دانلود و خرید کتاب عمل خلاقانه ریک روبین ترجمه یاسمن ثانوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عمل خلاقانه اثر ریک روبین

کتاب عمل خلاقانه

نویسنده:ریک روبین
انتشارات:نشر نون
امتیاز:
۲.۶از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عمل خلاقانه

کتاب عمل خلاقانه؛ روشی برای زندگی نوشتهٔ ریک روبین و ترجمهٔ یاسمن ثانوی است و نشر نون آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب عمل خلاقانه

شاید کسانی که دستی در هنرهای سنتی ندارند، از هنرمند دانستن خودشان ابا داشته باشند. شاید آن را چیزی خارق‌العاده یا فراتر از قابلیت‌هایشان بدانند. خوشبختانه مسئله این نیست.

خلاقیت یک استعداد نادر نیست. دسترسی به آن کار سختی نیست. خلاقیت یک جنبهٔ اساسی از وجود انسان است. این حق مسلم ماست و به همهٔ ما تعلق دارد. خلاقیت فقط به خلق هنر خلاصه نمی‌شود. همهٔ ما روزانه با آن سروکار داریم.

خلق کردن یعنی به وجود آوردن چیزی که قبلاً وجود نداشته. می‌تواند یک گفت‌وگو باشد، یا راه‌حلی برای یک مشکل، یا پیامی برای یک دوست، یا چیدمان جدیدی برای یک اتاق، یا مسیری جدید برای فرار از ترافیک.

لازم نیست چیزی که می‌سازید مجسم باشد، ثبت شود، فروخته شود یا توی یک شیشه قرار بگیرد تا یک اثر هنری به حساب بیاید. در حالت طبیعی زندگی، ما به کامل‌ترین شکل ممکن موجوداتی آفریننده هستیم، تجربیات خودمان را از واقعیت به دست می‌آوریم و دنیایی که درک می‌کنیم را می‌سازیم.

فارغ از اینکه ما رسماً در حال خلق هنر هستیم یا نه، همه‌مان مثل هنرمندها زندگی می‌کنیم. داده‌ها را درک می‌کنیم، تصفیه و جمع‌آوری‌شان می‌کنیم، بعد بر اساس این اطلاعات، تجربه‌ای را برای خودمان و دیگران رقم می‌زنیم. به‌طور خودآگاه یا ناخودآگاه، با این واقعیت محض که موجوداتی زنده هستیم، درواقع ما در روند آفرینشْ فعالانه شرکت می‌کنیم. 

کتاب عمل خلاقانه به شما نشان می‌دهد که با چه دیدگاهی و از چه طریقی می‌توانید خلاقیت خودتان را کشف کرده و آن را پرورش بدهید.

خواندن کتاب عمل خلاقانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کسانی که می‌خواهند در زندگی روزمره خلاق باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عمل خلاقانه

«دنیا مدام در حال تغییر است.

می‌توانیم پنج روز متوالی در یک مکان، یک تمرین آگاهی را انجام بدهیم و هر بار تجربه‌ای خاص داشته باشیم.

شاید صداهای مختلف و بوهای متفاوتی ظاهر شوند. حتی وزش باد هم هر دو بار درست عین هم نیست. شدت و کیفیت نور خورشید دقیقه‌به‌دقیقه و روزبه‌روز تغییر می‌کند.

در عظمت طبیعت، این دگرگونی‌ها به‌راحتی به چشم می‌خورند. بعضی‌ها انگار فریاد هستند و بعضی دیگر زمزمه. حتی اگر یک عنصرْ ثابت به نظر برسد، چه یک اثر هنری در موزه باشد چه یک شیء در آشپزخانه، وقتی عمیق به آن نگاه می‌کنیم، می‌توانیم یک تازگی را ببینیم. چیزهایی را تشخیص می‌دهیم که قبلاً متوجه آن‌ها نشده‌ایم. همان کتاب را بارها و بارها می‌خوانیم و مضمون، جریان‌های نهفته، جزئیات و رابطه‌های جدیدی را پیدا می‌کنیم.

شما نمی‌توانید دو بار قدم به یک جریان از رودخانه بگذارید، چون مدام در حرکت است. همه‌چیز همین‌طور است.

دنیا مدام در حال تغییر است، پس مهم نیست چند بار توجه کردن را تمرین کنیم، همیشه چیزی جدید برای درک وجود دارد. پیدا کردن آن به خودمان بستگی دارد.

به همین ترتیب، ما همیشه در حال تغییر، رشد و تکامل هستیم. ما چیزهایی را یاد می‌گیریم و فراموش می‌کنیم. حال‌واحوال، افکار و پردازش‌های ناخودآگاهی را تجربه می‌کنیم. سلول‌های بدنمان می‌میرند و دوباره متولد می‌شوند. هیچ‌کس در تمام طول روز همان آدم نیست.

اگر دنیای بیرون ثابت باقی بماند، اطلاعاتی که به دست می‌آوریم هم تغییر نمی‌کند، و اثری که خلق می‌کنیم هم همین‌طور است.

آدمی که امروز چیزی را خلق می‌کند،

آن آدمی نیست که فردا دوباره پیش آن اثر برمی‌گردد.»

نظرات کاربران

zahra
۱۴۰۲/۰۶/۱۸

لطفا در بی نهایت قرار بدید🌸

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
وقتی آپاندیس من دچار مشکل شده بود، پزشکی که آن را معاینه کرد، اصرار داشت که باید بلافاصله به بیمارستان بروم تا آن را دربیاورند. به من گفتند هیچ گزینهٔ دیگری وجود ندارد. نزدیک یک کتابفروشی بودم. روی میزی جلوی در ورودی، کتاب جدید دکتر اندرو وِیل را دیدم. آن را برداشتم و بازش کردم. اولین چیزی که به چشمم خورد این بود: «اگر پزشکی می‌خواهد عضوی از بدنتان را دربیاورد و به شما می‌گوید که آن عضو دیگر کار نمی‌کند، باور نکنید.» در آن لحظه، اطلاعاتی که می‌خواستم برایم مهیا شده بود. و من هنوز هم آپاندیسم را دارم.
azaad
اثر واقعی یک هنرمند، نوع حضور او در این دنیاست.
azaad
برای مثال، شاید نویسنده‌ای در یک کافی‌شاپ باشد، روی صحنه‌ای از یک داستان کار کند و مطمئن نباشد که یک شخصیت در جواب چه خواهد گفت. ممکن است از میز دیگری صدای گفت‌وگویی را بشود که جواب مستقیمی به او بدهد، یا دست‌کم بارقهٔ کوچکی که مسیری را برای پیش بردن کارش به ذهن متبادر کند. ما تمام مدت این‌گونه پیام‌ها را دریافت می‌کنیم، البته اگر پذیرای آن‌ها باشیم. شاید کتابی بخوانیم و نقل‌قولی را در یک صفحه بشنویم، یا فیلمی ببینیم و دیالوگی را شاهد باشیم که باعث شود مکث کنیم و دوباره آن را از اول گوش کنیم. گاهی این همان جواب مستقیمی است که دنبال آن می‌گشتیم. یا می‌تواند پژواکی از ایده‌ای باشد که مدام در جاهای دیگر تکرار می‌شود؛ صدایی که برای توجه بیشتر التماس می‌کند، یا مسیری که در پیش گرفته‌ایم را تأیید می‌کند. این مخابرهٔ پیام، نامحسوس است؛ همیشه حضور دارد، اما به‌راحتی از دست می‌رود. اگر به دنبال سرنخ نباشیم، بدون اینکه متوجه باشیم از کنار ما رد می‌شود. این ارتباط را درک کنید و بدانید که به کجا منتهی می‌شود.
azaad
با همه‌چیز آغاز می‌کنیم؛ همهٔ چیزهایی که دیده‌ایم، همهٔ کارهایی که انجام داده‌ایم، همهٔ فکرهایی که داشته‌ایم، همهٔ چیزهایی که حس کرده‌ایم، همهٔ چیزهایی که تصور کرده‌ایم، همهٔ چیزهایی که فراموش کرده‌ایم، و همهٔ چیزهایی که ناگفته و بدون فکر، درونمان جای گرفته است. منبع ما همین است، و از آن تک‌تک لحظات خلاقانه را می‌سازیم.
azaad

حجم

۲۰۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۰۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان