که متوجه پیچیدگی‌های روایی داستان می‌شوند و برای هر سنی در هر زمانی خواندنی است. اکنون نیز باگذشت بیش از ۱۰۰ سال از انتشار، همچنان یجزو پرمخاطب‌ترین کلاسیک‌های جهان محسوب می‌شود. برونته همچنین در این رمان جامعۀ اشرافی و طبقاتی انگلستان را به زیبایی به تصویر می کشد.

خواندن کتاب بلندی های بادگیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به رمان‌های خارجی و همچنین دوستداران آثار کلاسیک پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ امیلی‌جین برونته

امیلی برونته در سال ۱۸۱۸ در ثورتن یورک‌شر انگلستان متولد شد. او و خواهرانش شارلوت برونته و آن برونته، فرزندان پاتریک برونته بودند که به‌عنوان پیشوای روحانی در منطقه فعالیت و خدمت می‌کرد. امیلی برونته کتاب مشهورش، بلند‌ی‌های بادگیر با استفاده از تجربیات خودش و افزودن چاشنی تخیل و هنر نویسندگی در سال ۱۸۴۷ منتشر ساخت. ویژگی متمایزکننده این رمان در زمان انتشارش لحن شاعرانه و دراماتیک بیان آن، عدم توضیح از نویسنده و ساختار غیرمعمولش بود. امیلی برونته در ۱۹ دسامبر ۱۸۴۸، یک سال پس از انتشار کتابش و در سن ۳۰سالگی به دلیل ابتلا به بیماری سل از دنیا رفت.

بخشی از کتاب بلندی های بادگیر

«هم اکنون از ملاقات با صاحبخانه‌ام بازگشته‌ام، همسایه‌اي گوشه‌گیر که گمانم با او به مشکل بخورم. بی‌تردید، این ناحیه زیباست. به نظرم در تمام انگلستان نمی‌توانستم مکانی تا این حد دور از هیاهوي شهر بیابم. اینجا، بهشت کامل افراد مردم‌گریز است. من و آقاي هیت ‌کلیف زوج مناسبی براي تقسیم این انزوا هستیم. آقاي هیت کلیف به‌راستی یک نجیب‌زاده است! زمانی که با اسب به سمتش می‌رفتم و او نیز از زیر ابروانش، با چشمان سیاهش به من می‌نگریست و انگشتانش را سایه‌بان چشمانش کرده بود، از احساسم نسبت به خودش خبر نداشت. هیت کلیف درحالی‌که انگشتانش را در جیب جلیقه‌اش فروبرده بود همان جا ایستاد تا ابتدا من صحبت را آغاز کرده و خودم را معرفی کنم.»

معرفی نویسنده
امیلی‌جین برونته

امیلی برونته از نویسندگان ادبیات کلاسیک جهان است که با آفریدن یگانه کتابش، بلندی‌های بادگیر یا همان عشق هرگز نمی‌میرد، در جهان شناخته می‌شود. او و خواهرانش، شارلوت برونته و آن برونته نیز همگی از نویسندگان ادبیات کلاسیک هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان