دانلود و خرید کتاب کفش های دیگری جوجو مویز ترجمه راضیه رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کفش های دیگری اثر جوجو مویز

کتاب کفش های دیگری

نویسنده:جوجو مویز
انتشارات:انتشارات جامی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کفش های دیگری

کتاب «کفش های دیگری» نوشتۀ جوجو مویز و ترجمۀ راضیه رضایی است و انتشارات جامی آن را منتشر کرده است. کتابی دربارۀ اینکه چطور عوض‌شدن یک کیف می‌تواند سرنوشت ۲ آدم را عوض کند. 

درباره کتاب کفش های دیگری

کتاب کفش‌های دیگری داستانی دربارۀ ۲ زن از ۲ طبقۀ مختلف است که هرگز یکدیگر را ندیده‌اند؛ اما با یک اشتباه وارد زندگی هم می‌شوند. سم، زنی چهل‌و‌چندساله است که در یک شرکت تبلیغاتی مشغول به کار است. داستان باتصویری از زندگی کسالت‌بار او آغاز می‌شود، زندگیِ زنی که همواره دغدغۀ کار و معیشت، خوشی را از او گرفته است. او با شوهری بیکار و افسرده و دخترش زندگی می‌کند. یک روز در باشگاه ورزشی، بعد از تماس همکارش متوجه می‌شود یک قرار کاری مهم دارد و باید سریع آنجا را ترک کند. این عجله باعث می‌شود ساک ورزشی زن دیگری را ببرد و وقتی این موضوع را می‌فهمد که دیگر برای برگشتن دیر است. او چند ساعتی کفش پاشنه‌بلند گران او را می‌پوشد. از طرف دیگر نیشا هم بعد از یک تماس تلفنی مشکوک با همسر ثروتمندش می‌خواهد به هتل محل اقامتشان برگردد؛ اما متوجه می‌شود که ساک ورزشی‌اش عوض شده است. در هتل شوهرش برگه‌های طلاق را به او می‌دهد. نیشا امتوجه می‌شود از همه چیز محروم شده است؛ اما شوهرش برای رسیدگی به اموال بعد از طلاقشان یک شرط گذاشته است: او باید کفش های گم‌شده را به شوهرش بازگرداند.

داستان کفش‌های دیگری طنز، معمایی و مهیج است. جوجو مویز برخلاف رمان‌های عاشقانۀ قبلی با داستانی طنز توجه خوانندگان را به اثرش جلب می‌کند. کفش‌های دیگری داستان دیگری از دنیای زنان است که تلاش می‌کند ارزش و اعتبار دوستی‌ها را خصوصاً میان زنان نشان دهد. جوجو مویز بر اهمیت همبستگی میان زنان در این اثر تأکید دارد. روابط سم با دیگر زنان در رمان نشان می‌دهد که اتحاد زنان و خواهرانگی تا چه اندازه می‌تواند در موفقیت‌ها و زندگی‌شان تأثیرگذار باشد. نیشا هم بعد از تجربیات بد و تلخ گذشتۀ خود اولین‌بار است که ارتباطات جدیدی با زنان دیگر برقرار می‌کند و با این اتفاق فایدۀ این دوستی‌ها و همبستگی‌ها را درک می‌کند.

خواندن کتاب کفش‌ های دیگری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان رمان‌های معمایی، طنز و مهیج، دوستداران کتاب‌هایی دربارۀ زنان و همچنین طرفداران جوجو مویز پیشنهاد می‌کنیم.

 درباره جوجو مویز

جوجو مویز در ۴ اوت سال ۱۹۶۹ در لندن به دنیا آمد. او روزنامه‌نگاری انگلیسی است که از سال ۲۰۰۲ به نوشتن رمان‌های عاشقانه مشغول است. مویز یکی از چند نویسنده‌ای است که ۲ بار برندۀ جایزۀ سال رمان عاشقانه (Romantic Novel of the Year Award) به‌وسیلۀ انجمن نویسندگان رمان‌های عاشقانه (Romantic Novelists' Association) شده است. آثار او به ۱۱ زبان مختلف دنیا ترجمه شده‌اند. فهرست کتاب‌های جوجو مویز عبارت است از: باران پناه‌دهنده [یا «در پناه باران»] (۲۰۰۲)، میوهٔ خارجی (۲۰۰۳)، مرکز فروش طاووس (۲۰۰۴)، کشتی عروس‌ها (۲۰۰۵)، خلیج نقره‌ای (۲۰۰۷)، موسیقی شب (۲۰۰۸)، اسب رقاص (۲۰۰۹)، آخرین نامه از معشوقت (۲۰۱۰)، من پیش از تو (۲۰۱۲)، ماه عسل در پاریس (۲۰۱۲)، دختری که رهایش کردی (۲۰۱۲)، یک به علاوهٔ یک (۲۰۱۴)، پس از تو (۲۰۱۵)، تک‌وتنها در پاریس (۲۰۱۷)، باز هم من (۲۰۱۸)، بخشندهٔ ستاره‌ها (۲۰۱۹).

بخشی از کتاب کفش های دیگری 

«سام پا می‌شه و سیفون دستشویی رو می‌کشه و لباساشو مرتب می‌کنه. یهو به‌خاطر پوشیدن کفش و ژاکت یکی دیگه احساس گناه می‌کنه. نمی‌دونه که آیا پوشیدن لباسای یکی دیگه جرمه و ممکنه دستگیرش کنن یا نه؟ از دستشویی میاد بیرون صورتشو می‌شوره و تو آینه به خودش نگاه می‌کنه. همه حس اعتمادبه‌نفسی که قبل از دیدن میریام پیدا کرده بود، از بین رفته. تو آینه یه زن چهل‌وپنج ساله رو می‌بینه که طول سال گذشته غرق در غم و خشم و صورتش همیشه خواب‌آلود بوده. به خودش می‌گه: «یالا دختر پیر.» از این‌که به خودش گفته دختر پیر، کمی متعجب می‌شه. بعد از چند ثانیه در یه توالت دیگه باز می‌شه و میریام میاد بیرون. هر دو لبخند ملیحی به هم می‌زنن و مشغول شستن دستاشون می‌شن. میریام پرایس سعی می‌کنه با تکون دادن سرش اون موهای خیالی که رو صورتشن را از روی چشماش بده کنار. سام هم دوباره رژ لبشو می‌زنه. فقط به‌خاطر این‌که کاری کرده باشه. اون سعی می‌کنه چیزی بگه تا میریام رو راضی به بستن قرارداد کنه. خوب فکر می‌کنه تا با چند کلمه نشون بده که از چه شرکت عالی و درجه یکی اومده و از این طریق قیمت قراردادو ببره بالا. میریام هم لبخند می‌زنه. از همون لبخندایی که نشون می‌ده قدرت دست خودشه و ظاهراً نمی‌خواد چیزی بگه. سام تا به حال این‌قدر جلوی یه زن گیر نیفتاده بود.»

معرفی نویسنده
عکس جوجو مویز
جوجو مویز

جوجو مویز، نویسنده رمان مشهور من پیش از تو، در ۴ اکتبر ۱۹۶۹ در میدستون انگلستان به دنیا آمد. در دوران کودکی، مویز کتاب ولوت ملی اثر انید باگنولد را خواند و خواندن این کتاب باعث شد او در دوران کودکی احساس کند می‌تواند به چیزهایی بزرگ‌تر از آن‌چه در آن زمان فکر می‌کرد، دست‌ پیدا کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۷۰ صفحه

حجم

۴۱۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۷۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان