دانلود و خرید کتاب روش تحقیق کیفی، ۱۰۰ سوال و پاسخ لیزا ام. گیون ترجمه زهرا چهارباغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش تحقیق کیفی، ۱۰۰ سوال و پاسخ اثر لیزا ام. گیون

کتاب روش تحقیق کیفی، ۱۰۰ سوال و پاسخ

معرفی کتاب روش تحقیق کیفی، ۱۰۰ سوال و پاسخ

کتاب روش تحقیق کیفی، ۱۰۰ سوال و پاسخ نوشتهٔ لیزا ام. گیون و ترجمهٔ زهرا چهارباغی، امیر دانا و فرزانه فتحعلی پور است. نشر ویراست این کتاب در حوزهٔ روش تحقیق و علوم اجتماعی را منتشر کرده است.

درباره کتاب روش تحقیق کیفی، ۱۰۰ سوال و پاسخ

لیزا ام. گیون هدف خود را از نگارش کتاب روش تحقیق کیفی، ۱۰۰ سوال و پاسخ ترسیم بعضی از مضامین اصلی و مرکزی می‌داند که کارهای پژوهش کیفی را شکل می‌دهد. اگر از این کتاب به عنوان مکملی برای سایر مطالعات خود استفاده کنید، می‌توانید به دیدگاهی جامع از پژوهش کیفی برسید. این کتاب روی سؤالات کلیدی و پرتکراری تمرکز دارد که پژوهشگران در زمان طراحی و اجرای پژوهش کیفی می‌پرسند. پاسخ‌ها به صورت بین‌رشته‌ای و با توجه به روش‌شناسی‌های مختلف طراحی شدند تا رهنمودی را برای مضامین برجسته‌تری فراهم سازند که تمام پژوهشگران باید در نظر بگیرند. این کتاب در نه بخش طراحی شده است که عنوان بخش‌های آن عبارت است از «ماهیت پژوهش کیفی»، «مسائل اخلاقی در پژوهش کیفی»، «طراحی پژوهش کیفی»، «اطمینان از دقت در طراحی پژوهش کیفی»، «روش‌شناسی و روش‌ها»، «پژوهش آمیخته شامل رویکردهای کیفی»، «گردآوری دادهٔ کیفی»، «انجام تحلیل کیفی» و «نگارش پژوهش کیفی».

خواندن کتاب روش تحقیق کیفی، ۱۰۰ سوال و پاسخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان علوم اجتماعی و پژوهشگران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روش تحقیق کیفی، ۱۰۰ سوال و پاسخ

«بسیاری از پژوهشگران کیفی افرادی را استخدام می‌کنند تا به آنها در گردآوری داده و سایر مراحل پژوهش کمک کنند. به عنوان مثال، در پروژه‌های چند منطقه‌ای بزرگ، این کار شاید با پشتیبانی تیمی از دستیاران، افراد فنی یا پژوهشگران حرفه‌ای ممکن نشود. یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پژوهشگران کیفی، تحلیل داده است که همراستا با گردآوری داده پیش می‌رود، بنا به این دلایل، پژوهشگران باید در تمام مراحل کارهای پژوهشی همکاری کنند تا رهنمود استخدام کارمندان را انجام دهند، گردآوری و تحلیل داده باید به صورت مناسبی صورت بگیرد. حتی وقتی که تحلیل و گردآوری داده در مراحل مجزا طراحی شود، ماهیت کار به تفکر، مستندسازی و تحلیل اولیه در نخستین مراحل گردآوری داده نیاز دارد.

وقتی کارمندان استخدام می‌شوند، محققان باید ماهیت کار را درک کرده و کارمندان را پیرامون استراتژی‌های مناسب برای ثبت تصمیمات در این زمینه مشورت دهند. به عنوان مثال، مرورکننده‌ای که استخدام می‌شود، باید درک مشخصی از اهداف پروژه داشته باشد تا بتواند تطابق‌هایی را با رهنمود مصاحبه در لحظه انجام دهد. تیم مصاحبه‌کنندگان باید به صورت مرتب یادداشت‌ها و تصمیماتشان در آن زمینه را با هم به اشتراک بگذارند تا بین اعضا تطابق صورت گیرد. رونویسی مصاحبه‌ها به فردی واگذار می‌شود تا نظرات صوتی را به رونویسی‌های متنی تبدیل کند و این کار اگر همراه با گردآوری داده صورت گیرد، بسیار سریع‌تر خواهد بود. اگرچه، تحلیل اولیه‌ای که پژوهشگر در زمان رونویسی انجام می‌دهد از دست می‌رود، با اینکه زمان برگشت و تکمیل رونویسی‌ها کاهش می‌یابد. به صورت مشابه، اگر رونویس مصاحبه را تکمیل نکند، شاید جزئیات خاص (مانند سرواژه‌ها) در اسناد رونویسی شده به درستی ثبت نشوند.

با وجود این محدودیت‌ها، هیچ شکی نیست که استخدام افراد در فرآیند گردآوری داده در بسیاری از پروژه‌ها یک استراتژی مناسب و مفید است. پژوهشگران باید این محدودیت‌ها را درک کنند و باید برنامه‌های احتمالی را توسعه دهند تا چالش‌های استخدام کارمندان فعلی را مدیریت کنند. آن‌ها عبارتند از:

- آموزش کارمندان استخدام شده. گردآوری و تحلیل داده فعالیت‌هایی پیچیده هستند که به ملاحظاتی متفکرانه پیرامون اهداف پژوهش در مرحله اجرای مطالعه نیاز دارند. کارمندان باید از اهداف پروژه آگاه باشند و ارتباطی ثابت با تیم پژوهش داشته باشند تا مطمئن شوند که هر فردی از تغییر در تمرکز یا سایر مسائل ضروری با افشا مطالعه آگاه هستند. آموزش کارمندان در زمینه استفاده از روش‌های خاص (مانند اینکه چطور در طول مصاحبه، توافق ایجاد کنند)، همچنین شناسایی مسائل تحلیلی اصلی (مانند وقتی که به تغییر در راهنمای مصاحبه نیاز باشد) زمان‌بر هستند و باید در طول پروژه انجام شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۳۰۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۹۶,۰۰۰
تومان