دانلود و خرید کتاب باغ وحش شیشه ای تنسی ویلیامز ترجمه مرجان بخت مینو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب باغ وحش شیشه ای اثر تنسی ویلیامز

کتاب باغ وحش شیشه ای

انتشارات:انتشارات مینو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب باغ وحش شیشه ای

کتاب باغ وحش شیشه ای نوشتهٔ تنسی ویلیامز و ترجمهٔ مرجان بخت مینو است. انتشارات مینو این نمایشنامهٔ هفت‌پرده‌ای را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب باغ وحش شیشه ای

کتاب باغ وحش شیشه ای (The Glass Menagerie) حاوی نمایشنامه‌ای آمریکایی است که داستان آن، مشکلات و سرخوردگی‌های خانواده‌ای سه‌نفره در جامعهٔ شهری و صنعتی آمریکا را نشان می‌دهد. این اثر از زبان پسر خانواده که به‌گفتهٔ برخی نمادی از خود نویسنده است، روایت می‌شود. این اثر را درامی جذاب دانسته‌اند که شخصیت‌های آن با توهم زمان دست‌وپنجه نرم می‌کنند. یکی در گذشته گیر کرده است، یکی در حال حاضر و یکی در آرزوی آینده است. تنسی ویلیامز مخاطبش را با چندین شخصیت روبه‌رو می‌کند تا مضامینی مانند انکار، ارزش، کنترل، درماندگی و شفافیت را به چالش بکشد. «باغ‌وحش شیشه‌ای» اثری در یک پردهٔ هفت صحنه‌ای است که جایزهٔ نمایشنامهٔ حلقهٔ منتقدان نیویورک در سال ۱۹۴۵ را از آنِ خود کرده است. فیلم «اینجا بدون من» ساختهٔ بهرام توکلی اقتباسی از این نمایشنامه است.

در یک خانوادهٔ سطح‌پایین آمریکایی، مادری به نام «آماندا» با پسر و دخترش («تام» و «لورا») زندگی می‌کند. پدر این خانواده که ظاهراً تمایل به فرار از قیود زندگی خانوادگی داشته، مدتی است زن و دو فرزند خود را رها کرده و به نقطهٔ نامعلومی رفته است. مادر و دو فرزند او هر یک در خیالات واهی و احساسات خود زندگی می‌کنند. مادر کاری ندارد جز اینکه شب و روز از گذشته‌های پرموفقیت خود تعریف کند و پسر جز اینکه به فکر شعر و شاعری و دیدن فیلم در سینما باشد و به کار اصلی خود (کفاشی) بی‌توجهی کند، فکر دیگری ندارد و دختر که دارای نقص جسمی در پای راستش است، شدیداً از این نقص رنج می‌برد و در نتیجه ارتباط خود را با همهٔ مردم قطع کرده است. این دختر تعدادی مجسمهٔ کوچک شیشه‌ای از حیوانات جمع‌آوری کرده و در گوشهٔ خانه برای خود «باغ‌وحش شیشه‌ای» درست کرده و با آن‌ها صحبت می‌کند. مادر، نگران از تنهاماندن دختر خود، از پسرش تقاضا می‌کند بین همکاران خود در کارخانهٔ کفاشی، جوانی را برای شام به خانه دعوت کند تا بلکه شوهری برای دختر ناقص‌العضوش دست‌وپا کند. تام با اکراه این تقاضا را انجام می‌دهد و جوانی به نام «جیم» را برای شام به خانه دعوت می‌کند. جوان که پر از شور و امید به زندگی است، مدتی با لورا تنها می‌ماند و به او اعتمادبه‌نفس و گریز از تنهایی را پیشنهاد می‌کند. لورا ظاهراً به زندگی امیدوار می‌شود. شخصیت‌های نمایشنامهٔ «باغ‌وحش شیشه‌ای» همگی در تخیل خود زندگی می‌کنند.

خواندن کتاب باغ وحش شیشه ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات نمایشی قرن ۲۰ آمریکا و قالب نمایشنامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره تنسی ویلیامز

تنسی ویلیامز با نام کامل «توماس لانیر تنسی ویلیامز» در ۲۶ مارس ۱۹۱۱ به دنیا آمد و در ۲۵ فوریهٔ ۱۹۸۳ درگذشت. او یک نمایشنامه‌نویس مشهور آمریکایی بوده است که در سال ۱۹۲۹ برای تحصیل در رشتهٔ روزنامه‌نگاری به دانشگاه میزوری رفت. تنسی ویلیامز به امید به‌دست‌آوردن پول بیشتر، اشعار، مقالات، داستان‌ها و نمایشنامه‌های خود را در مسابقات مختلف نویسندگی عرضه می‌کرد. پس از گذشت سال‌هایی نه‌چندان موفق، ناگهان به‌خاطر نوشتن نمایشنامهٔ مشهور «باغ‌وحش شیشه‌ای» به شهرت رسید و دوران نویسندگی موفق خود را آغاز کرد. تنسی ویلیامز همراه با «آرتور میلر» و «یوجین اونیل» در زمرهٔ برجسته‌ترین نمایشنامه‌نویسان قرن بیستم آمریکا قرار دارد. از دیگر نمایشنامه‌های او می‌توان به «اتوبوسی به نام هوس»، «گربه روی شیروانی داغ»، «تابستان و دود»، «پرندهٔ شیرین جوانی» و «نمایشنامهٔ دو شخصیتی» اشاره کرد. نمایشنامهٔ «گربه روی شیروانی داغ» به قلم این نویسنده، در سال ۱۹۵۵ میلادی برندهٔ جایزهٔ پولیتزر شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۳۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۶۳۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان