دانلود و خرید کتاب مرزهای یک رابطه عاشقانه (خلاصه کتاب) هنری کلود ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرزهای یک رابطه عاشقانه (خلاصه کتاب) اثر هنری کلود

کتاب مرزهای یک رابطه عاشقانه (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب مرزهای یک رابطه عاشقانه (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب مرزهای یک رابطه عاشقانه (خلاصه کتاب) نوشتهٔ هنری کلود و جان تانسند و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. با خواندن این کتاب متوجه می‌شوید چه کسی مناسب ازدواج و رابطه است؟

درباره خلاصه‌کتاب مرزهای یک رابطه عاشقانه

با مطالعهٔ این خلاصه کتاب می‌آموزید چگونه یک رابطهٔ عاشقانهٔ سالم داشته باشیم؟

اگر همین لحظه تلفنتان زنگ بخورد و کسی که خیلی دوستش دارید از شما بخواهد که با او قرار بگذارید، چه می‌کنید؟

شاید مشتاقانه موافقت کنید، یک برنامه حسابی بچینید، به این فکر کنید که کجا قرار است بروید، چه چیزی بخورید و تلاش کنید همه‌چیز بی‌نقص باشد.

از طرف دیگر، ممکن است از قبل برنامه‌هایی داشته باشید، اما برای آنکه او ناراحت نشود تصمیم ‌بگیرید که برنامه‌هایتان را عقب بیندازید یا کنسل کنید.

از سمتی ممکن است از دست او ناراحت باشید، شاید اخیراً وقت گذراندن و کنار آمدن با او برایتان سخت شده باشد. درست است که هر بار او را می‌بینید سعی می‌کنید خوب رفتار کنید، اما حرف‌های زیادی در دلتان هست که از گفتنشان می‌ترسید.

مسئله دقیقاً همین است. هر رابطه‌ای واقعاً عاشقانه نیست. برای بعضی از افراد و در بعضی از موقعیت‌ها، روابط پر از آسیب، ناراحتی و انتخاب‌های سخت است.

خب، در چنین شرایطی، با خودمان فکر می‌کنیم که آیا بهتر نیست از دیدن طرف مقابل خودداری کنیم؟ اما متأسفانه فرار از روبه‌رو شدن با دیگری، راه‌حل خوبی نیست؛ زیرا مشکل از روابطمان نیست، بلکه مشکل از ماست.

رابطه عاشقانه یکی از راه‌هایی است که به رشد فردی ما کمک می‌کند. در جریان این آشنایی، ما احترام و محبت متقابل را تجربه می‌کنیم و ممکن است به فکر آشنایی بیشتر و حتی ازدواج بیفتیم. اما گاهی همین روابط عاشقانه به ما ثابت می‌کنند که بسیاری از افراد بلوغ لازم برای عاشق ماندن را ندارند.

اکنون سؤال اصلی این است: چه‌کاری می‌توانیم انجام دهیم تا یک رابطه آن‌طور که می‌خواهیم پیش برود؟ پاسخ ساده است: مرزهای خود را حفظ کنید و از خاطراتی که می‌سازید لذت ببرید.

به ما اجازه می‌دهند لذت ببریم، مستقل زندگی کنیم و یاد بگیریم برای شادی و خوشبختی فقط به خودمان وابسته باشیم. مرزها شبیه مسیری هستند که رابطه را بر اساس خواسته‌های ما جلو می‌برند، اجازه می‌دهند صادقانه رفتار کنیم و فضای خصوصی خودمان را داشته باشیم.

از طرفی، اگر طرف مقابل کار اشتباهی انجام داد، ما هنوز این فرصت را داریم که از مرزها برای حفظ رابطه استفاده کنیم. درحقیقت، شاید ما نتوانیم تصمیم بگیریم که دیگران چه‌کار می‌کنند، اما قطعاً راه‌هایی وجود دارد که بتوانیم خودمان را بهتر کنیم.

اما این مرزها چیست؟ چطور باید آن‌ها را وضع کنیم و چطور باید از آن‌ها استفاده کنیم؟ در ادامه خلاصه‌کتاب مرزهای یک رابطه عاشقانه با ما همراه باشید.

خواندن خلاصه‌کتاب مرزهای یک رابطه عاشقانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران خلاصه‌کتاب‌هایی دربارهٔ عشق و رابطه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب مرزهای یک رابطه عاشقانه

««انسان‌ها این حقیقت رو فراموش کردناما تو نباید فراموشش کنیتو تا زنده‌ای نسبت به چیزی که اهلیش کردی مسئولیتو مسئول گلت هستی. این رو یادت باشه! شازده کوچولو برای اینکه یادش بمونه تکرار کرد: من مسئول گلمم!»

این یکی از دیالوگ‌های معروف کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری و یکی از مرزهای مهم یک رابطه عاشقانه است. ما نسبت به فرد موردعلاقه خود مسئول هستیم. شما باید درست به‌اندازه آزادی که از یک رابطه می‌خواهید، احساس مسئولیت داشته باشید. همان‌طور که دوست دارید بر اساس ارزش‌هایتان رفتار کنید، نه بر اساس ترس یا احساس گناه، باید این حق را برای طرف مقابل هم قائل باشید.

برای مثال، تصور کنید که والدین شریک عاطفی شما به‌شدّت برای ازدواج کردن به او فشار می‌آورند و او هم این فشار را به شما منتقل می‌کند. ممکن است بترسید و با خود فکر کنید اگر سریع‌تر با این موضوع موافقت نکنم ممکن است برای همیشه او را از دست بدهم.

در چنین حالتی، شما بخشی از آزادی خود در رابطه را از دست می‌دهید، چون تصمیمتان به دلیل فشار بیرونی و ترس از جدا شدن گرفته‌شده است نه بر اساس آن چیزی که واقعاً می‌خواهید.

اینجا نقطه‌ای است که مسئولیت و آزادی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. درواقع، مسئولیت شما فقط این نیست که یک رابطه سالم را حفظ کنید، بلکه باید این توانایی را داشته باشید که در مقابل چیزهایی که برایشان آماده نیستید بایستید و قاطعانه نه بگویید.

بعضی از ما در برابر کسانی که دوستشان داریم خیلی صبور هستیم. ما به‌طرف مقابلمان اجازه می‌دهیم دائماً آزارمان بدهد، درحالی‌که طرف مقابل کاملاً غیرمسئولانه رفتار می‌کند.

وقتی آزادی و مسئولیت باهم وجود داشته باشند، هر دو شریک می‌توانند یک محیط سالم و بالغ در رابطه ایجاد کنند. بنابراین، تعیین مرزها برای محافظت از آزادی، مسئولیت، عشق و همچنین بهبود روابط، ضروری است.

این فرایند نیازمند سرمایه‌گذاری افراد بالغ بر روی یکدیگر است. هر دو طرف رابطه باید نگرش مثبت و صادقانه‌ای نسبت به یکدیگر داشته باشند، تا بتوانند رابطه‌شان را توسعه بدهند و از یکدیگر حمایت کنند.

البته روابط عاشقانه و حدومرزهای احساسی، شاید بتوانند ما را از تنهایی دور کنند، اما این به آن معنا نیست که ما باید برای شادی و رضایت خود به روابط عاشقانه تکیه کنیم. افرادی زیادی هستند که به‌محض تمام شدن یک رابطه، وارد رابطه بعدی می‌شوند، برای آن‌ها مهم نیست که با چه کسی هستند، آن‌ها فقط سعی می‌کنند با عاشق شدن از تنهایی خود خلاص شوند، حتی اگر رابطه جدید نامناسب باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۷ صفحه

حجم

۱۹٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۷ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان