دانلود و خرید کتاب به کودکان شاد بودن را بیاموز رابرت ا. (باب) سالو ترجمه فهیمه حبشی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به کودکان شاد بودن را بیاموز اثر رابرت ا. (باب) سالو

کتاب به کودکان شاد بودن را بیاموز

معرفی کتاب به کودکان شاد بودن را بیاموز

کتاب به کودکان شاد بودن را بیاموز نوشتهٔ رابرت ا. (باب) سالو و ترجمهٔ فهیمه حبشی زاده است. انتشارات سایه سخن این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب به کودکان شاد بودن را بیاموز

کتاب به کودکان شاد بودن را بیاموز نحوهٔ آموزش تک‌تک مفاهیم ارزندهٔ «تئوری انتخاب» به کودکان را به‌شیوه‌ای غیرمستقیم همراه با سرگرمی و با عنوان آموزش شادبودن عرضه شده است. هدف اصلی نویسنده آشناکردن کودکان با مفاهیم اساسی «تئوری انتخاب» و کمک به آن‌ها در درک این مفاهیم بوده است. گفته شده است که میزان شادمانی کودکان رابطه‌ای مستقیم با رفتارهایی دارد که انتخاب می‌کنند؛ همچنین می‌توانند با استفاده از این دانشِ نیرومندِ خود، به انتخاب رفتارهای مؤثرتر و مسئولانه‌تری بپردازند که نیازهایشان را برآورده کند، آن‌ها را به خواسته‌هایشان برساند و شادمانی را برایشان به ارمغان آورد. بخش نخست ای نکتا «کاربست «تئوری انتخاب و واقعیت‌درمانی» در تعامل با کودکان خردسال» و بخش دوم آن «به کودکان شادبودن را بیاموز» نام دارد.خلاصهٔ مباحث در پایان اثر و سپس بخشی به نام «فعالیت‌هایی برای یک کلاس متعادل (شاد)» آورده شده است.

خواندن کتاب به کودکان شاد بودن را بیاموز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی کودک و نوجوان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب به کودکان شاد بودن را بیاموز

«عشق و احساس تعلق: مانند احساس وابستگی، دوست‌داشتن و توجه و مراقبت از دیگران. از میان کسانی که در زندگی شما هستند، آن‌هایی را که با شما رابطه‌ای مهربانانه، عمیق و انسانی دارند، مشخص کنید. در زندگی اکثر ما چنین افرادی وجود دارند، اما بعضی از ما، دست‌کم به وجود یک نفر احتیاج داریم تا با او صمیمیت و نزدیکی بیش‌تری داشته باشیم. این مسئله در مورد کودکان نیز صادق است. خوشبختانه بسیاری از کودکان عشق و محبت را از والدین، مادربزرگ‌ها، پدربزرگ‌ها، برادران و خواهران خود دریافت می‌کنند. معلمان هم می‌توانند دانش‌آموزان را دوست بدارند. بسیاری از کودکان، عاشق و شیفتهٔ اولین معلم خود هستند. برای کودکان کم‌اقبال‌تر که احتمالاً قربانی تجاوز، غفلت یا رهاشدگی هستند تأمین نیاز به دوست‌داشتن و دوست داشته‌شدن مشکل‌تر است، زیرا آنان به دلیل فقدان مهارت‌های اجتماعی، در نظر دیگران جلوه نمی‌کنند. به این ترتیب چرخه‌ای سخت و خشن از شکست آغاز می‌شود. کودکانی که مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، عشق و محبت را در روش‌هایی ناامیدکننده و خطرناک می‌جویند. آن‌ها به این دلیل که خود را گرفتار ورطه‌ای از انزوای اجتماعی می‌بینند، به عشق بسیار زیادی نیاز دارند. هدف ما کمک به همهٔ کودکان، چه در مدرسه و چه در خانه، برای تأمین نیازشان به عشق است.

قدرت: مفهوم قدرت از میان نیازهای اساسی، بیش از همه مورد سوءتفاهم قرار گرفته است، زیرا برداشت ما از این مفهوم منحصراً اِعمال قدرت بر دیگران است. در حالی‌که منظور از نیاز به قدرت، یا خودارزشمندی قدرت، نوعی احساس کفایت و انجام دادن کارها به بهترین وجه است. این شامل شناخت کارهایی است که انجام می‌دهید، همچنین شناخت شخصیتان نیز حائز اهمیت است. خودارزیابی یکی از مشکلات مهم این شناخت است. می‌توانید هر روز به خودتان یادآوری کنید که انسان باکفایتی هستید، استعدادهای خاص و آشکاری دارید و بسیار مهم هستید. قدردانی از خود بر مبنای خودارزیابی شرافتمندانه و صادقانه، به دور از خودمحوری و خودخواهی، در تأمین نیاز به قدرت مؤثر است. می‌توان هر روز از کودکان برای کارهای خوبی که انجام می‌دهند، قدردانی کرد. بسیاری از معلمان، هر روز از رفتار خوب و مناسب کودکان قدردانی می‌کنند. این‌کار کودکان را در تأمین نیازشان به قدرت یاری می‌کند: «آفرین جاناتان، عجب نقاشی عالی و شگفت‌انگیزی!»، «بت، من چقدر شیوهٔ همکاری تو و سارا را دوست دارم»، «چقدر خوب صحبت می‌کنی، کوین. کلماتی را که به کار می‌بری خیلی دوست دارم.» همچنین کودکان می‌توانند در فعالیت‌های محدودی شرکت کنند که در آن از مهارت‌های همکلاسی‌هایشان قدردانی می‌شود و مهارت‌ها و صلاحیت‌های خودشان نیز مشخص می‌گردد. چنین فعالیت‌هایی را می‌توان در منزل نیز انجام داد. هنگام صرف شام، من و همسرم از سه فرزندمان می‌خواهیم دو کاری را که در طول روز با موفقیت انجام داده‌اند، برایمان تعریف کنند. ارزیابی صادقانهٔ رفتارمان، عنصری کلیدی در ایجاد خودباوری و اعتمادبه‌نفس سالم است. ما از کودکانمان می‌خواهیم همه‌روزه صلاحیت‌ها و توانمندی‌های خود را بروز دهند، نه فقط در روزهایی خاص که برای کار یا مهارت ویژه‌ای پاداش می‌گیرند. این کار به کودکان می‌آموزد که مهم‌ترین وجه تأمین نیازهای ما «فرایند» دستیابی به آن‌هاست و نه نتیجهٔ آن.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۵۳۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان