دانلود و خرید کتاب نجات گربه بلیک اسنایدر ترجمه بهزاد افشار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نجات گربه اثر بلیک اسنایدر

کتاب نجات گربه

امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نجات گربه

کتاب نجات گربه نوشتهٔ بلیک اسنایدر و ترجمهٔ بهزاد افشار است. انتشارات ناهید این کتاب آموزش فیلم‌نامه‌نویسی را منتشر کرده است.

درباره کتاب نجات گربه

کتاب نجات گربه، فیلم‌نامه‌نویسی را به شما آموزش داده است. بلیک اسنایدر با این نگاه سریع و خنده‌آور و رک و صریحْ درون تجارت فیلم، همه‌چیز را بازگو می‌کند. «گربه را نجات دهید» فقط یکی از قوانین آهنی است که باعث می‌شود ایده‌های شما بیشتر قابل‌فروش باشد و متن شما رضایت‌بخش‌تر شود. عواملی مانند چهار عنصر از شخصیت پیش‌برندهٔ داستان، هفت قانون تغییرناپذیر فیزیک فیلم‌نامه و ۱۰ ژانر که هر فیلم اگر به‌صورت درست بر مبنای آن‌ها ساخته شود می‌تواند با اقبال خوبی مواجه شود، محتوای این اثر را تشکیل داده است. نویسنده در این کتاب ثابت می‌کند که اگر بتوانید گربه را نجات دهید، فیلم‌نامهٔ خود را هم نجات داده‌اید! کتاب حاضر هشت فصل دارد.

خواندن کتاب نجات گربه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران هنر و حرفهٔ سینما و فیلم‌نامه‌نویسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نجات گربه

«موفق شده‌ايد. تبريك می‌گم. به نصايحم گوش داديد، برنامه‌ريزی‌ها را انجام داده‌ايد، مثل يك حرفه‌ای به هدف‌های مورد نظر رسيده‌ايد و درنهايت فيلمنامه‌تان را تمام كرده‌ايد. حالا چه نود صفحه نوشته باشيد چه يكصدوسی صفحه، آنچه قصد انجامش را داشته‌ايد به‌پايان برده‌ايد، شما چرك‌نويس فيلمنامه را تمام كرده‌ايد. عجب آدم خارق‌العاده‌ای هستيد!

پيش از آنكه ادامه بدهيم كمی از موفقيتتان لذت ببريد. به‌پايان بردن فيلمنامه شما را از نيمی از علاقه‌مندان فيلمنامه‌نويسی كه فقط درمورد تبديل ايده‌هايشان به فيلمنامه صحبت می‌كنند و بس جدا می‌كند. شما با تمام‌كردن كار شانس موفقيتتان را بسيار افزايش داده‌ايد؛ و چه اولين فيلمنامه‌تان را تمام كرده باشيد يا بيستمين فيلمنامه‌تان را، موفق شده‌ايد با خلاقيت خود به دستاوردی جديد برسيد. شما نه‌تنها فيلمنامه نوشته‌ايد، بلكه در نوشتن آن خبره‌تر هم شده‌ايد و با نوشتن فيلمنامه‌های بعدی بهتر و بهتر هم خواهيد شد.

شخصاً هفتادوپنج فيلمنامه را به‌تنهايی يا شركتی نوشته‌ام كه شامل فيلمنامه‌های تلويزيونی هم می‌شوند و وقتی كار الانم را با فيلمنامه‌های شروع كارم مقايسه می‌كنم، رشد مشهودی را در توانايی‌هايم می‌بينم. هميشه می‌توانم بهتر شوم. به شرطی كه ديدگاهی را كه به من می‌گويد فيلمنامه بعدی‌ام بهتر خواهد شد حفظ كنم و درمورد فرايند فيلمنامه‌نويسی مشتاق باقی بمانم. در چنين شرايطی مطمئن هستم كه شكست به‌سراغم نمی‌آيد.

و اما شما. شما كارتان انجام شده! ولی گرچه به فرزندتان (فيلمنامه‌تان) افتخار می‌كنيد، اما كم‌كم شروع به شك‌كردن نسبت به اين موجودی كه خلق كرده‌ايد می‌كنيد. متوجه می‌شويد كه قسمت‌هايی از فيلمنامه جور نيست. قسمت‌هايی از آن هم ممكن است افتضاح باشد. فيلمنامه تمام‌شده را يك هفته‌ای كنار بگذاريد (اگر تحملش را داريد بيشتر از يك هفته)، دوباره به سراغش برگرديد و از ابتدا تا انتها بخوانيدش. خواهيد ديد كه ناگهان از شدت شوك وارده قادر به حرف‌زدن نيستيد.

حس خيلی بدی است. شخصيت‌ها بی‌مزه از آب درآمده‌اند! هيچ اتفاقی رخ نمی‌دهد يا آن‌قدر به آهستگی رخ می‌دهد كه باورتان نمی‌شود يك انسان عادی فيلمنامه را نوشته نه يك بيمار روانی. از خود می‌پرسيد موقع نوشتن اين فيلمنامه چه در مغزتان می‌گذشته؟ و می‌فهميد كه كارتان به‌پايان نرسيده! شما حتی شروع هم نكرده‌ايد. بدتر از آن اينكه، حالا كه اين حقيقت تلخ را می‌دانيد، حالا كه فهميده‌ايد چقدر در اين كار ضعيف هستيد، می‌خواهيد به‌كل دست از كار بكشيد. شما از عرشِ شوق به فرش نفرت از خود رسيده‌ايد. آيا وضعتان را درست شرح دادم؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۳۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان