دانلود و خرید کتاب کاربرد تحلیل رویا در روان درمانی لی لی وایس ترجمه علی صاحبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاربرد تحلیل رویا در روان درمانی اثر لی لی وایس

کتاب کاربرد تحلیل رویا در روان درمانی

نویسنده:لی لی وایس
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کاربرد تحلیل رویا در روان درمانی

کتاب کاربرد تحلیل رویا در روان درمانی نوشتهٔ لی لی وایس و ترجمهٔ علی صاحبی و منصور حکیم جوادی است. انتشارات سایه سخن این کتاب در حوزهٔ روان‌شناسی را منتشر کرده است.

درباره کتاب کاربرد تحلیل رویا در روان درمانی

کتاب کاربرد تحلیل رویا در روان درمانی ترجمهٔ کتاب لی‌ لی وایس از شاگردان بنام «هاتی روزنتال» است. اهمیت رویکرد ویژهٔ «روزنتال» در تحلیل رؤیاها انگیزهٔ نگارش این کتاب بوده است. در دیدگاه روزنتال باآنکه خطوط اصلی نظریهٔ روان‌پویشی به خوبی نمایان است، هرگز در چارچوب تنگ نمادها و تفاسیر عمومی فرویدی محدود و متوقف نشده است. دیدگاه روزنتال معطوف‌ به رؤیای واقع‌بینانه است. او معتقد است که تحلیلگر باید به گونه‌ای علمی تصویرهای رؤیا را همانند یک آزمون فرافکن بداند که هر شخص در آن نمادهای خاص خود را معنا می‌کند. کاربرد عملی این رویکرد در روان‌درمانی و سرعت‌بخشیدن به فرآیند تشخیص و درمان است.

خواندن کتاب کاربرد تحلیل رویا در روان درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ روان‌شناسی و فعالان این حوزه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کاربرد تحلیل رویا در روان درمانی

«نمادها می‌توانند در جای اعمال، موضوعات یا حتی افکار پیچیده قرار گیرند. بسیاری از نمادهایی که در فصول قبل بیان شدند عموماً به جای مفاهیم انتزاعی قرار گرفته‌اند. برای مثال، بمب نشان‌دهندهٔ خوی خشنِ شخص بود، پیتزا نشان‌دهندهٔ خوراک طبیعت، پول نشان‌دهنده انرژی و مانند این. گاهی نماد می‌تواند اندیشهٔ پیچیده‌تری را بیان کند. یک واژه یا عبارت می‌تواند ترکیبی از اندیشه‌ها را خلاصه کند. برای مثال لیلیان خواب دید به ملاقات مقاطعه‌کارِ ساختمانی رفته است که در شب سه‌شنبهٔ اول ژوئیه آن را خریده بود. او به خاطر آورد در آن روز برای گردهمایی از یک سخنران دعوت کرده بود. سخنران تلویزیون درخواست کرده بود تا بتواند با نمایش ویدئویی به نحو مؤثرتری افکارش را انتقال دهد. با این‌که لیلیان بسیار مایل بود این پخش ویدئویی را داشته باشد، به دست آوردن تلویزیون دردسر کوچکی نبود. مجبور بود برای این کار برنامه‌ریزی خاصی انجام دهد، مشکل را حل و مسئولیت آن را تقبل کند. خلاصه این‌که، این کار مقداری انرژی می‌طلبید. بخشی از وجود او نمی‌خواست به زحمت بیفتد؛ از سوی دیگر انتظار این سخنرانی را داشت و تردید داشت سخنران بدون نمایش ویدئو کارش را انجام خواهد داد یا نه. قبل از به خواب رفتن در این فکر بود که تهیهٔ وسایل نمایش در داشتن یک برنامهٔ خوب چقدر باارزش است. موقعیت پیچیده به نحو موجزی در این عبارت خلاصه شده بود: «سه‌شنبه شب، اول ژوئیه» که تعارضی را نشان می‌داد بین خواستار انجام کاری بودن و در شگفت بودن از این‌که ارزش انجام دادن دارد. با خواب دیدن ملاقات با مقاطعه‌کار ساختمانی، احساساتِ دوسویه‌ای را بیان می‌کرد که در بارهٔ خرید خانه حس کرده بود. خواستن آن به طور ناشایست از یک سو و نخواستن دردسر آن از سوی دیگر.

هم تصاویر و هم وقایع می‌توانند به عنوان نماد عمل کنند. تصویر می‌تواند یک حالت یا موقعیت خاص را نقل کند. برای مثال تصویرِ خواب‌بیننده در یک شهر به خصوص می‌تواند نشان‌دهندهٔ دوره‌ای کامل از زندگی او باشد. گاهی، رؤیاها می‌توانند مشتمل بر یک سری تصویر یا صحنه باشند. به ترتیبی که خواب‌بیننده می‌داند این صحنه‌ها به هم مرتبطند یا قسمتی از رؤیایی مشابهند، حتی اگر صحنه‌ها متفاوت از یکدیگر باشند. این «مجموعه‌های رؤیا»، مجموعه‌ای از وقایعی که در پی هم می‌آیند، معمول و طریقهٔ رؤیا در نقل اندیشه‌هایی هستند که در پی یکدیگر می‌آیند یا به طرق متفاوت به یکدیگر مرتبطند. مجاورت صحنه‌ها مهم است و اگر بتوانیم در ارتباط دادن صحنه‌ها واژه‌هایی را جای دهیم، رؤیا قابل فهم‌تر می‌شود. برای مثال، صحنهٔ اول ممکن است وضعیت جاری خواب‌بیننده را نشان دهد؛ صحنهٔ دوم ممکن است گذشته را از زمانی که در رؤیا آغاز می‌شود، نشان دهد و صحنهٔ سوم می‌تواند آینده را نشان دهد. صحنهٔ اول به علت صحنهٔ دوم روی می‌دهد، از این رو به سوی صحنهٔ سوم هدایت می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱۷۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۱۳۲,۰۰۰
تومان