دانلود و خرید کتاب نیرنگ بوریس آکونین ترجمه محمد قمری حبشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نیرنگ اثر بوریس آکونین

کتاب نیرنگ

معرفی کتاب نیرنگ

کتاب نیرنگ نوشتۀ بوریس آکونین با ترجمۀ محمد قمری حبشی در نشر قطره به چاپ رسیده است. کتاب نیرنگ موضوعی پلیسی‌تاریخی دارد و رمان دوم از مجموعۀ مجلدات ۱۶گانۀ ماجراهای اراست پتروویچ فاندورین است. در این رمان، کاوشگری‌های فاندورین در طول دورۀ جنگ‌های روسیه و عثمانی روایت می‌شود.

درباره کتاب نیرنگ

کتاب نیرنگ، رمان دوم از مجلدات ۱۶گانۀ مجموعۀ ماجراهای اراست فاندورین است. بوریس آکونین طی ۲۰ سال از ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۸ ماجراهای فاندورین را در ۱۶ مجلد (شامل رمان، داستان بلند و داستان کوتاه) به چاپ رساند. در این آثار او گوشه‌هایی از زندگانی اراست پتروویچ را در مدت ۳۵ سال از ۲۰سالگی تا ۵۵سالگی روایت می‌کند و هم‌زمان به بسیاری از رویدادهای مهم و سرنوشت‌ساز تاریخ روسیه و در آخر، شوروی می‌پردازد که از آن جمله‌اند: جنگ روسیه و عثمانی؛ تروریسم سیاسی در سدهٔ نوزدهم؛ بر تخت نشستن نیکولای دوم، آخرین تزار روسیه از خاندان رومانوف در ۱۸۹۶؛ جنگ روسیه ژاپن (۱۹۰۵)؛ فعالیت‌های تروریستی بلشویک‌ها؛ انقراض سلطنت و بر سر کار آمدن کمونیست‌ها؛ جنگ داخلی میان روس‌های سرخ و سفید.

در نخستین رمان، عزازیل (۱۹۹۸) که وقایعش در ۱۸۷۶ می‌گذرد، می‌خوانیم که فاندورین در ۱۹سالگی یتیم شد، هرگز مادرش را ندید و پدرش ورشکسته از دنیا رفت. اراست پتروویچ، ناگزیر، تحصیل در دانشگاه مسکو را ناتمام رها کرد و در مقام کارمند دفتری، به خدمت پلیس درآمد. در اولین مأموریتش، در ۲۰سالگی، از توطئه‌ای شگفت پرده برداشت که هدفش سلطه بر جهان بود. شانزدهمین مجلد، با نام بدون خداحافظی که احتمالاً آخرین کتاب از ماجراهای فاندورین خواهد بود، ۳ داستان بلند را در بر می‌گیرد که حوادثشان در دوران جنگ داخلی (۱۹۲۱ـ ۱۹۱۸) می‌گذرند. 

نیرنگ دومین رمان از ماجراهای اراست فاندورین است. برخی دیگر از عناوین این مجموعه عبارت‌اند از: مرگ آشیل، قتل در عرشهٔ لویاتان، مأموریت‌های ویژه (دو داستان بلند: سرباز پیک و دکوراتور)، مشاور دولتی، تاج‌گذاری، معشوقهٔ مرگ، معشوق مرگ، ارابهٔ الماس، شهر سیاه، تسبیح یشم (مجموعه داستان) و ... .

کتاب نیرنگ ۱۴ فصل دارد و عنوان‌های اصلی آن‌ها به شرح زیر هستند:

فصل او: که در آن زنی امروزی در اوضاعی بسیار بد گرفتار می‌شود

فصل دوم: که در آن مردان جالب زیادی ظاهر می‌شوند

فصل سوم: که تقریباً همهٔ آن به مکر شرقیان اختصاص یافته است

فصل چهارم: که در آن دشمن نخستین ضربه را می‌زند

فصل پنجم: که در آن ترتیبات حرمسراها شرح داده می‌شود

فصل ششم: که در آن پلونا و واریا هر دو محاصره می‌شوند

فصل هفتم: که در آن واریا عنوان زن محترم را ضایع کرد

فصل هشتم: که در آن واریا عزرائیل را به چشم خود می‌بیند

فصل نهم: که در آن فاندورین توبیخ می‌شود

فصل دهم: که در آن شمشیری مطلا به امپراتور پیشکش می‌شود

فصل یازدهم: که در آن واریا به عالی‌ترین محفل سیاسی راه می‌یابد

فصل دوازدهم: که در آن روند حوادث چرخشی غیرمنتظره می‌یابد

فصل سیزدهم: که در آن فاندورین یک سخنرانی طولانی می‌کند

فصل چهاردهم: که در آن روسیه رسوا می‌شود و زبان دانته به گوش می‌رسد

خواندن کتاب نیرنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران داستان‌های تاریخی و پلیسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره بوریس آکونین

گریگوری شالفُویچ چخارتیشویلی (متولد ۱۹۵۶ در گرجستان) که بیشتر با نام مستعار بوریس آکونین شناخته می‌شود، رمان‌نویس، فیلمنامه‌نویس، رساله‌نگار، مترجم ادبی، مورخ و پژوهشگر برجستهٔ روس است که عمدهٔ شهرتش به‌دلیل رمان‌های پلیسی‌تاریخی‌اش  و مشخصاً ماجراهای اراست پتروویچ فاندورین به دست آمده است. آکونین نویسنده‌ای پرکار و پربار است و در زمینه‌های مختلف و ژانرهای گوناگون (نظیر علمی تخیلی، جاسوسی، داستان‌های ماجرایی از نوع ایندیانا جونز، ادبیات کودکان و نیز رمان برای دختران نوجوان) طبع‌آزمایی کرده است.

بوریس آکونین برای دو شخصیت دیگر نیز مجموعه داستان‌هایی آفریده:

خواهر روحانی پلاگیا، راهبه‌ای که در اواخر سدهٔ نوزدهم یا اوایل سدهٔ بیستم در روستایی به تدریس در مدرسهٔ دخترانه مشغول است و در اوقات فراغت دست به کاوشگری‌های پلیسی می‌زند. تاکنون ۴ رمان از ماجراهای این پرسوناژ منتشر شده است.

نیکولاس فاندورین (نوهٔ اراست فاندورین) که تاریخ‌نویسی انگلیسی و کارآگاه ادبی آماتور است. ماجراهای او در دوران معاصر می‌گذرد. این پرسوناژ نیز تا زمان حاضر در ۴ رمان منتشر شده است.

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به نوشتن فیلمنامه‌ای در ۱۰ قسمت اشاره کرد که موضوعش رقابت بین یک جاسوس روس و یک جاسوس آلمانی در ایام جنگ جهانی اول است. او همچنین کتاب‌هایی غیرداستانی دربارهٔ تاریخ روسیه از سدهٔ نهم تا ۱۹۱۷ نوشته است. آکونین سرپرستی «گلچین ادبیات ژاپنی» در ۲۰ مجلد را نیز بر عهده داشته است.

او با سه نام مستعار دیگر هم آثاری پدید آورده: آناتولی بروسنیکین، آنابوریسُوا و آکونین چخارتیشویلی. اقتباس‌هایی نیز از رمان‌هایش صورت پذیرفته: اقتباس سینمایی از رمان‌های عزازیل، نیرنگ، مشاور دولتی و دکوراتور؛ همین‌طور، یک مینی‌سریال بر اساس نخستین رمان از ماجراهای خواهر روحانی پلاگیا: پلاگیا و بولداگ سفید.

بوریس آکونین از رمان‌نویسان پرفروش و محبوب روسیه به شمار می‌آید در کنار اینکه مقبولیت بین‌المللی‌اش نیز چشمگیر است.

بخشی از کتاب نیرنگ

«جُنگ پاریس

پاریس (۲) ژوئیهٔ ۱۸۷۷

خبرنگار ما در دومین هفتهٔ حضورش در کنار ارتش روسیه در جبههٔ دانوب گزارش می‌دهد که دیروز اول ژوئیه (به حساب او و دوازده ژوئیه به تقویم اروپایی)، امپراتور الکساندر از لشکریان ظفرمندش که یک دوراهی را در دانوب فتح کرده و در مرزهای دولت عثمانی رخنه کرده‌اند قدردانی نمودند. فرمان همایونی اعلی‌حضرت امپراتور اشعار می‌دارد که دشمن کاملاً درهم‌شکسته و ظرف حداکثر دو هفته صلیب ارتدکس بر فراز کلیسای سنت سوفیا در کنستانتینوپل بر پا خواهد شد. مقاومت چندانی در برابر پیشروی ارتش روس صورت نمی‌گیرد. مگر اینکه کسی حملات ناچیز باشی‌بوزوک‌ها ‌(کله‌خرها) به خطوط ارتباطی روس‌ها را بیش از یک گزش پشه به حساب بیاورد. جانورانی نیم‌راهزن نیم‌پارتیزان که درندگی و وحشی‌گری خونخوارانه‌شان شهرت دارد.

به قول آگوستین قدیس، زن مخلوقی سست‌عنصر و دمدمی‌مزاج است و صد البته حداقل در مورد زنی به نام واروارا سوواروا حق با آن بزرگ‌مرد متحجر زن‌گریز بوده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۸ صفحه

حجم

۲۵۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۸ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
تومان