دانلود و خرید کتاب چرنوبیل تاریخ یک فاجعه هسته‌ای سرحی پلوخی ترجمه ریحانه میرزائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرنوبیل تاریخ یک فاجعه هسته‌ای اثر سرحی پلوخی

کتاب چرنوبیل تاریخ یک فاجعه هسته‌ای

نویسنده:سرحی پلوخی
ویراستار:آزاده کفاشی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چرنوبیل تاریخ یک فاجعه هسته‌ای

چرنوبیل تاریخ یک فاجعه هسته‌ای کتابی از سرحی پلوخی است که به موضوع انفجار نابودکننده و فاجعه تاریخی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل اوکراین می‌پردازد.

روز ۲۶ آوریل سال ۱۹۸۶ انفجاری بزرگ در نیروگاه چرنوبیل اوکراین رخ داد و مواد رادیواکتیو در بخش بزرگی از غرب شوروی و اروپا پخش شد و زندگی بیش از ۵ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد. با وجود گذشت سال‌ها از این حادثه، هنوز آثار مواد رادیواکتیو و جهش‌های ژنتیکی در مردم منطقه دیده می‌شود که ناقص شدن نوزادان در دو دهه اخیر از پیامدهای آن است.

درباره کتاب چرنوبیل تاریخ یک فاجعه هسته‌ای

 ابن کتاب به پرسش مهمی درباره فاجعه هسته‌ای چرنوبیل پاسخ می‌دهد. در شب ۲۶ اوریل سال ۱۹۸۶ در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل دقیقا چه اتفاقی افتاد؟

سرحی پلوخی به سراغ ثبت واقعه چرنوبیل و عواقب آن در طول سالیان یعنی از سال وقوع تا سال ۲۰۱۸ رفته است و از اسناد بایگانی شده‌ای که اخیرا و پس از انقلاب ۲۰۱۴ اکراین در دسترس قرار گرفت نیر بهره برده است. تفاوت کار پلوخی با کار مورخان دیگر مانند سوتلانا الکسوویچ که مستندنگار تاریخ شفاهی است، همین است. دسترسی به اسناد و شاهدان خاموش این فاجعه.

 آلکسوویچ تاثیر این حادثه بر روح و روان انسان‌ها را شرح داده است و پلوخی علاوه بر بهره‌گیری از کار سوتلانا، اسناد و مکتوبات گوناگون را بررسی کرده است. او دغدغه تاریخ داشته و خوب می‌داند که یک حادثه مانند چرنوبیل زمانی تکرار می‌شود که ما از حادثه قبلی درس نگرفته باشیم.

خواندن کتاب چرنوبیل تاریخ یک فاجعه هسته‌ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به تاریخ جهان را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

نظرات کاربران

turkan
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

صحنه های سریالش میاد جلو چشم همش! بی مسئولیتی یه عده سرکرده روانی زندگی این همه آدمو حیوونو به هم ریخت تهشم با اون حکومت مسخرشون به جهنم رفتن

مژگان
۱۳۹۹/۰۹/۲۶

150.000 تومن برای یک کتاب الکترونیکی؟؟؟!!!!چکاریه میرم دوتا کتاب با این پول میخرم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۷ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۷ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان