دانلود و خرید کتاب روزگار پیروزی های دروغین هانس ورنر ریشر ترجمه سینا درویش عمران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روزگار پیروزی های دروغین اثر هانس ورنر ریشر

کتاب روزگار پیروزی های دروغین

انتشارات:نشر برج
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روزگار پیروزی های دروغین

کتاب «روزگار پیروزی های دروغین» نوشتۀ هانس ورنر ریشر و ترجمۀ سینا درویش عمران است و نشر برج آن را منتشر کرده است. کتاب روزگار پیروزی‌های دروغین دربارۀ این پرسش مهم است؛ آیا در روزگار خفقان کسی می‌تواند انتخاب‌های آگاهانه داشته باشد؟

درباره کتاب روزگار پیروزی های دروغین

داستان دربارۀ ۲ مرد هم‌نام است. هر دوی آن‌ها ویلی هستند. یکی آرایشگر است و دیگری معلم. آرایشگر شوهرخواهر ویلی معلم است. داستان ابتدا با توصیف زندگی ویلی آرایشگر شروع می‌شود و به دوران تورم دولت وایمار اشاره می‌کند. او خود را فردی میانه‌رو می‌داند و در هنگام اظهارنظرهای سیاسی گاه حق را به این یکی و گاهی به آن‌یکی می‌دهد و هرگز دیدگاه ثابت سیاسی ندارد. آرایشگر از آن دسته افرادی است که در برابر جماعت سر فرود بیاورد و هم رنگ شود.

ویلی آرایشگر به‌یک‌باره مثل اغلب مردم طرف‌دار هیتلر می‌شود. اما در حقیقت دچار احساسی دوگانه است. او می‌خواهد در جامعه موافق جریان حاکم باشد اما در خانه و شاید در زیر پتو مخالفت‌هایش را اعلام کند! ویلیِ دیگر که معلمی طرف‌دار صلح و ضدجنگ است در بازداشت دوم از ترس مجازات سنگین حزب نازیسم و تهدیدها نمی‌تواند قهرمانانه رفتار کند و همسرش به‌خاطر آزادی او از جسم خود مایه می‌گذارد.

هانس ورنر ریشتر در کتاب روزگار پیروز‌های دروغین با طنزی تلخ روزگار آن دوران را ماهرانه به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد که در دوران خفقان انسان‌ها نمی‌توانند انتخاب‌های آگاهانه داشته باشند و در چنین روزگاری کسی پیروز نمی‌شود. همه خود را با شرایط وفق می‌دهند. جملۀ آخر این کتاب تأثیرگذار این است: چه کسی قرار است همۀ این‌ها را درک کند.

خواندن کتاب روزگار پیروزی های دروغین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به داستان‌های سیاسی و طنز تلخ پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هانس ورنر ریشتر

هانس ورنر ریشتر، نویسنده و روزنامه‌نگار آلمانی در سال ۱۹۰۸ متولد شد. او گروه ۴۷ که مهم‌ترین و تأثیرگذارترین انجمن ادبی جمهوری فدرال آلمان بعد از جنگ جهانی دوم به حساب می‌آمد به همراه آلفرد آندرش بنیان‌گذاری کرد. او گروهی از نویسندگان و شاعران را به جنوب آلمان دعوت کرد تا آثارشان را برای هم بخوانند و دربارۀ آن‌ها بحث کنند به همین دلیل او را پدر معنوی این گروه ادبی می‌دانند. او اولین بار در سال۱۹۳۰ به عضویت حزب کمونیست آلمان درآمد که به‌خاطر اعتقادات تروتسکیستی اخراج شد. بار دوم در سال ۱۹۳۳ با دیدن رفتارهای نازی‌ها تلاش کرد وارد حزب کمونیست شود. او قصد داشت گروه مقاومت تشکیل دهد اما نشد و به پاریس فرار کرد. سال بعد به آلمان بازگشت و به عنوان کتاب‌فروش فعالیت کرد و فعالیت های سیاسی اش را هم مخفیانه ادامه‌ می داد تا اینکه گشتاپو در سال ۱۹۴۰ او را بازداشت و البته خیلی زود آزاد شد. در کارنامۀ کاری هانس ورنر ریشتر انتشار دو مجلۀ ضدفاشیستی هم به چشم می خورد. او جایزخ ها ادبی زیادی دریافت کرد از جمله: جایزه‌ی ادبی «فونتانه»، جایزه‌ی ادبی «رنه شیکله»، «جایزه‌ی فرهنگی شورای سندیکایی آلمان»، «نشان افتخار شایستگی جمهوری فدرال آلمان»، «جایزه‌ی بزرگ ادبی آکادمی هنرهای زیبای بایرن» و «جایزه‌ی فرهنگی ایالت پومرن». او در سال۱۹۹۳ درگذشت.

بخشی از کتاب روزگار پیروزی های دروغین

«آرایشگر بود و نامش ویلی. نام خانوادگی‌اش در این لحظه مهم نیست، اغلب همین ویلی صدایش می‌زدند. بعضی‌ها هم سبیل مسواکی. البته نه برای اینکه خودش سبیل داشت، سبیل مسواکی در آن زمانه احتمالاً امروز روز هم همین‌طور باشد، یک مدل سبیل کوتاه، درست تا زیر دماغ بود که امتدادش به‌سختی تا کنج لب‌ها می‌رسید. خیر ویلی از این مدل سبیل‌ها نداشت ازآنجاکه یک‌عمر کارش پیرایش سبیل و مدل دادنش بود، ویلی سبیل مسواکی صدایش می‌کردند».

نظرات کاربران

Mohsen65
۱۴۰۲/۰۹/۲۵

هرکس در زندگی سیاسی- اخلاقی خود لازم است انتخاب کند کدام ویلی باشد؛ ویلی آرایشگر یا ویلی خادم؟ یکی در همراهی ظالم مدام خود را فریب می‌دهد و این همراهی را بی‌اثر و خنثی می‌داند و دیگری به بهای از

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۰۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۷۰۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۲,۵۰۰
تومان