دانلود و خرید کتاب شگردهای نمایشنامه نویسی علی حاجی ملاعلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شگردهای نمایشنامه نویسی اثر علی حاجی ملاعلی

کتاب شگردهای نمایشنامه نویسی

انتشارات:ساقی
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شگردهای نمایشنامه نویسی

کتاب شگردهای نمایشنامه نویسی نوشتهٔ علی حاجی ملاعلی است. انتشارات ساقی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این از از آموزش فنون اقتباس، مونولوگ، دراماتیک‌نویسی و غیردراماتیک‌نویسی سخن گفته است.

درباره کتاب شگردهای نمایشنامه نویسی

کتاب شگردهای نمایشنامه نویسی در چند فصل به آموزش فنون اقتباس، مونولوگ، دراماتیک‌نویسی و غیردراماتیک‌نویسی پرداخته است. این کتاب در فصل نخست درمورد شگردهای مربوط به تم و اندیشهٔ مرکزی اثر و سپس در مورد شگردهای شخصیت‌پردازی، شگردهای طراحی نمایشنامه، شگردهای مربوط به سبک و ژانر، شگردهای اقتباس، شگردهای مربوط به ایده، دیالوگ‌نویسی، مونولوگ‌نویسی، شگردهای مربوط به ریتم و تمپو، شگردهای جذب مخاطب و در پایان از اشتباهات رایج در طراحی نمایشنامه سخن گفته است. این کتاب محصول تجربهٔ تدریس نزدیک به دو دهه است. نویسنده کوشیده است مطالبی را در این اثر بگنجاند که در کتاب‌های مشابه وجود نداشته است.

می‌دانیم که نمایشنامه متنی است که برای اجرا بر روی صحنه و یا هر مکان دیگری نوشته می‌شود. هر چند این قالب ادبی شباهت‌هایی به فیلم‌نامه، رمان و داستان دارد، شکل و فرم و رسانه‌ای جداگانه و مستقل محسوب می‌شود. نخستین نمایشنامه‌های موجود از دوران باستان و یونان باقی مانده‌اند. نمایشنامه‌ها در ساختارها و شکل‌های گوناگون نوشته می‌شوند، اما وجه اشتراک همهٔ آن‌ها ارائهٔ نقشهٔ راهی به کارگردان و بازیگران برای اجرا است. بعضی از نمایشنامه‌ها تنها برای خواندن نوشته می‌شوند؛ این دسته از متن‌های نمایشی را کلوزِت (Closet) نامیده‌اند. از مشهورترین نمایشنامه‌نویس‌های غیرایرانی می‌توان به «آیسخولوس»، «سوفوکل»، «اوریپید» (یونان باستان)، «شکسپیر»، «هارولد پینتر» (انگلستان)، «مولیر» (فرانسه)، «هنریک ایبسن» (نروژ)، «آگوست استریندبرگ» (سوئد)، «برتولت برشت» (آلمان)، «ساموئل بکت» (ایرلند) و «یوجین اونیل» (آمریکا) اشاره کرد. نام برخی از نمایشنامه‌نویس‌های ایرانی نیز «بهرام بیضائی»، «عباس نعلبندیان»، «اکبر رادی»، «غلامحسین ساعدی»، «بهمن فُرسی»، «محسن یلفانی»، «نغمه ثمینی»، «محمد رضایی راد»، «محمد یعقوبی»، «محمد رحمانیان» و «محمد چرمشیر» بوده است.

خواندن کتاب شگردهای نمایشنامه نویسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران هنر نگارش نمایشنامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شگردهای نمایشنامه نویسی

«این شگردها بسیار متنوع، گسترده و جامع هستند و خواننده می‌تواند متناسب با معیارهای زیبایی شناسی خود از آن‌ها بهره ببرد. همچنین روشی برای تجزیه و تحلیل و درک نمایشنامه‌های مختلف در اختیار خواننده قرار می‌دهد. این کتاب برای علاقه‌مندان به هنر نمایشنامه‌نویسی، دراماتیک‌نویسان، غیر دراماتیک‌نویسان و مدرسان مفید است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۲۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۹۲۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان