دانلود و خرید کتاب دوربین بازی داوود مرادیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوربین بازی اثر داوود مرادیان

کتاب دوربین بازی

ویراستار:شهرام صحرایی
انتشارات:ساقی
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دوربین بازی

چاپ دوم کتاب دوربین بازی نوشتهٔ داوود مرادیان و شهرام صحرایی است. ساقی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. آیا می‌دانید دوربین‌ها چطور قصه می‌گویند؟ این کتاب دربارهٔ دوربین است.

درباره کتاب دوربین بازی

دوربین‌ها چطور قصه می‌گویند؟ کتاب دوربین بازی (چاپ دوم) به این موضوع پرداخته است. می‌دانیم که سینما یک زبان است، اما ساختار این زبان و واژگان آن چیست؟ می‌گویند ابزارِ هر زبانی، خود زبان است. زبان سینما هم چیزی نیست جز دوربین. این کتاب دربارهٔ دوربین است؛ از تک‌تک قطعات آن تا نقش این قطعات در روایت یک داستان. با مطالعهٔ این کتاب می‌توانید دریابید که چطور می‌شود با دوربینْ داستان گفت و هر قطعهٔ مکانیکی دوربین به‌لحاظ روانی، چه تأثیری روی مخاطب و داستان خواهد گذاشت. در این کتاب نباید دنبال ترجمهٔ منوها، توصیف‌های شوق‌برانگیز از دوربین‌ها و مشوق‌هایی برای خرید دوربین باشید؛ همچنین دنبال این که در چند جلسه، عکاس یا فیلم‌ساز شوید هم، نباشید. این کتاب به قلم داوود مرادیان به ما گفته است که همهٔ دوربین‌ها در اجزا و قطعات اصلی مشترک هستند و بدنه یا اتاقک تاریک، سنسور، فیلم یا مادهٔ حساس به نور، سوراخ ورودی یا لنز، پردهٔ تنظیم‌کنندهٔ سرعت عبور نور یا شاتر و تیغه‌های کنترل‌کنندهٔ حجم نور ورودی یا دیافراگم، قطعات اصلی همهٔ دوربین‌ها به شمار می‌رود؛ مابقی هر چه باشد، ابزارهای کمکی است که بودنشان به راحت‌ترشدن فرایند عکاسی و فیلم‌سازی کمک می‌کند. در این کتاب توضیحاتی گذرا دربارهٔ قطعات مکانیکی دوربین‌ها ارائه شده است؛ تنها به آن اندازه که وقتی مبحث تأثیر قطعات دوربین روی مخاطب و دوستان مطرح می‌شود، آشنایی مختصری با آن‌ها داشته باشید.

خواندن کتاب دوربین بازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران هنر سینما و علاقه‌مندان به دوربین پیشنهاد می‌کنیم.

درباره داوود مرادیان

داوود مرادیان در سال ۱۳۵۸ به دنیا آمده است. او کتاب «لنزبازی» را در زمینهٔ شناخت انواع لنز در ایران به چاپ رسانده و ۲۰ فیلم مستند در کارنامه‌اش دارد. کتاب «دوربین بازی‌» اثر دیگری از او است که در آن دربارهٔ دوربین سخن گفته است.

بخشی از کتاب دوربین بازی

«در این کتاب توضیحاتی گذرا و بسیار کم درباره قطعات مکانیکی دوربین‌ها خواهید دید، تنها به آن اندازه که وقتی مبحث تأثیر قطعات دوربین روی مخاطب و داستان مطرح می‌شود، آشنایی مختصری با آن‌ها داشته باشید. هر چند آنجا که لازم بوده ارجاعاتی به متون تخصصی در این حوزه داده شده است. این ارجاعات، قطعاً به معنای استفاده کامل از این متون و کتاب‌های تخصصی این رشته نیست؛ بلکه بهره‌برداری آزاد از آن‌هاست تا مخاطب به صورت مختصر با عملکرد قطعات یا واژه‌های پرکاربرد در عکاسی، فیلم‌برداری و سینما آشنا شود، لذا در پانویس‌ها با عنوان «برگرفته از کتاب...» روبه‌رو خواهید شد.»

فهرست مطالب کتاب دوربین بازی

مقدمه: چرا این کتاب را نوشتم؟

فصل اول: قطعات مکانیکی دوربین‌ها

فصل دوم: مقایسهٔ دوربین‌ها

فصل سوم: اصلاحات رنگ

فصل چهارم: تأثیرات روانی دوربین بر روایت داستان

فصل پنجم: تأثیر رنگ بر روایت داستان

فصل ششم: چگونه آموخته‌هایمان را کاربردی کنیم؟

فصل هفتم: بررسی آنچه آموخته‌ایم

کلام آخر

نظرات کاربران

فاطره
۱۴۰۳/۰۱/۰۹

با توجه به مقدمه‌ی کتاب، اگه موارد مورد نیازتون هست حتما این کتاب رو انتخاب کنید. یادمه وقتی تاریخ می‌خوندم، داستان‌طور یاد می‌گرفتمش تا یادم نره :) دقیقا برای آموزشات داخل کتاب، از داستان و زبان ساده استفاده شده. عالیه🫡☘️

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۸۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان