دانلود و خرید کتاب شهید دکتر فتحی شقاقی کسری صادقی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب شهید دکتر فتحی شقاقی

کتاب حاضر درباره زندگی و مبارزات و اندیشه‌های شهید دکتر فتحی شقاقی، نوشته کسری صادقی‌زاده است که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است. 

درباره کتاب شهید دکتر فتحی شقاقی

شهید فتحی شقاقی، رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین، یکی از رهبران مبارزی است که با الگو گرفتن از اندیشه‌ها و شیوهٔ رهبری امام‌خمینی (ره)، به مبارزات ملت فلسطین هویت اسلامی بخشید و تنها راه نجات این کشور را در استمرار همین روش می‌دانست. کتاب حاضر کوششی برای شناخت سیر زندگی، مبارزات و اندیشه‌های شهید فتحی شقاقی است که اکنون خود می‌تواند الگویی برای جوانان مبارز برای ادامهٔ راه آغازشده توسط وی باشد.سرانجام شهید دکتر فتحی شقاقی در جزیره مالت به دست سازمان تروریستی موساد به شهادت رسید.

خواندن کتاب شهید دکتر فتحی شقاقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندا به تاریخ معاصر، تاریخ فلسطین و علاقه‌مندان به خواندن سرگذشت‌نامه را به خواندن کتاب شهید دکتر فتحی شقاقی دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب شهید دکتر فتحی شقاقی

 فتحی شقاقی سه سال پس از شکست سال ۱۹۴۸ در اردوگاه پناهندگان فلسطینی در رفح واقع در نوار غزه، در خانواده‌ای فقیر، چون دیگر آوارگان فلسطینی، دیده به جهان گشود. پدر او کارگر متدینی بود که در عین حال امام جماعت دهکده را نیز برعهده داشت. خانوادهٔ او از دهکدهٔ زرنوقه در نزدیکی «یافا» آمده بود؛ شهری که کهن‌ترین و زیباترین شهر فلسطین اشغالی است.۴۸ شقاقی پانزده ساله بود که مادرش را از دست داد و تحصیلات دبیرستانی را در مدارس منطقهٔ غزه، که شاهد اولین فعالیت‌های سیاسی او بود، به پایان رسانید. فعالیت‌های سیاسی او پس از شکست ۱۹۶۷ بیشتر شد و به گفتهٔ خود شقاقی در یکی از گفتارهای مطبوعاتی‌اش، او پیش از سال ۱۹۶۷ در مدرسه دست به فعالیت سیاسی زده و در موضوعات درس انشاء در دورهٔ راهنمایی و دبیرستان، با طرح مسائل سیاسی، توجه معلمان را به خود جلب نمود تا اینکه در سخنرانی‌های صبحگاهی به‌ویژه زمانی که جنبهٔ ملی‌گرایی داشت شرکت نموده و ضمناً در تهیهٔ روزنامه‌های دیواری در مدرسه مشارکت می‌کرده است. او می‌گوید: «بدون شک گرایشات ناصریسم در آن زمان که به اوج خود رسیده بود، ما را تحت تأثیر قرار داد و من شدیداً به عبدالناصر به عنوان یک شخصیت و یک رهبر عرب، علاقه‌مند شدم، به همین علت بود که کمونیست نشدم و از سویی [به علت] برداشت‌ها و گرایش‌های سیاسی زودهنگام، من مجذوب شعارهای برابری بشر شدم که کمونیست‌ها آن را طرح می‌کردند و این شعارهای مساوات مرا بر آن داشت که در زمینهٔ کمونیسم به تحقیق بپردازم تا اینکه [به] کتاب «حقیقت کمونیسم» از سری انتشارات «گزیده‌هایی برای شما» که وزارت ارشاد مصر آنها را منتشر کرد دست یافتم. با مطالعهٔ مقدمهٔ این کتاب که جمال عبدالناصر آن را نوشته و شدیداً به کمونیسم حمله کرده بود من از ادامهٔ تحقیق و تفکر در زمینهٔ کمونیسم منصرف شدم و فعالیت‌ها و گرایش‌های سیاسی من منحصراً ناصریسم گردید. در سال ۱۹۶۶ با همکاری دو تن از دوستان و برادران بزرگ‌تر از خودم اولین تشکیلات سیاسی خود را بنیان نهادیم که طبعاً این تشکیلات ساده زیر چتر ناصریسم بود و ما در آنجا براساس روش ناصر با تحزب مبارزه می‌کردیم و برای همکلاسی‌های دبیرستانی خود زمینه‌ای فراهم نمودیم تا آنان نیز از گرایشات حزبی دست بردارند. این گروه تشکیلاتی همچنان کوچک ماند تا اینکه در اثر مشکلات و پیچیدگی‌های مراحل بعدی منحل و متلاشی گردید؛ گرچه دوستانی که در تأسیس آن شرکت داشتند بعدها به تمایلات اسلامی روی آوردند»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱۲۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان