دانلود و خرید کتاب پرسش های بزرگ لو مارینف ترجمه ایمان همتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرسش های بزرگ اثر لو مارینف

کتاب پرسش های بزرگ

معرفی کتاب پرسش های بزرگ

کتاب پرسش های بزرگ نوشتهٔ لو مارینف و ترجمهٔ ایمان همتی و سیده معصومه موسوی است. نشر شب خیز یکی از اصلی‌ترین متون درمورد «مشاورهٔ فلسفی» را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب پرسش های بزرگ

کتاب پرسش های بزرگ حاوی درمانی برای خردمندان است. فلسفه چگونه می‌تواند زندگی انسان را دگرگون کند؟ این کتاب کوشیده به این پرسش پاسخ دهد. این اثر را مرجعی برای مشاوره‌ٔ فلسفی دانسته‌اند که در سه بخش نوشته شده است. در ابتدای این کتاب می‌خوانیم که به‌نظر «جان دیویی»، فلسفه وقتی خود را احیا می‌کند که دیگر تنها ابزاری برای حل‌وفصل مسائل فیلسوفان دانشگاهی نباشد؛ روشی باشد که فیلسوفان برای حل‌وفصل مسائل انسان پرورش می‌دهند. مشاورهٔ فلسفی چنین می‌کند. این گونه از مشاوره، جنبشی در علم فلسفه است که تلاش دارد تا اندیشه و گفت‌وگوی فلسفی را برای حل‌کردن مشکلات شخصی به کار بگیرد. نویسندهٔ این کتاب، استاد فلسفه در دانشگاه سیتی کالج نیویورک است. او پایه‌گذار انجمن کارورزانِ فلسفی آمریکا بوده و سال‌ها مدیر اجرایی جامعهٔ آمریکایی مشاورهٔ فلسفی و روان‌درمانی نیز بوده است.

خواندن کتاب پرسش های بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران تجربهٔ یک مشاوره‌ٔ فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پرسش های بزرگ

«هر چند افرادی که از فلسفه رهنمون می‌خواهند شرایط فردی، پیشه‌ها و اهداف بسیار گوناگونی دارند، بسیاری از آنان با پرسش‌های مشترکی درگیر هستند. افرادی که سرگذشت‌های بسیار متفاوتی داشته‌اند، چه دغدغهٔ اصلی مشترکی ممکن است داشته باشند؟ شاید بگویید: آن‌ها می‌خواهند بدانند خوب چیست، کار درست را انجام دهند، و به عدالت خدمت کنند. ادعای داشتن چنین اهداف ارزشمندی آسان است، اما به‌دست آوردن‌شان دشوار. بنابراین، من اغلب با کسانی روبرو می‌شوم که تلاش دارند «کار درست» را انجام دهند. برای مثال، یکی از مراجعان‌ام از من در این باره می‌پرسید که راه درستِ برخورد با همسایه‌های پُر سروصدا که آسایش او را برهم زده بودند چیست؟ دیگری می‌خواست بداند اخلاقاً چطور باید با یک طلاق ناگوار روبرو شویم؟ خب، از آن‌جا که بیش‌تر آن‌ها از پیش سوءبرداشتی بنیادی از مسئله داشته‌اند، خوب است که به سراغ یک فلسفه‌ورز آمده‌اند: آن‌ها تصور می‌کردند یک برداشت یکتای موردِ توافق از کارِ درست وجود دارد، و این پندار با این تصور آمیخته شده بود که یک مشاور فلسفی می‌تواند به آن‌ها بگوید که آن برداشتِ یکتا چیست.

اما بدبختانه، حقیقت آن است که اخلاق مانند ریاضیات نیست. معادلات جبری ساده (مانند x‌+‌۲‌=‌۳) راهِ‌حل‌هایی یکتا دارند. تنها یک پاسخ درست برای‌شان وجود دارد، که ما می‌توانیم به سادگی پیدای‌شان کنیم، و پاسخ‌های بی‌شمار نادرستی برای‌شان وجود دارد، که می‌توانیم آن‌ها را کنار بگذاریم. اما اخلاق بیش‌تر مشابه جبرِ دو متغیره است، با معادلاتی مانند x‌+‌y‌=‌۳. در این‌جا بی‌شمار پاسخ درست با وابستگی متقابل میان x و y می‌توان یافت. در این‌جا بی‌معناست که بپرسیم «مقدار درست x چیست؟» مگر آن‌که نخست مقداری را برای y مشخص کرده باشیم. به همین ترتیب، افرادی که می‌خواهند بدانند «تنها کار درست چیست؟» باید نخست مشخص کنند که چه شهودهای اخلاقی‌ای دارند، یا دیدگاه‌های اخلاقی پس‌زمینه‌ای آن‌ها چیست. آن‌گاه ما بافتاری شخصی برای کشف «درستی» در دست داریم، یعنی بافتار خود شما.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
زنده بودن و آگاه بودن همان رنج کشیدن است (نخستین «حقیقت والا» ی او)
tt,
زنده بودن و آگاه بودن همان رنج کشیدن است (نخستین «حقیقت والا» ی او)
tt,

حجم

۶۳۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۶۳۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
تومان