دانلود و خرید کتاب یادداشت های یک سفر غیرقانونی سیدعلی کاشفی خوانساری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یادداشت های یک سفر غیرقانونی اثر سیدعلی کاشفی خوانساری

کتاب یادداشت های یک سفر غیرقانونی

انتشارات:احیاء
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب یادداشت های یک سفر غیرقانونی

«یادداشت‌های یک سفر غیرقانونی» به قلم سیدعلی کاشفی خوانساری (متولد ۱۳۵۰) روایت پُر افت‌وخیز و سراسر امید و ناامیدی از سفر غیرقانونی به کربلای معلا در دوران حیات و حکومت صدام‌حسین است. این نوشته‌ها پیش از این به‌صورت نوبه‌ای در هفته‌نامۀ «مهر» حوزه‌هنری سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شده است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «یکشنبه‌شب گفتند که فردا مسافر هستید و ما هم یک‌روزه، هرچه وعده و جلسه و قول‌وقرار بود به‌هم زدیم و کارها را به همکاران سپردیم و از دوشنبه عصر آمادۀ سفر شدیم. بهتر است خلاصه بگویم. جان کلام آنکه دوشنبه گذشت و ما نرفتیم. سه‌شنبه و خاک‌سپاری مرحوم حکیم گذشت و ما نرفتیم. چهارشنبه، خسته و عصبی راهی اهواز شدیم، بلکه فرجی بشود. مسئولان فرهنگی و نظامی استان در احترام و پذیرایی سنگ‌تمام گذاشتند؛ اما چهارشنبه هم گذشت و ما نرفتیم. معلوم نبود گیر کار کجاست. خیلی‌ها دنبال کارمان بودند؛ اما انگار قسمت نبود که برویم. کم مانده بود اسم این یادداشت‌ها را بگذارم «یادداشت‌های سفری که نرفتیم». حافظ هم که سر لج افتاده بود. هر بار سراغش‌ می‌رفتیم، یکی از آن غزل‌های نمی‌شود و نرود و نخواهد شد تحویلمان می‌داد. تلفن‌زدن به این‌‌وآن را شروع کردیم. هرکس هرچه پارتی و آشنا و رابطه داشت، رو کرد. راستش خدا حسابی رو‌یمان را کم کرد. رسماً به غلط‌کردن افتادیم. بدجوری حالی‌مان کردند که دستگاه امام‌حسین (علیه‌السلام) پارتی‌بردار نیست...»

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۸/۰۹

لحن نویسنده برای یک زائر کربلا لحن مناسبی نیست به نظر من ، انواع و اقسام فعل حرام هم در این سفر توسط زائران صورت گرفته نظیر دروغگویی و رشوه دادن . احادیث حضرات معصومین علیهم السلام در مورد دروغ و رشوه

- بیشتر
s.latifi
۱۳۹۷/۰۸/۰۹

عجب! سفر مستحب و این همه عمل حرام؟! برام قابل درک نیست ... سفرنامه هم کامل نبود.

Ahmad Zahedi
۱۳۹۹/۱۰/۲۶

جالب، خواندنی و گاهی طنز کتابچه ای که کلا چهل دقیقه وقت می گیرد و حال و هوای عراق بعد از صدام را در حد خودش توصیف می کند.

Fr R
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

خوندن و نخوندنش خیلی فرقی نداشت

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان