دانلود کتاب صوتی آقای سیب‌ زمینی و خانم هویج، ناف تهرون با صدای مرضیه ابراهیمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آقای سیب‌ زمینی و خانم هویج، ناف تهرون اثر فرانک کلابی

دانلود و خرید کتاب صوتی آقای سیب‌ زمینی و خانم هویج، ناف تهرون

معرفی کتاب صوتی آقای سیب‌ زمینی و خانم هویج، ناف تهرون

کتاب صوتی آقای سیب زمینی و خانم هویج، ناف تهرون نوشتهٔ فرانک کلابی است. مرضیه ابراهیمی و سارا تهرانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده‌اند و انتشارات گیوا آن را منتشر کرده است؛ کتابی دربردارندهٔ یک داستان کوتاه ایرانی با درون‌مایهٔ روان‌شناسانه از مجموعهٔ «آقای سیب‌زمینی و خانم هویج».

درباره کتاب صوتی آقای سیب زمینی و خانم هویج، ناف تهرون

کتاب صوتی آقای سیب زمینی و خانم هویج، ناف تهرون، یک داستان از یک مجموعه است. مجموعه داستان «آقای سیب‌زمینی و خانم هویج» ۲۷ داستان کوتاه، معاصر و ایرانی را در بر گرفته است. این ۲۷ داستان به ویژگی‌هایی آزاردهنده‌ و پنهانی می‌پردازند که در رفتار، اندیشه و افکار انسان‌ها وجود دارد و گاه ما از آن‌ها بی‌خبر هستیم. این مجموعهٔ انگیزشی که مسائل موردنظر را با زبانی طنز مطرح کرده، در سال ۱۳۹۷ در گروه کتاب‌های پرفروش به قلم فرانک کلابی قرار گرفت. عنوان همهٔ داستان‌های این مجموعه عبارت است از «چرا سیب‌زمینی و هویج...»، «برف‌پاک‌کن»، «پیاز کیلویی هزار و‌ سیصد تومان»، «دست‌ودل باز، یا دست‌ودل بسته»، «چای، سیگار، چاخان»، «دختر شیشه‌ای»، «سیب‌زمینیِ شاد»، «من دختر شیشه‌ای هستم»، «چه اتفاقی برای من ‌افتاد؟»، «ناف تهرون»، «شیطانک پشمالو»، «نُه مَن هویج»، «لحاف عروسی»، «داراپ داراپ»، «بقچهٔ لباس گرم»، «بغلی بگیر... چیو بگیرم...»، «کار سازمانی»، «آقای چای‌خوریان»، «گنجشککِ اشی مشی»، «پشتِ ‌بام‌گَردی»، «صندوق‌عقبِ حال به‌هم‌زن»، «خبرنگار»، «آپاچی»، «دقیقهٔ ۹۰»، «کوکو»، «صندوق مهمات»، «عمارت»، «مدال‌های موفقیت»، «نان کُماج» و «با خانم سیب آشنا شوید».

این مجموعه به ما می‌آموزد چگونه مانند «خانم هویج» و «آقای سیب‌زمینی» نباشیم و از اشتباهات خود درس بگیریم. این دو شخصیت، استعاره‌ای از انسان‌های بی‌سیاست و لجبازی هستند که هیچ خطایی در خود نمی‌بینند و به‌دنبال اصلاح خود نیستند. این مجموعه و داستان کوتاه حاضر، اخلاق و رفتار و افکارِ ما به‌شیوه‌‌ٔ طنزگونه‌ای به چالش کشیده شده است؛ طوری که کمی از تلخیِ آن کم شود و خوشمزه‌ به نظر برسد. اغلبِ ماجراهای این اثر واقعی هستند. ما آدم‌ها هم کج‌و‌کولگی بسیاری داریم. بعضی‌ها فرورفته هستیم و بعضی برجسته‌تر هستیم، اما در واقع نیستیم. برجستگی‌های ما اغلب مانند غده‌های سیب‌زمینی و زایده‌های هویج‌ آزار‌دهنده هستند. مجموعه داستان‌های «آقای سیب‌زمینی و خانم هویج» اشاره به همه‌ٔ آدم‌ها و هیچ‌کدام از آن‌ها دارد. شاید سیب‌زمینی و هویج، خصوصیت‌های در نهان خنثایی هستند که هیچ‌یک ‌از ‌ما نمی‌خواهیم قبولشان کنیم؛ نمی‌خواهیم بپذیریم خسیس هستیم اما هستیم؛ آن هم یک سیب‌زمینیِ خسیس و نمی‌خواهیم قبول کنیم که لج‌باز هستیم، اما در واقع یک هویجِ لج‌باز هستیم.

شنیدن کتاب صوتی آقای سیب زمینی و خانم هویج، ناف تهرون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران داستان‌های طنزآمیز فارسی با درون‌مایه‌های روان‌شناسانه و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی آقای سیب زمینی و خانم هویج، ناف تهرون

«هیچ می‌دانستید ما یک‌سری آدم داریم که دوست دارند چاخان کنند و یک‌سری آدم هم داریم که دلشان می‌خواهد چاخان بشنوند؟ معمولاً کسانی که می‌خواهند چاخان بشوند، زیر شعله‌ی آدم‌هایی که چاخان می‌گویند را زیاد می‌کنند. البته کسانی که چاخان می‌گویند هم دریغ نمی‌کنند و تا می‌توانند پیازداغِ چاخان‌ها را بیشتر می‌کنند. البته خودمان را تافته‌ی‌ جدا ‌بافته از دیگران نبینیم. خود من یا شما هم گاهی که لازم باشد چاخان کرده‌ایم و پیازداغ ماجراها را زیاد کرده‌ایم. اما بهتر است در این‌ مورد زیاده‌روی نکنیم. ‌بیایید فلسفه‌ی چراییِ چاخان را بهتر بررسی کنیم. وقتی چاخان می‌کنیم، میزان توجه افراد به ما چند برابر می‌شود. چاخان‌گویی باعث می‌شود، به اوضاع، تسلط پیدا کنیم و از دیگران توجه بخریم.

آقای سیب‌زمینی مانند بسیاری از ما، دلش می‌خواهد دیده شود. بعضی‌ها این‌مدلی دوست دارند دیده شوند. برای این افراد مهم نیست که بعدها مردم درباره‌ی آن‌ها چه می‌گویند یا چه قضاوتی می‌کنند. خیلی از ما، برای این‌که دوست داریم مورد توجه باشیم، دروغ‌های دوست‌داشتنی می‌گوییم. یا قضیه‌ای معمولی را بزرگ می‌کنیم و به آن شاخ و برگ می‌دهیم. شاید جریان یک کلاغ و چهل‌ کلاغ کردن را شنیده باشید! بزرگ‌نمایی، یکی از راه‌های زیاد کردنِ کلاغ‌هاست. اما آقای سیب‌زمینی در بزرگ‌نمایی، گاه وارد تونلی به نام رؤیا یا توهم می‌شود. شاید هم به خاطر مواد مخدری بوده که استفاده می‌کرده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۵ دقیقه

حجم

۲۰٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۵ دقیقه

حجم

۲۰٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۹,۹۰۰
تومان