دانلود و خرید کتاب فهرست توصیفی - تحلیلی مقالات مربوط به فردوسی و شاهنامه زهرا سید یزدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فهرست توصیفی - تحلیلی مقالات مربوط به فردوسی و شاهنامه اثر زهرا سید یزدی

کتاب فهرست توصیفی - تحلیلی مقالات مربوط به فردوسی و شاهنامه

معرفی کتاب فهرست توصیفی - تحلیلی مقالات مربوط به فردوسی و شاهنامه

کتاب فهرست توصیفی - تحلیلی مقالات مربوط به فردوسی و شاهنامه (از سال ۱۲۹۴ تا ‍۱۳۸۰) نوشته و پژوهش زهرا سید یزدی و مرضیه خافی و با نظارت استاد محمدجعفر یاحقی است و انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب فهرست توصیفی - تحلیلی مقالات مربوط به فردوسی و شاهنامه

مسیر پژوهش‌ها را امروز فضای مجازی معیّن می‌کند؛ یعنی میدان تحقیق و پیشینۀ کار براساس داده‌های موجود در دنیای مجازی تعریف و مرزبندی می‌شود. اگر این فرآیند در علوم تجربی درست و پاسخگو باشد، قطعاً در علوم نظری و به‌ویژه شاخه‌هایی از علوم انسانی؛ مانند ادبیات و تاریخ دست‌کم قطعی و مطلق نیست. چه بسا داده‌ها و پژوهش‌های بنیادینی که سال‌ها پیش صورت گرفته و هنوز هم نه تنها قطعیت خود را از دست نداده؛ بلکه خود پایه و مبنای بسیاری از پژوهش‌های بعدی قرار گرفته است. شاخۀ شاهنامه‌شناسی در ادبیات مصداق بارز همین وضع است. چه کسی می‌تواند پژوهش‌ها و یافته‌های تقی‌زاده، فروغی، مینوی و بهار و ... را در مورد فردوسی و شاهنامه نبیند و یا کهنه و درنتیجه نادیده بینگارد؟

با توجه به ضرورت آشنایی نسل نو با کارهای پیشینیان در مورد فردوسی و شاهنامه بود که از سال‌ها پیش در قطب علمی فردوسی و شاهنامه به فکر تدوین کتاب‌ها و فهرست‌هایی بودیم که پژوهشگران امروز را به کارها و یافته‌های پیشگامان فردوسی‌شناسی رهنمون باشد. به این منظور، مقالات شناسایی‌شده در دوره‌های فهرست مقالات فارسی ایرج افشار تا سال ۱۳۹۰ موضوع‌بندی، نقد و بررسی و ریشه‌یابی گردید و نشان داده شد که هرکدام از این مقالات از دیدگاه پژوهشی چه وزنی دارد و نقص و کمبودهای آن کدام است. موضوع‌بندی مقالات و تهیۀ کلیدواژه برای هریک براساس نیازهای عمدۀ شاهنامه‌شناسی، می‌تواند کار مراجعه‌کننده به آنها را آسان کند و جوینده را زودتر به مقصد برساند.

خواندن کتاب فهرست توصیفی - تحلیلی مقالات مربوط به فردوسی و شاهنامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲۴ صفحه

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲۴ صفحه

قیمت:
۱۳۹,۵۰۰
تومان