دانلود و خرید کتاب اعتیاد به نت کوین رابرتس ترجمه اکرم کرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اعتیاد به نت اثر کوین  رابرتس

کتاب اعتیاد به نت

معرفی کتاب اعتیاد به نت

«اعتیاد به نت» نوشته کوین رابرتس است و به موضوع رهایی از اعتیاد به اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازد. در بخشی از مقدمه کتاب و درباره تجربه نگارنده در مقابله با اعتیاد به اینترنت می‌خوانیم: این روزها دنیا درگیر چرخه تغییرات فرهنگی است، ابزارهای الکترونیکی و اینترنت شیوه زندگی ما را دگرگون ساخته‌اند. حدود یک دهه پیش ابزارهایی چون کامپیوتر، تلفن همراه و آی‌پَد وسایل لوکسی به‌شمار می‌رفتند که زندگی را برای صاحبانشان راحت‌تر می‌کردند، حال آنکه امروزه تقریبا از ضروریات زندگی به‌شمار می‌روند. به همین ترتیب اینترنت و بازیهای نرم‌افزاری هم که در درجه اول برای تحقیق یا تفریح، گاه‌وبیگاه، مورد استفاده قرار می‌گرفتند، رفته‌رفته به عنوان منبع اصلی سرگرمی درآمده‌اند. بازیهای نرم‌افزاری و اینترنت برای عده زیادی ابزارهای بی‌ضرری هستند که در مواقع لزوم، برای کار یا تفریح، مورد استفاده قرار می‌گیرند، حال آنکه برای عده‌ای دیگر جنبه‌ای اعتیادآور پیدا می‌کنند و آنان را از تعاملات زندگی واقعی دور می‌سازند. من خود یکی از این افراد بودم که به علت کاربرد افراطی این ابزارها سلامت جسمی، روانی، رشد معنوی و روابط اجتماعی خود را به مخاطره انداختم. البته ناگفته نماند که به این فن‌آوریها ایرادی وارد نبوده و نیست؛ مشکل اصلی به خود من برمی‌گشت. هروقت خوشگذرانی افراطی من با بازی یا اینترنت به پایان می‌رسید از خودم بیزار می‌شدم. تعجب می‌کردم که چرا این‌قدر ضعیف بودم که نمی‌توانستم در مقابل جاذبه بازی مقاومت کنم. با خود قسم یاد می‌کردم که دیگر نه بازی خواهم کرد و نه چت؛ اما پس از چندی وسوسه چت یا بازی دوباره به سراغم می‌آمد و تصمیمم را بر باد می‌داد. در آن روزها عبارت «خوره بازی و اینترنت» بهترین توصیف برای من بود. هرچند امروز احساس غرور می‌کنم که سلامت خود را بازیافته‌ام، اما سالهای زیادی از عمرم را پشت میز کامپیوتر از دست دادم و از دنبال کردن اهدافم بازماندم. گرچه بعد از هر بار بازی احساس گناه و عذاب وجدان به سراغم می‌آمد و مدتها رهایم نمی‌کرد اما باز نمی‌توانستم بازی را کنار بگذارم.

نظرات کاربران

ساناز ام
۱۳۹۶/۱۱/۱۰

کتاب خیلی خوبیه احساسات شما در هنگام استفاده بیش از حد از بازی یا نت رو شرح میده و مثال هایی از اعتیاد ادمهای دیگه میزنه که بفهمین تنها نیستین کتاب با معتادان نت و بازی همدردی کرده و مضرات استفاده بیش

- بیشتر
md
۱۳۹۸/۰۸/۲۸

عجب ....اینترنت هم شده داستانی

Reza Ahmadi
۱۳۹۶/۰۳/۰۱

کتابِ بسیار خوبیه برای افرادی که زمان استفاده از نت و در کل دنیای مجازی احساس گناه دارند. نویسنده از تجریات ترک اعتیاد خود حرف میزنه و این یعنی نویسنده از جنس خود خواننده است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۲)
ما معتادان دنیای مجازی با آنکه می‌دانیم که به اهدافمان نمی‌رسیم و بسیاری از جنبه‌های زندگی واقعی ما آسیب می‌بیند، همچنان به رفتار ویرانگرمان ادامه می‌دهیم.
ساناز ام
ورشکستگی مالی، از هم بیگانگی افراد خانواده، تلف شدن استعدادها و گاه بریدن از واقعیت در انتظار کسانی است که با اعتیاد خود روبه‌رو نمی‌شوند.
ساناز ام
وابستگی وسواس‌گونه به دنیای مجازی ذخایر استعدادهای انسانی را از بین می‌برد.
Z...
آنچه می‌دانید مهم نیست، آنچه عمل می‌کنید مهم است.
Z...
«خدا به کسانی کمک می‌کند که به خودشان کمک کنند.»
Z...
«بدترین فریب، خودفریبی است.» ـ افلاطون
Z...
«هرچه احساس شکرگزاری اشخاص بیشتر باشد از سلامت روانی و کیفیت زندگی بالاتری برخوردارند.»
محمدحسین
معتادان به اینترنت، در دنیای مجازی به دنبال تحقق خواسته‌های خود هستند، نه در زندگی واقعی.
Z...
به او گفتم: «خدا به کسانی کمک می‌کند که به خودشان کمک کنند.
محمدحسین
به طور کلی خطر بزرگ دنیای مجازی همین است: برای آن عده از افراد که مشکلات پنهان دارند، راه گریز از واقعیت را آسان می‌کند.
محمدحسین

حجم

۱۸۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

حجم

۱۸۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
تومان