دانلود و خرید کتاب دربار درخشان (کتاب اول) ریچل مید ترجمه روژان بلوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دربار درخشان (کتاب اول) اثر ریچل مید

کتاب دربار درخشان (کتاب اول)

معرفی کتاب دربار درخشان (کتاب اول)

کتاب «دربار درخشان (کتاب اول)» نوشتۀ ریچل مید و ترجمۀ روژان بلوری است و انتشارات کتابسرای تندیس آن را منتشر کرده است. این کتاب نخستین جلد از مجموعهٔ جذاب و مهیج دربار درخشان است.

درباره کتاب دربار درخشان (کتاب اول)

کتاب دربار درخشان دربارۀ زندگی کنتس راثفورد، بانوی نجیب‌زادهٔ قلمروی پادشاهی، یکی از اشرافی‌ترین خانواده‌ها در آسفرید است که اصل و نسبشان به بنیان‌گذاران مملکت برمی‌گشت. او والدینش را ازدست‌داده و با مادربزرگش روزگار می‌گذراند. داستان با برنامۀ ازدواجی آغاز می‌شود که مادربزرگ بدون اطلاع کنتس راثفورد ترتیب داده است. مادربزرگ قصد دارد خاندان روپرت را با قبول پیشنهاد ازدواج از سقوط نجات دهد چون ثروت خانواده‌ روبه نابودی است و تنها راه‌حل بحران مالی البته از نگاه مادربزرگ، ازدواج نوۀ جوانش با لیونل بلشایر، بارون اشبی است که مثل کنتس راثفورد از نوادگان کنت روپرت به‌حساب می‌آید و موفق‌ترین فرد تولیدات جو در کشور است.

«هرگز قصد نداشتم زندگی کس دیگری را بدزدم.» جلد اول کتاب دربار درخشان با این جمله آغاز می‌شود و نشان می‌دهد تغییر بزرگی در زندگی کنتس راثفورد در راه است اما باید دید این تغییر چطور پیش خواهد رفت. کتاب دربار درخشان دربارۀ دختری نجیب‌زاده متعلق به یکی از اشرافی‌ترین خانواده‌ها در آسفرید است که خود را به‌جای خدمتکارش جا می‌زند تا بتواند از ازدواج برنامه‌ریزی شده و مصلحتی فرار کرده و زندگی جدیدی را در آدوریا آغاز کند. او برای این کار باید به دربار درخشان ملحق شود، جایی که در آن به گروهی از دختران معمولی و فقیر آموزش و فرصتی می‌دهد تا بتوانند وارد زندگی‌های مجلل شوند. اما این دختر که خودش اشراف‌زاده است از واردشدن به دربار درخشان هدف دیگری دارد. او می‌خواهد آزاد باشد و سرنوشتش را خودش رقم بزند.

درباره مجموعۀ دربار درخشان 

سه‌گانۀ دربار درخشان مجموعه‌ای فانتزی، هیجان‌انگیز و پرچالش است که خواننده را به دل داستان می‌کشاند. هر جلد دربارۀ یک شخصیت دختر است که از زبان او و به شیوۀ اول‌شخص روایت می‌شود. شخصیت‌پردازی این مجموعه بسیار قوی است و هر سه شخصیت، آدلاید، تسمین و میرا پر از ابهام و پیچیدگی‌های جذاب هستند. اگرچه راویان این ۳ جلد فرق دارند و هرکدام دربارۀ یک شخصیت است اما آن‌ها دوستان صمیمی‌اند و داستان‌ها به هم مرتبط است. ریچل مید در این ۳ جلد، دربار درخشان، گوهر نیمه‌شب و دریای زمردین به موضوعات مهمی چون توانمندی و قدرت زنان، آزادی انتخاب و آزادی دختران برای تبدیل‌شدن به کسی که خودشان می‌خواهند آن هم بدون محدودیت و قانون می‌پردازد.

 خواندن کتاب دربار درخشان (کتاب اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه مندان به رمان‌های فانتزی و مهیج، نوجوانان و به‌خصوص دختران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ریچل مید

ریچل مید، رمان‌نویس مشهور آمریکایی، ۱۲ نوامبر ۱۹۷۶ در بوستون به دنیا آمد. او در رشته‌های مطالعات عمومی و مطالعۀ تطبیقی ادیان کارشناسی خود را دریافت کرد و همچنین دارای کارشناسی‌ارشد تدریس از دانشگاه واشنگتن است. مید قبل از نویسندگی به‌عنوان مدرس فعالیت می‌کرد اما بعد از نوشتن اولین اثرش تبدیل به یک نویسندۀ تمام‌وقت شد. کتاب‌های ریچل مید همیشه در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز و USA Today بوده است. «بی‌صدایی» و «مجموعۀ چندجلدی آکادمی خون‌آشام»، از دیگر آثار معروف این نویسنده به شمار می‌روند که به فارسی ترجمه شده است. 

بخشی از کتاب دربار درخشان (کتاب اول)

«خانه‌مان در ناحیهٔ متفاوتی از شهری که مهمانی در آن بود، قرار داشت اما همان قدر مطابقِ مد روز بود. به‌محض اینکه رسیدیم، خدمتکاران هجوم آوردند تا به ما رسیدگی کنند. کمک کردند از درشکه پیاده شویم و شنل‌ها و شال‌هایمان را گرفتند. من گروه کلفَت‌های خودم را داشتم که من را تا سوئیتم همراهی کردند تا جامهٔ رسمی‌ام را از تنم در آورند. درحالی‌که لباس زیادی شیک‌وپیک مخمل قرمز، با آستین‌های شیپوری و گل‌دوزی‌های طلایی را صاف می‌کردند، تماشایشان کردم. آن را کنار بقیهٔ پیراهن‌های بی‌شماری که روبه‌زوال بودند، آویزان کردند و به خود آمدم و دیدم که پس از رفتنشان به گنجهٔ لباس زل‌زده بودم. بخش زیادی از ثروت رو به نابودی خانواده‌مان، صرف لباس‌هایی شده بود که قرار بود به من کمک کنند تا به فرصتی برای زندگی بهتر، دست بیابم. زندگی‌ام بی‌شک در شُرف تغییر بود، اما آیا بهتر می‌شد؟ شک داشتم.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۳۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

حجم

۴۳۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
تومان