دانلود و خرید کتاب تا نیمه‌ی راه (خاطرات شفاهی خدیجه میرشکار اولین زن اسیر ایرانی) ابوالقاسم علیزاده (آل یاسر)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تا نیمه‌ی راه (خاطرات شفاهی خدیجه میرشکار اولین زن اسیر ایرانی) اثر سید خلیل حسینی عطار

کتاب تا نیمه‌ی راه (خاطرات شفاهی خدیجه میرشکار اولین زن اسیر ایرانی)

معرفی کتاب تا نیمه‌ی راه (خاطرات شفاهی خدیجه میرشکار اولین زن اسیر ایرانی)

«تا نیمه‌ی راه» خاطرات شفاهی خدیجه میرشکار اولین زن اسیر ایرانی جنگ تحمیلی ایران و عراق است که ابوالقاسم علیزاده (آل یاسر) از راه مصاحبه با خانم میرشکار، آنها را گردآوری و بازنویسی کرده‌است: چشمان پر از اشک خدیجه قادر هستند دفترچه آبی را مرور بکند و این معجزه چشم است تا شاید برای لحظه‌ای آرام بگیرد، دفترچه آبی ورق می‌خورد و خدیجه به صفحه‌ای خیره می‌شود که در آن فقط نوشته است: جمعه. اول فروردین. سال ۱۳۳۷. خیابان فرهنگ، بستان ناخواسته با خواندن تاریخ تولد، لبخند صورتی رنگی حالش را بیش از پیش بهتر می‌کند، فروردین ۱۳۳۷ یادآور تولد دختری است که بی هیچ تصویری از آینده‌ی خویش در شهر مرزی بستان متولد می‌شود. او مثل تمام بچه‌های بستان هیچ خبری از آینده خویش ندارد، اما حالا افسوس گذشته را می‌خوردکه چرا از دوران کودکی خودش، چیزی را به یاد ندارد و با حسرت می‌گوید: - ای‌کاش دفتر یادداشت روزانه‌ای داشتم که در آن حتی کوچکترین اتفاقات روزمره‌اش را نوشته بودم.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۲/۰۳

این کتاب رو در جای دیگری خواندم و در عرض چند ساعت با قهرمان داستان همراه شدم از سوسنگرد تا بغداد خدا رحمت کند شهید حبیب شریفی ، شوهر راوی کتاب را و اولین فرمانده شهید جنگ تحمیلی رشادت های این بزرگواران باید

- بیشتر
Barzegar:)
۱۳۹۹/۰۶/۱۳

با کتاب -من زنده ام- بیشتر ارتباط گرفتم.

کاربر ۱۶۴۸۹۷۶
۱۳۹۹/۰۴/۲۲

خیلی عالی وتاثیرگذاربودولی حوادث زمان اسارت خیلی خلاصه بودجاداشت به خاطرات بعدازاسارت هم بیشتراشاره می شد. امیداست قدردان شهداواسرای عزیزمان باشیم.

میرزا ابراهیم
۱۴۰۰/۱۰/۰۷

روایتی از درد و رنج یک بانوی ایرانی از جنگ.

maryam.a
۱۳۹۹/۰۱/۲۷

کتاب خوبی بود ولی بنظرم آخرش خوب تمام نشد.کاش لحظه رویارویی با خانواده ی خدیجه بعد از آزادی هم نوشته شده بود.من خیلی منتظر خوندن اون لحظه بودم.

homa51
۱۳۹۸/۰۲/۲۸

وقایع این کتاب یادآور مظلومیت مردم مناطق جنوب کشور در آغاز جنگ هست که‌بخاطر موقعیت جغرافیایی خاص منطقه زندگیشان‌ ومرزی بودن بعضی مناطق علی الخصوص شهر بستان ،درپیشانی حملات متجاوزین بعثی به این‌مناطق قرارداشتندوناخواسته وناغافل وناجوانمردانه درگیر آتش افروزی صدامیان

- بیشتر
حسینی
۱۳۹۸/۰۶/۲۳

خوب بود.ولی در مقایسه با کتاب من زنده ام میشه گفت این خانم در اسارت زیاد اذیت نشده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
" وقتی خدا در مرکز کارها قرار بگیرد، رشد و تعالی ما آغاز می‌شود ".
Barzegar:)
به یاد جمله‌ای از شیخ علی کرمی می‌افتم که بارها گفته بود: " وقتی خدا در مرکز کارها قرار بگیرد، رشد و تعالی ما آغاز می‌شود ".
میرزا ابراهیم

حجم

۶۵۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۶۵۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان